Vilken/vilka mediciner har funkat för er?
Är desperat. Är så nere, har i princip ingen livslust eller motivation till någonting. Den enda medicin som någotsånär funkar för mig är Sertralin, utan den blir jag självmordsbenägen. Men även med den är jag konstant låg och utan motivation eller ork. Är känslig för biverkningar och har testat säkert tio olika mediciner, men antingen så får jag svåra biverkningar och/eller ingen effekt.
Vilka mediciner om någon/några har funkat för er?
Sajtvärd på Skrivlust
Jag tar Sertralin, och det fungerar bra för mig.
Kan de inte höja dosen ?
Jag tar anafranil nu och den fungerar ok för mig.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Vid högre dos så får jag bara mer biverkningar (muskelspänningar, restless legs och rastlöshet bl.a.) utan att få märkbart mer effekt. :/
Tror inte att jag har testat Anafranil, dock den typen av medicin, tricykliska, vilket inte funkade alls. Men vore kanske ändå värt att testa.
Sajtvärd på Skrivlust
#3: Det är svårt när det gäller medicin för vad som fungerar för mig kan ju vara hemskt för dig. Voxra har jag för mig jag fick lite effekt av också.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Voxra funkade suveränt för mig men tappade effekt efter ett tag. Vi skulle göra ett nytt försök i kombination med lamotrigin men så fick jag epilepsi så det är nog uteslutet nu.
Jag har testat många mediciner under årens lopp, förutom Voxra så är den kombinationen jag har just nu klart bäst. Nu tar jag lamotrigin (stämningsstabiliserande och mot epilepsi) samt Anafranil (tricykliska antidepressiva) och Sertralin (SSRI).
Att kombinera Anafranil och Sertralin är inte att rekommendera då båda ökar serotoninet men var för sig funkade de inte alls lika bra.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Voxra var en av dem jag fick sluta med rätt direkt p.g.a. biverkningar, mådde väldigt illa av den. :/
Går du på en låg dos av Anafranil och Sertralin då m.a.o.? Gissar att de valde att prova den kombinationen då ändå p.g.a. att du har testat så mycket innan? Låter inte som en kombo man skulle göra i första taget.
Sajtvärd på Skrivlust
#7: Nej, jag äter ganska hög dos av båda.
150 mg av Anafranil Retard och 150 mg Sertralin.
Att vi överhuvudtaget hamnade på den kombinationen var att vi testat SSRI några ggr utan effekt utan alltid kommit tillbaks till Anafranil. Sen började jag med Sertralin mot PMSD - och insåg att jag mådde bättre under de perioderna än utan Sertralin.
Det är inte alla läkare eller ens mottagningar som skriver ut den kombinationen, vi har testat att minska någon av dem men det funkar inte.
Lamotrigin gjorde stor skillnad när vi satte in den och den lär jag fortsätta med mtp epilepsin även om den inte skulle "behövas" som psykofarmaka.
Jag kanske ska tillägga att jag har kroniska psykiska problem och vi har testat att sätta ut medicinerna ett antal gånger under årens lopp.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Provat olika men i många år nu ätit Parnate som funkat bäst för mig. Har ett par andra oxå.