[x] Hur mår ni idag? (Del åtta)
Förra tråden blev för lång välkomna att berätta hur ni mår här. 🌸
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag mår sisådär. Förkylningen är lite bättre , men sover en del, det är väl febern. . 🤒😔
Ha en fin dag önskar kissarna och matte. 😻😻❤️
HH 🙂
Jag mår rätt bra idag. Feber visserligen men förutom det. Handlat, ätit god mat, diskat och badat. Nu sitter jag invirad i fyra handdukar och myser. Ska dra på pyjamas sen och krypa ner i sängen och kolla film med Nox.
Missade att ta min antidepp (och andra mediciner men de är inte lika illa att jag missar/tar några timmar senare) innan jag åkte till jobbet. Brukar alltid ha i ryggan också, ifall att jag glömmer, men inte idag tydligen. Det blir en lång dag… Har skaffat lite sötsaker för att försöka hålla humöret uppe lite längre.
Missar jag min dos vid 8 så brukar jag i normala fall inse det då jag mår skit och hatar livet senast vid 11-tiden. Idag vet jag i alla fall om att jag glömt dosen så jag vet att jag kommer vilja ta dö på mig lagom till lunchen och behöver inte leka detektiv först. xD
#3: Skönt ändå att du vet varför du börjar må sämre än vanligt. Lättare att kämpa sig igenom då än när man bara mår skit men inte vet varför.
#4: Yup, det underlättar lite.
Idag berättade X för en vuxen!
Mår så där. Jag var ute och handlade i går och fick värk i hela kroppen, värre än vanligt. Sovit i 20 timmar. Sitter och äter min "frukost nu"!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#7:
Ojojdå , va jobbigt.
Krya på dig! 😀🥰
HH 🙂
#8. Tack! Är van att ha ont men det blir ju alltid värre när det blir mer än det vanliga.
Också extra jobbigt med diabetesen när det är så. Orkar inte gå upp och äta något riktigt, utan jag dricker saft eller tar Dextrosol och höjer sockret med när det blir för lågt.
Är så fruktansvärt trött idag. På en overklig nivå. Försöker gaska upp mig så pass att jag ids fixa käk…
Mår rätt bra idag. Sjukt vad bra humör man kan bli på bara av att inte äta spagetti och falukorv haha. Men i morgon måste jag börja med det igen. Eller kanske dagen efter. Har grillkorv att äta först! Men har bröd och smör och Pålägg också åtminstone.
Nyss tagit ett hett bad ska snart äta kvällsmat fika sen krypa ner och se film.
Jag fyllde år idag!
#12: Grattis i efterskott!
Mitt psyke har sagt adjö igen. Utöver det så verkar jag vara dödstrött denna vecka samt ha problem med att somna (jag ligger vaken i 3-4 timmar…).
Kombinationen av att vara trött och inte må bra psykiskt är inte direkt mysig.
Jag har ont i huvudet, har sovit länge.
Hoppas huvudvärken går över snart. .
😀😃
HH 🙂
#15: Hoppas huvudvärken är bättre!
- Redigerat 2025-02-12 21:40 av Vixxen
#14: Känner igen det du beskriver och hoppas att ditt sömntryck är högre ikväll så du kan somna och sova.
#17: Vi får de. Melatonin hjälper inte så måste medge att jag av ren desperation tagit ett litet glas av en alkoholist dryck. Det gör mig inte trött men det lugnar så i kombination med att vara trött får det mig att somna. Jag är så sliten.
#18: Kan inte klandra dig. Ibland är man desperat nog.
Åt helvete. Hade en läkartid i tisdags som tja, inte gav så mycket men när jag bad om mer Stesolid tittade han på mig och sade "Hur mycket äter du egentligen?"
Jag försöker hålla det till ett minimum just för att jag tycker att de funkar så bra (och är beroendeframkallande) och tycker inte att jag trycker i mig så värst mycket när han fortsatte "Det är ju över ett år sedan vi skrev ut sist!" Puh!
I och för sig, som en tidigare läkare sade, har jag hanterat dem i 35 år utan problem så är det väl bättre med dem än att ta nåt annat.
Så, Lasse-terapi, "vita vänner" (Stesolid) och täcket-över-huvudet-behandling ett tag framöver tror jag.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#20: Jag förstår dig ändå. Minns en gång för evigheter sen då de sa typ "men hur mycket äter du egentligen" så visade det sig att jag inte ens åt en tiondel av vad jag fiktiv. xD
Jag dör. Knappt sovit och mått så fruktansvärt illa. Behövde kräkas men hade inget i magen så bara en massa slem kom upp. Satt och hulkade så mycket att jag fått ont i halsen och är hes. Ätit en macka och lite nudlar senaste två dagarna. Fy fan. Är helt förstörd. Och huvudet dundrar.
#22:
Stackars dig. Så jobbigt för dig.
Har du ingen vän eller granne som kan hjälpa dig?
Vore jag där skulle jag så gärna hjälpa dig. 😃🥰❤️
Massor med kramar
Soligajag1 ❤️❤️❤️
HH 🙂
#23: Nä som tur är har jag mat hemma och toapapper och sådär så jag klarar mig några dagar till åtminstone. Så så länge det inte tar för lång tid att bli frisk så överlever jag. Som tur är. Herregud alltså.
Mår äntligen bättre. Är trött som en gnu men mår inte illa längre. Vilket är underbart. Gjort tomatsoppa med pasta och hällt upp juice. Herregud kändes verkligen som om jag var döende. 😬
#25:
Så skönt för dig.
Krya på dig.
😀🥰❤️👌
HH 🙂
Trött idag. Men äh. Fikat med min kontaktperson och nu ska jag hämta ut medicin. Sen hem. Till middag ska jag göra köttfärssås.
#27:
Härligt, låter som att du mår bättre, skönt.
Jag lagade köttfärssås idag. Lät den puttra en timme på svag värme. 👌😀😋
Så gott.
Min dotter kommer på middag imorgon. 😀❤️
HH 🙂
Idag började inte så bra. Drömde så stressiga drömmar hela natten. Och jag frös först. Sen började jag svettas. Sen eftersom mina kläder var blöta så frös jag igen. Jag fick byta kläder tre gånger och lägga en handduk i sängen att sova på. 🙄
Börjat med elvanse idag. Får se hur dagen går.
#29:
Ojoj, ,
Va jobbigt för dig.
Hoppas dagen blir bättre.😀❤️
Kram
HH 🙂
#30: Känns bättre nu så ingen fara. Tog ett tag att vakna till och släppa drömmarna. Men nu är det lugnt.
Jag mår skit. I morgon onsdag är det tre veckor sedan förkylningen bröt ut.
Jag gör ingenting mer än sover och sitter här vid datorn några timmar när jag orkar.
Kom upp för någon timma sedan och nu sitter jag och kämpar med att äta min "frukost".
Sockret har bara stigit medan jag sovit men jag orkade inte bry mig innan det var över 15, det skall ju helst ligga runt 5.
Till slut tog jag lite insulin och somnade om.
Nu har jag tagit lite igen eftersom jag skall äta.
Tror inte min diabetes sk. blir glad när han får se mina siffror, när och om jag snart får en ny tid till honom.
Idag mår jag risigt. Feber och frossa och bara bläää.
Just nu går det ganska bra. Jag har satt igång tvättmaskinen med sängöverkastet. Nelly smutsar ner.
Jag får nog gå ut och leka lite med henne.
Utetemperaturen är bara 7 grader, så det lockar inte till utearbete.
Inne har jag bara 20 grader och det tycker jag är för lite.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Här är det minus 4. Mår rätt okej. Vaknade flera gånger av mardrömmar så fick byta kläder som var nerdränkta i svett. 🙄
Men sen runt 6 tog jag medicinen och somnade om och drömde roliga drömmar. Är fortfarande trött men som sagt mår okej. Ska ta mig till lidl snart och köpa bland annat toapapper. Är soligt och fint ute så det muntrar ju upp också och gör det roligare att promenera.
Nu är jag på riktigt dåligt humör. Jag blev kall av promenaden. Tänkte ta ett bad för att värma upp mig. Efter vattnet knappt täckt halva mig blev det iskallt. Jaha. Där tog varmvattnet slut. Det brukar kunna fyllas upp helt innan det tar slut. Så nu sitter jag och fryser ännu värre än innan. Kul.
#36 Låter inte bra. Det är ju för mycket arbete med att värma mer på spisen och det kallnar väl mer under tiden.
Just nu snöar det lätt och runt 0 grader. Jag fryser och är jättetrött, har knappt sovit någonting p g av allergi klådan. Vill bara gå och lägga mig igen men jag måste ut och handla och hämta ett paket.
Skall äta "frukost" men i går tyckte jag brödet smakade mögel och i dag smakar det ännu värre av mögel.
Tog ut det från frysen i söndags och det har legat i kylskåpet sen dess, det var helt färskt när jag lade in det i frysen. Det var ett sockerfritt Polarbröd, inte första gången jag fått kasta den sorten, då det verkar mögla jättefort.
Det kanske inte står sig när det inte är en massa socker i det?
Som tur är så hade jag annat bröd i frysen som nu fick åka en omväg i mikron innan det gick att äta.
#37: Vattnet är kokhett i kranen i köket. Jag orkar bara verkligen inte gå fram och tillbaka med en kastrull för att få ett varmt bad. Det ska jag inte behöva göra.
#38: Bröd ska inte förvaras i kylen. Det blir fuktig och möglar lättare då. Polarbröd brukar vara färdigskivade. Om det du har också är det, ta ut 2-3 stycken och lägg i en plastpåse i rumstemperatur. Det håller sig 3-4 dagar utan problem. Om du äter mer än en skiva per dag kan du ta ut fler.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#40. Tyckte brödet möglade fort i skafferiet så därför har jag det alltid i kylskåpet.
Ja, det brödet är runda ganska så platta kakor.
Det är nästan aldrig kallt i mitt skafferi då det ligger mitt i köket, endast vid många minusgrader är det kallt där inne.
#41: Brödet ska inte ligga kallt utan i rumstemperatur. Jag äter själv polarbröd ibland och brukar ta fram 2-3 skivor åt gången, eftersom jag bara äter en om dagen. Det har aldrig hänt att det har möglat. Men du kan ju testa att ta ut bara så många du ska ha till dagen efter och låta dem tina i rumstemperatur i en plastpåse. Då torkar de inte.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
God morgon alla, som väcktes av snöplogen i dag. Det är vackert att titta på men inte roligt med arbetet att få bort där det måste bort.
Det ser konstigt ut vid vägen. Jag får se om något blivit mer skadat där.
Nu har jag te och smörgåsar, sedan blir det att kolla iFokus och morgontidningarna. Får se hur mycket mer elände som hänt medan vi sov. Nelly har fått sin frukost och tuggar nu på en stor ringformad tuggis.
Dålig dag. Gråter. Hyran går upp med 200kr denna månad. Ingen sömn än. Saknar en medicin. Bara en jobbig jävla dag.
Får du inte hyresbidrag när hyran går upp?
Det är ju det som är så dåligt, när man som bäst behöver hjälp och som minst klarar av det själv, då finns det inte hjälp att få.
Den hjälp (som kostar) vill de gärna pracka på en när man inte behöver den. 😕
#47: Nope. Jag får boendetillägg 7000kr i månaden. Oberoende av hyra. Sen får jag sjukpenning minns inte hur mycket det är per dag men blir ungefär 3000kr per månad. Flyttar jag till en lägenhet som skulle ha hyra på 6000 så får jag inget mer i bidrag till det.
Jag mår hyfsat bra. 19 grader inne, så jag är klädd efter det och har satt på ett dyrt element vid köksbordet där jag sitter. Tyvärr är det för kallt för utomhusarbete nu, så humöret är inte på topp, men glädjande nog inte på botten heller.
#48 Är det så dyrt att bo där? Hade du fått boendetillägget på 7000kr i månaden om du flyttat till en billigare bostad? Finns det inte det där du bor? Jag vet ju så lite hur andra har det, Min pension ska ju räcka till allt, vilket den naturligtvis inte gör.
Nu har vi snö och -7 grader ute. 19 grader inne, så jag värmer inte upp hela bostaden.
- Redigerat 2025-03-15 06:21 av Emo
Sovit ganska bra i några timmar åt gången.
Vaknade av en hostattack, så upp och tog lite hostmedicin för lindring.
Solsken och runt - 2 grader, det har varit nere på nästan - 7 under natten.
#49: Jo jag får samma summa även om jag flyttar till billigare. Men min lägenhet är en av de som har rätt bra pris här i stan. Plus att jag ligger ju hos kronis så jag kan inte få ny lägenhet hur som helst. Och har inte råd att flytta heller.
Känner mig ledsen idag. Har fortfarande inte kunnat hämta ut medicinen. Blä. Har inte råd att ta mig till läkaren på måndag heller och det är för att förnya sjukskrivning så är ju extremt viktigt. 🫠
6 grader "varmt" fläckvist snöfritt. Hoppas det blir varmare.
Jag hade inte mer bröd,så jag har gjort plättar (små) pannkakor.
Här finns inte någon som levererar mat hem, så jag får hålla mig till vad mina barn förser mig med och det är både bra och spännande.
Mår lite bättre nu. Kollar på film och myser.
Har lyckats komma ihåg att ta mitt vitamin D3 tillskott igen. Och ta min medicin i tid. Dag 3 där all medicin tagits och i tid.
Jag har lyckats falla ner i en grop igen så det är lite pissigt. Har haft fullt upp i skolan så jag råkade glömma bort sömn. Dessutom har jag varit nära att skada mig igen flera gånger.. men men.
Bråkigt hemma är det igen också så det hjälper ju inte. Jag önskar verkligen att mina föräldrar inte var emot diagnoser så jag skulle kunna få den hjälp jag vill ha 🫤
Brände min hand.
Har sovit i stort hela dagen. Var ute i går och ansträngde mig och nu är jag ännu sämre i lungorna än jag var innan. Varit förkyld mer än fyra veckor nu.
#59: Gud vad jobbigt att vara förkyld så länge.
#59. Ja, det tär på kroppen, humöret och framför allt detta tjat att man skall ringa till vårdcentralen!
Vad kan de göra?
Har ingen feber, lite tryck i huvudet som gör mig lite yr emellanåt och knappt någon snuva.
Det enda de kan göra är att skriva ut näsdroppar och det har jag redan hemma eller kan gå och köpa.
Det är ju inte första gången jag är förkyld, i detta fallet kan jag min kropp och vet att jag måste vänta tills vecka sju innan det vänder eller att jag får kontakta vården.
Var ett öron-näsa-hals barn när jag var liten. Oftast mer hemma i förkylning än i skolan.
Riktigt så illa är det ju inte nu men tiden har blivit längre.
Ja, och vila är jag bra på!😉
Är uppe någon timma eller så, sen blir yrseln för jobbig och jag börjar bli illamående, då går jag och lägger mig och somnar oftast väldigt snabbt.
Solen skiner men det blåser bra.
Sitter här med en mugg te och macka, det skall föreställa min frukost. Borde äta mera men jag mår lite illa och har svårt för mat just nu.
Måste ta på mig och gå ut och handla men jag känner verkligen inte för det men har inget val. Både kattens och min mat är snart slut och har inget gott pålägg kvar hemma.
Så trött och vill bara sova.
Idag mår jag ganska bra. Lite trött men haft en mysig dag. Har gått två promenader idag för det är fint väder. Tog ett bad i morse och tack gode gud varmvattnet fungerade. Ska väl äta nåt snart men är inte direkt hungrig.
#64:
Ojojoj. Stackars dig.
Har du ingen vän eller barn, som kan handla åt dig när du mår dåligt? 😏😮💨
Jag har min fina väninna som handlar åt mug om jag är sjuk. 😀❤️
HH 🙂
#64. Nej, har inga barn och mina släktingar och vänner de är lika sjuka som jag eller värre i andra sjukdomar.
Så det är bara att göra sig i ordning och ge sig iväg med fickorna fulla av druvsocker och insulin, beroende på vad jag kan behöva.
Jag handlade en del men glömde köpa pålägg, då charkdisken redan var stängd och jag glömde att kolla på det färdig packade. 😒
- Redigerat 2025-03-24 00:25 av Tarotstollan
#67:
Okej, förstår. 😃
Då får du handla och vila sen.
Krya på dig. 😀🌹❤️
HH 🙂
#68. Tack! Jag gör så gott jag kan men det går sakta.😏
Det går utför… tror jag? Jag äter ingen lunch längre för det känns som ett hål, ett tomrum i mig som gör att jag inte blir hungrig. När jag äter får jag en känsla av skam typ och jag ångrar mig ibland när jag äter.
Inte självskadat på nästan två månader, börjat öppna upp och prata om mina suicid försök.
Trött, kan inte sova under nätterna för jag får massa sömnparalyser.
Vägarna börjar sopas så då jag kan jag iaf gå ut och springa snart, springa ifrån alla problem.
Min vän sa att hon hade det värre än mig, hon vet inte ens hur jag mår typ. Hon sa dock att hon hade märkt när jag slutade prata med folk att jag hade förändrats.
Aja det blir som det blir, nån gång somnar man väl av utmattning kanske 🙏
#70: Håller tummarna för att du får sömn. Vet vilket helvete det är att inte få sova ordentligt. Jag har själv varit vaken sen strax efter 1 på morgonen. 🙄
Sen tycker jag du ska ignorera när din vän säger sånt. Det finns alltid någon som har det värre men det är ingen tävling. Jag har vänner som mår dåligt men bättre än mig men jag förminskar verkligen inte deras känslor för det spelar liksom ingen roll. Jag lyssnar gärna på dem ändå och stöttar dem ändå.
Du mår som du mår oavsett hur din vän mår.
#70: Nu är det ju ingen tävling hur man mår. Så den kommentaren från henne känns väldigt ful. Den kan få någon som mår dåligt och vill ha hjälp att känna att de inte mår dåligt nog för att få hjälp.
Hur dåligt man mår är inget man mäter med andra. Det är liksom inte bättre att må lite mindre dåligt än någon annan. Må dåligt är inte bra oavsett.
Och alla som mår dåligt förtjänar hjälp och förtjänar att få må bättre.
Så kämpa på, ta en dag i taget.
#72: Ja men precis. För det finns ALLTID någon som har det värre. Har man själv förlorat hela sin familj i en olycka så har någon annan gjort det plus förlorat båda sina armar eller nåt så liksom… det är bara onödigt att jämföra.
Jag mår ju skit för att jag mår skit, oavsett hur någon annan mår. Man får bara dåligt samvete och känner sig skamsen om man börjar jämföra sig med andra.
#73: Precis. Att någon annan kanske mår sämre ändrar inte ens egna sits. Man mår ju ändå skit. Okej, den personen har de värre? Men vi båda mår ju skit så… varför tävlar vi?
Men tycker det ofta är så i samhället att allt ska mätas, även dåliga saker.
#74:
Helt rätt, så är det. Tyvärr.
Jag har , , ( ska ta bort den personen) för det är ingen vän. . Jag ska bara lyssna på honom och tycka synd om honom. Grr. . 😱👹
Jag har så svårt för sådana människor.
Jag mår dåligt i omgångar som alla andra, ändå kan jag lyssna på andra som mår dåligt.
Har enorm empati för människor. 🥰❤️
Vill hjälpa till, ibland för mycket.
Tur jag har mina barn som stoppar mig.
Idag mår jag bättre, ska till stan och hämta ut mina nya glasögon. 😀🥰❤️
Unna mig en fika , njuta, . . Må gott.
Önskar er alla en toppen fin Tisdag.
Kram ❤️
HH 🙂
Har panik här just nu…
Just nu har jag ungefär 35 böcker hemma, lånade från biblioteket. Har inte riktigt haft lust att läsa på ett tag, så böckerna har mest blivit liggandes. Idag kom jag sedan på att jag kanske borde förnya de här böckerna. Mitt bibliotek har bytt hemsida för ett tag sedan, kanske en månad sedan, och ända sedan dess så har den nya hemsidan buggat… Loggar in, och inser att alla mina böcker är försenade. De skulle ha lämnats in i slutet av januari. Nåja, det kunde ha varit värre, men inser att jag antagligen har lite förseningsavgifter. Mitt bibliotek borde inte egentligen ta förseningsavgifter för barn och ungdomslitteratur (jag är då alltså tonåring), och mig veterligen har jag inte lånat något som borde räknas som annat än barn och ungdomslitteratur, men de har ändå alltid tagit (ganska små) förseningsavgifter, det högsta jag har betalat i förseningsavgifter är ungefär 12 euro (ungefär 130 svenska kronor, rätta mig gärna om jag skriver fel summa i kronor). I alla fall, misstänkte då att jag kunde ha någon liknande summa att betala. Försöker räkna ihop ungefär hur mycket förseningsavgifterna är, och det borde bli ungefär 12 euro ( 130 kronor). Men nejdå, för sedan mitt i allt: 600 euro (ungefär 6474 svenska kronor)!! Jag varken kan eller vill betala den summan, och tvivlar starkt på att mina föräldrar heller vill eller kan betala det.
Så ja, i bästa fall så är det antingen en bugg. Eller så kan jag fråga en bibliotekarie om hen kan ta bort förseningsavgifterna/fråga hur jag har kunnat få så mycket förseningsavgifter… En bibliotekarie har tagit bort förseningsavgifterna åt mig någon gång förut, så…
Och sedan är jag dessutom sjuk, men i bästa fall hoppas jag att jag lyckas gå till biblioteket någon gång under dagen och få det här utrett…
#76: Grejen är den: När man lånar böcker/sluter medlemskap så accpeterar man även deras regler. Men dessa borde du kunna hitta online! Det kan mycket väl vara att varje vecka som en bok är försenad lägger till ytterligare en summa. Att det därmed alltså blir mycket i längden. Dessutom med så många böcker.
Har du tur är de snälla och stryker avgiften. Men bäst är om du i framtiden inte lånar lika mycket samt sätter påminnelser på mobilen någon vecka innan boken ska lämnas tillbaka. Då det ju inte verkar vara första gången du missat att lämna tillbaka böcker i tid.
Jo, absolut. Ska försökt leta lite online om vad det står om förseningsavgifter gällande mitt bibliotek.
Jo. Tack för tipsen!
Det löste sig. Visade sig att den höga summan berodde på att böckerna räknades som försvunna, så det försvann när jag lämnade in dem. Nåt liknande kommer nog inte att hända igen i alla fall.
- Redigerat 2025-03-28 13:04 av [Woodwalker]
#79: Så skönt!
#78: Gud så skönt. Nån hundring kan man ju fixa men tusentals kronor är nåt annat. 😬
Höjt dosen för antidepp, hämtat ut den samt allergimedicin. Vitamin D3 har jag fortfarande nog av.
Dessutom ska jag i slutet av april utredas för EDS!
#82: Vad är eds?
#83: Ehlers Down Syndrom.
#84: Det fick jag googla. Skönt med utredning om det kan komma med verktyg som hjälper dig i vardagen.
#85: Finns inte mycket man kan göra vad jag förstått men är ju skönt att veta vad orsaken är och kunna finna medel som hjälper så bra som möjligt.
#86: Jo men precis. Kan ju inte skada liksom.
#87: Framförallt har man då svart på vitt: Jag inbillar mig inte detta. Jag är inte galen.
#88: Jag kände kika när jag fick min autism diagnos. Äntligen visste jag att jag inte var dum i huvudet eller att det var nåt fel på mig eller så.
Sitter här ensam (som alltid) förutom katten. Skulle vilja ringa någon och prata men klockan är ju så mycket så de flesta är ju på väg att gå och lägga sig.
Själv har jag sovit i ca 13 timmar. Skulle kunna fortsätta sova men inser att jag måste vara vaken lite, om inte för annat att jag behöver äta och hålla katten sällskap.
Är bortbjuden i morgon, både kul och jobbigt.
#90: stor kram! Känner samma vill ringa nån men äh är ju så sent.
Ja, det finns både positiva och negativa saker med att vara nattmänniska.
Man får vara ifred men svårt med tider att kunna prata med folk som lever "normala tider".
Idag är jag så fruktansvärt trött. Försöker tvinga mig att stanna uppe enligt den plan jag och min kontakt hos psyk bestämt oss för men jag vill fan sova nu. 😥
Hade planer på att gå ut då solen skiner så intensivt (fast jag vet att vinden är iskall) men märkte att mina ben inte bär mig efter det lilla jag var ute i går.
Så jag får hålla mig inne och hoppas att det känns bättre i morgon.
Blir så ledsen och irriterad då jag inte kan göra det minsta lilla utan att behöva ta hänsyn till allt annat utom det jag vill göra.
Jag försöker gå ut på en promenD varje dag. Jag mår bättre i kroppen när jag rör på mig.
Har däremot ont knäna, sen jag ramlade för många år sen på jobbet, fick 3 sprickor i vänster ben. Sen ramlade jag en annan gång och slog i höger knä.
Typiskt att man har ont i båda benen. 😔😃😏kämpar ändock.
Mår bra nu.
Lagade en så god mat idag. Kycklingfiler med mango chutney. Åt med färsk pasta.
HH 🙂
Inte kunnat röka eller äta sen igår så har självskadat av och till hela dagen. Perfekt verkligen. Lyckats slita ut en del hår också. Livet är verkligen värdelöst nu.
#82: Jag diagnosticerades med EDS för tre år sedan. Det blev så mycket bättre att de såg över mina mediciner. Jag har ju ätit värktabletter i 5 år sedan jag fick diagnosen Fibromyalgi. Visst fungerade medicinen, men den tog inte ner smärtan , den tog de värsta topparna.
När jag fick EDS diagnosen blev det även ändrat i medicineringen. Nu får jag värktabletter mot nervsmärta bl.a.
Helt smärtfri kommer du kanske inte bli om du har EDS. Men får du rätt medicinering och behandling, så kommer du att kunna leva i stort sett helt normalt. Jag får smärtor om jag anstränger mig mycket, springer eller går långa promenader i ojämn terräng.
Idag är jag glad. Dödstrött men glad. Ska vara kattvakt en del framöver och det ska bli roligt. Alltid mysigt med kattgos!
Ledsen, fått reda på att en av mina kompisar är jättesjuk.
#99: Vad tråkigt! 😢
Cancer; eller?
Fick samma besked före jul. Inte kul!
- Redigerat 2025-04-09 23:11 av Vixxen
Hon vet inte ännu.