Den intima tråden 1
Jag tänker starta en ny tråd, där bara vissa användare är välkomna (när de bara visat att vi kan lita på dem), och där vi kan diskutera vad som helst som vi inte är bekväma med att prata om öppet. En tråd där vi inte är tillåtna att döma varandra. Det kan vara allt från ätstörningar till alkohol till droger till…. ja vad som helst. Den första personen som dömer blir utslängd direkt. Ni måste såklart inte gå med, men jag vill att ni ska veta att här på sajten finns det en trygg plats där vi alla litar på varandra och ingen dömer någon utan bara lyssnar om man inte har nåt vettigt att säga.
Hör av er om ni vill ha åtkomst, men kom ihåg att jag inte släpper in vem som helst utan bara de jag vet vi kan lita på.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
- Redigerat 2026-06-22 22:48 av Niklas
Jag är gärna med.
#1: Tror jag lagt till dig, kan du kolla att du ser nya anonyma tråden?
#2: Funkar!
#3: Tack första gången jag gjort något sådant haha!
Jag vill gärna vara med.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Detta är inte en reflektion för de som redan är inbjudna:
Detta är inte en dold tråd där alla kan vara med. Har man aldrig skrivit på sajten eller varit aktiv eller delat med sig av sitt egna stöd eller hur det nu kan vara, så kanske det dröjer ett tag innan man blir inbjudna.
Lona: Du är tillagd!
Lägg till mig om du vill.
Mvh
Mig
#7: det fixar jag ska öppna datorn bara
#8: Vad snällt av dig!
Mvh
Mig
Finns det möjlighet att skriva anonymt i den tråden?
Eller det kanske inte går rent praktiskt, jag menar även om jag går ut med mitt konto till calcifer kan jag ju egentligen inte bevisa att det är jag som skrivit vissa anonyma inlägg.
Om någon vill utnyttja det så kan jag stänga av anonyma tillvalet.
Hur visar man att ni kan lita på en?
Jag är gärna med iallafall ^^
Fast jag har ju varit inaktiv här ganska länge så jag förstår om jag inte går att lita på :P
- Redigerat 2025-04-06 18:30 av [Maskrosen00]
#13: Förlåt för sent svar. Jag var tvungen att fundera lite. Jag tror dels är det ok om jag och Medarbetare känner till er och sett er här och där på iFokus (man måste absolut inte ha varit jätteaktiv här inne). I annat fall om någon som vi litar på går i god för någon. Tex någon som redan är med i tråden säger "jo men jag känner x och du kan absolut lita på dem!"
Den tråden är inte jätteaktiv, men känns bra att den finns om det är så att man vill prata om något väldigt privat men inte vill vara anonym ifall man är rädd att det ändå ska gå att gissa vem det är som skriver. Tror folk som läst många av mina inlägg skulle kunna gissa att det var jag även om jag är anonym haha.
Men dig har jag sett länge på iFokus och aldrig fått nåt intryck av att det inte skulle gå att lita på dig. Så jag lägger till dig.
Vill tillägga också.
Att det med att gå i god för någon gäller också åt andra hållet. Dvs om man sett att användare x blivit inbjuden men man själv minns att de sagt hemska saker som tex är rasistiskt, homofobiskt, transfobiskt, eller generellt bara elakt osv, så kan man kontakta mig privat. Visar man länk till någon tråd då man kan se det så tar jag bort dem direkt.
Jag må vara aktiv på iFokus men jag kan såklart inte se allt. Man ska aldrig vara rädd för att kontakta mig privat och varna för någon. Det stannar alltid hos mig och även om användare x blir borttagen så kommer det aldrig nå fram till dem vem som sa till.