Småpratstråden 2
Förra tråden blev för lång. Fortsätt prata om vad ni vill!
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
- Redigerat 2025-02-03 15:25 av Calcifer
Kommentar till inlägg i första tråden.
#91 Megan is Missing låter ju som en DRÖM för pedofiler att titta på🤢 Att den inte blivit stoppad.
#1: Nej jag fattar inte heller. Sjukt hemsk film.
Jag fattar inte riktigt vad du menar, är det riktiga filmer där barn blir våldtagna så skall de ju polisanmälas direkt.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#3: Nej naturligtvis inte. Det är fortfarande en fiktiv film. Men de har inkluderat långa utdragna scener av våld och våldtäkt som är så otroligt onödiga att ha med. Bara för shock value som sagt.
Ok, dålig stil ändå. Man kan skrämmas och äcklas på annat vis.
#5: Precis min åsikt. Därför jag aldrig rekommenderar filmen till någon. Jag visste ju inte alls hur den skulle vara.
Frågan är väl om det är lagligt att lägga ut sådant, jag vet ingenting om sådana filmer. Vet ju att på Darknet förekommer ju det fruktansvärda saker mot djur och människor.
#7: Jo klart det är lagligt. Det är ju en film. Allt är på låtsas osv. De som spelar tonåringar är säkert bra mycket äldre också det brukar de vara.
Låter ju nästan som pedofiler gjort en film om fantasier att våldta unga. Tror oxå det är äldre som gjorts så dom ser yngre ut. Om det är mycket sånt i filmen känns konstigt.
Igår satt jag och kollade film och Nox låg i famnen och Elrond låg pressad mot min rygg. Världens myyys! Sen vaknade jag mitt i natten med Nox i famnen. Också myyyys!
Min kisse sover bara nere vid mina fötter eller lite vid höger sida precis när jag gått och lagt mig. I regel är det bara någon timma vid fötterna sen går han.
Nu har jag hål i öronen😍
Gjorde lite ondare än jag hade trott, men man överlever det mesta på alvedon.
#13. Kul att det gick bra även om det gör lite ont.
Första gången jag tog hål gjorde jag det i en smyckes affär 1977. Efter några tiotal år, så hade jag inte örhängen i tillräckligt ofta, så de växte ihop.
Nu senast 2023 och 2024 gjorde jag hål igen på Apoteket Kronan. Tog ut örhängena efter 8 - 10 veckor och det ena var inte läkt ordentligt, så det växte ihop igen.
Nu har jag haft örhängena inne över ett år och nu är det läkt men de sitter så bra så jag sover med dem. Så ingen panik med att ta ut dem, skall väl byta så småningom när jag känner för det.
- Redigerat 2025-02-04 23:27 av Tarotstollan
#14: Tyvärr måste man besöka en bra (majoriteten är inte bra) piercare för att få hål som görs rätt. Och det är så man undviker problem med allergier, långdragna läketider, eller att det aldrig lyckas läka. Samt långvariga skador.
Det måste göras med en steril nål som har ”hål” i mitten för att skapa utrymme för ett smycke. Smycket måste vara i implantats graderat titan eller nobium för att klassas som säkert för läkning. Även ett FÅTAL andra material kan man bära dagligen. Viktigt är även att det inte får läka med ring och inte med ”butterfly back” utan att det är en stav med plattor på ändarna.
Pistol är tyvärr inte förbjudet men det gör enbart skada, du skjuter ett trubbigt objekt genom örat och skapar inte heller plats för smycket. Dessutom råder det bristande information kring säkra material och korrekta läketider.
Viktigt är även att man inte nuddar smycket under läkningen. Man ska inte snurra på det! Det kan inte växa fast om det är i rätt material. Sedan tvätta med sterilt koksalt (det vill säga att man måste köpa färdigt) och vill man få bort skorpa kan man göra det efter att man duschat försiktigt med en tops.
Denna sida har info om hur hål görs korrekt, hur man tar hand om nya hål korrekt, vad som är fel, samt vilka material som är säkra och vilka smyckesproducenter det finns. Enbart de smyckesproducenter som nämns här klassas som säkra.
Welcome to my TedTalk.
(Jag har ett stort intresse i kroppsmodificationer och kontakt med flera piercare som arbetar efter det nyaste standarderna. Det är alltid kul att lära sig saker av dem.)
Bör tillägga att öronsnibbar tar MINST 4 månader att läka. Mer om man har fel material, det är gjort med pistol, man pillar mycket på smycket, etc.
Idag ska jag försöka kontakta uppfödaren jag tänkt köpa valp av nästa år. Dessutom kontakta djurhem i trakten och se om de behöver hjälp med hundarna (även för att få ännu mer hundvana).
Har varit hundvakt till olika hundar, fått träna en valp, samt umgåtts med släktens alla hundar.
Min faster nämnde att hon ville ta en kull på sin blandras. Men jag är inte säker än när det blir av och om jag är intresserad… Just då det medför större osäkerheter i både hur personlighet och storlek blir.
Så det ska bli kul men läskigt. Kräver att trotsa min ångest kring telefonsamtal samt min ångest kring att kontakta främlingar.
#19: Vad roligt att det går framåt!
#20: Måste ta tag i saker om det ska bli av. Tänkte nämligen ha det första hundåren medan jag fortfarande pluggar och är hemma mer än om jag jobbar heltid.
Håller även tummarna för att allt går bra… Framförallt med uppfödaren.
#21: Ja man ska ju klicka med uppfödaren helst.
#22: Ja det känns bättre så.
Jag har fått feber igen så ligger med katterna i sängen och darrar.
#24: Krya på dig!
Jag har ju ganska många idèer, och nu har jag kommit på att jag ska skaffa en folkdräkt.
Blir nog kombinerat av att sy och köpa.😂
#25: Tack! Mår lite bättre är mest sliten. Ska ta mig till affären ikväll och köpa potatis och sås. Är så less på pasta måste få åtminstone några måltider med nåt annat. Annars blir jag tokig. Med nya paxa bussen går den hela vägen till 9 så behöver inte stressa.
#26: Åh vad spännande!
#31: Gör en sån tråd det tycker jag låter som en bra idé!
#30: Det är så skönt när man ändå får saker gjorda trots att man mår dåligt. Jag har städat kattlådor och nu står jag och väntar på bussen hem efter att ha handlat. Helt slut men kan ju ta mig hem och lägga mig i sängen direkt.
#33: Skönt dock att ha mat hemma när man är sjuk.
#34: Ja köpte mjölk också så jag kan dricka te. Och ägg. De hade billiga ägg. Gud inte ätit ägg på flera år. Ska steka och ha på macka. Noooom.
#35: Gud, nu känner jag för ägg. Sitter fast på jobbet så det får nog vattna i munnen ett tag till.
#36: Haha så gott! Köpte potatis också så jag ska äta det med skinkstek och gräddsås senare. Sen måste jag återgå till korv och pasta men för ett litet tag slipper jag det iaf. ^^
#37: Jag kommer nog köpa korv på hemvägen och steka den samt koka pasta till. Enkelt men precis vad min autism begär idag. Ibland är det underbart att kunna bli så glad över enkla "barnrätter".
Jag beställde 6 mangor idag. Då jag råkade ha 20% rabatt och ändå sparat undan för att köpa en uppsättning snart igen.
Alltså jag har aldrig tyckt om ägg, det går inte ner😅
#40: Kan förstå att det nog är en sak man antingen gillar eller inte klarar att äta. Ägg är udda.
#38: Ja jag är nöjd ändå att jag klarar av att äta korv och pasta och ketchup. Och att jag klarar av att äta samma sak typ jämt.
Ahhh, hittade ett stort akvarium bortskänkes nu, kan ju tyvärr inte ta det
#42: Jag kan varva vissa enkla rätter.
- Stekt korv med pasta
- Köttbullar med potatis(mos) och brunsås
- Korvstroganoff med ris
- Rödspätta/Kallrökt lax med söja-smörsås och blomkålmos
- Hummus med naan
- Stekta svarta bönor med ris, ost och creme fraiche
- Blodpudding (finns ej i Schweiz)
Det är nog de rätter jag kan äta ett tag.
- Redigerat 2025-02-05 15:16 av [Undertaker]
Picklad lök får inte saknas till fisken!
#43: Så synd!
#44: Senaste typ året har jag ätit pasta, falukorv, grillkorv, passerade tomater, rostbröd, och sporadiskt lite potatis och kött som är billigt etc.
Skakar av hunger. Men maten står på spisen så snaaaaaart!
Nu har jag ätit. Skinkstek, potatis, majs och gräddsås. Alltså jag dör ju. Så jävla gott. Nu är jag så mätt att jag måste lägga mig och svettas en stund i sängen innan jag tar ett bad.
Skulle ta mediciner men inte gjort det än. Fastnade i att titta på fågeltrafiken runt vår automat. Full fart🙂 Tiden har rasslat iväg😁 Soligt men bara nån liten snöklump😕
Börjat städa lite. Måste storstäda lägenheten men kan inte göra allt på en gång.
Jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas sy en folkdräkt men det bör nog gå haha.
Blir en össebydräkt iaf
Gud vad död jag är nu. Lyckats städa en bit av lägenheten, och dammsugit i köket. Lagade mat tidigare också vilket tog en del energi. Sov bara typ 4 timmar inatt dessutom och varit vaken sen kl 8. Sitter vid datorn så tog mig t.o.m. helt ur sängen men alltså är man död eller. Funderar på om jag ska krypa ner med Nox och kolla på en film innan jag äter kvällsfika och borstar tänderna osv.
För övrigt wish me luck för i morgon. Har skrivit ett schema för morgondagen som jag ska se om jag ungefär kan följa. Har lite saker att göra i morgon, tänkte se om jag kan få in rutiner på nåt vis. Pust. Suck. Gäsp.
Kom hit Noxen så jag får kramas, jag vill ha kissepissemys!
Jag lyckas inte hitta nån film från listan Calcifer, det är kris ju!
Var lyckas du hitta alla?
#54: Haha jag skickar pm om en liten stund när jag har tillgång till datorn!
Idag blir en lugn dag. Märkte att jag tog ut mig rejält igår när jag städade. Ska diska bara, men annars inte göra nåt som kräver energi. Är rädd att jag går in i väggen om jag kör på för hårt. Jag ska vara hundvakt i april, då måste lägenheten vara pristin, innan dess kommer jag inte få besök så kan ta det i den takt jag klarar av. Hellre att det blir gjort bra och fint och jag mår okej under tiden än att jag bränner ut mig och sen inte klarar av att lyfta ett finger på flera veckor.
Ska rida ut en sväng imorgon på medryttarhästen, ser verkligen fram emot det.
Han är pigg så får se om jag sitter kvar haha
Legat och trängts med Nox hela natten haha. Är mysigt att sova med katt i famnen men alltså ibland… kunde ju inte röra mig ordentligt. 😅
Jag önskar jag hade energi till att städa… 🙄
#59: Samma här.
Städa? Vad är det för något?
Minns inte när jag städade sist, kanske kan kalla det för städning när vi röjde i min lägenhet förra året på Våren, för att jag skulle få in allt efter vi tömt mammas lägenhet.
#61: Kan du se om du kan få stöd? Med tanke på att din hälsa spökar en hel del så tycker jag du borde ha rätt till det.
#63 Så bra det blev!
Mvh
Mig
- Redigerat 2025-02-12 11:25 av 91Marran
#62. Behöver inget stöd, det är bara jag som är lat och tycker att städa och diska är så otroligt tråkigt, så jag skiter i det helt enkelt.
#63. Söta figurer.
#63: Totoro!!!!! Jäkla snygga linjer också!
Jag är inte frisk.
Elrond kom och sa hej när jag satt på toaletten. Jag direkt började sjunga för honom om en bulle rull. Sen frågade jag om han stod där och fiser eller, och gör han det så fiser han ju över hela golvet det ser jag! Fisbulle!
Måste nog söka vård.
#67: jag pratade med en bagge idag om att han tyvärr inte är dräktig, så det är lugnt
Hans kompisar är dräktiga så kände att någon behövde berätta den hårda sanningen.
#68: Ja vad måste man. Har Nox satt dig som en gris panik. Fismus. Ligg 😅där som en gris.
Alltså jag hade köpt ett storpack gnagpinnar till hamstrarna, men nähä. Dom ville inte ha, otacksamma små djur
Tur att dom är söta iaf😇
Köpt 1.5 kg fläskfärs. Jag ska göra köttfärssås!
Förstår inte varför en del vill knäcka en helt. Hej, det är så roligt, om du ramlar ihop och dör så njuter jag av det, vem bryyyyyyyyyyyyyyyyr sig! Ibland wtf?
Nu ska jag hålla käften om sånt.
Mennnnnnnn köp en massa köttfärs gud vad najs det är! Jag blev lite lycklig när jag insåg att jag inte behövde köpa ny mat poäng gång, haha! :D
Har ont i magen men tror den är sur på mig bara för att jag drack en energidryck på tom mage. 😅
Fick en liten burk gratis på lidl som gåva för stt jag handlat för en viss summa tidigare. Nu varvar jag ner och sen ska jag käka.
Pratade med min kontakt på psyk idag inför mötet med läkaren nästa vecka. Tänk om jag faktiskt får en add diagnos och kan prova någon medicin jag aldrig tagit förr. 🤔
#73: Lycka till med läkarbesöket!
Mvh
Mig
#74: Tack! Som tur är det med min förra läkare så jag känner ju henne och vet att hon kan det hon gör och dessutom är snäll och respektfull.
#75. Då håller vi tummar, tår och tassar att det finns någon medicin som kan hjälpa dig ytterligare och att besöket blir positivt för dig.🤗
#76: Ja antidepressiva fungerar tydligen inte för mig, så kanske måste prova nåt helt annat.
#73: lycka till!
Jag har lyckats stuka handleden så får väl se hur det går :)
Startar morgonen med en stor mugg te om nom nom.
Gode gud. Är hos lillebrorsans pappa som fyller år. Hans sambo är ifrån Filippinerna och jag var nog inte beredd på att vi skulle vara typ 35 stycken här. 😬
Och guuuud mängden mat! Känns som vi sitter och käkar en buffé av filippinsk mat. Jättegott såklart och alla här verkar trevliga men det är så högljutt. Samtal åt alla håll och kanter och barn som leker och tvn i bakgrunden. En blandning av svenska, engelska och ja… hjärnan är mos och det har bara gått en timme. 🥴🫠
Hemma! Mysigt och god mat och trevligt folk men herreguuuuuuuuuud så död jag är. När efterrätten kom fram försvann alla tjejer in i vardagsrummet för att sjunga karaoke. 😂
Nu lär jag behöva semester i ett halvår.🫠
😄 Lider lite med dig, fick du med dig matlådor hem?
Själv är jag genomförkyld och orkar knappt stå på benen. Har sovit hela natten och dagen och skall snart lägga mig igen. Måste bara vara vaken lite för mat och diabetes skull.
#83: Tyvärr inga matlådor.
Urk vad jobbigt att sova så mycket.
Uppe igen! Har inget val, jag fryser och nyser som en riktig stolla! Jag mår skit helt enkelt.
#81:
Jösses vad jobbigt.
Att du utsätter dig för sådana kalas. Urk. 🤑😝
Jag är helt slut när jag umgåtts med mina barn + barnbarn. Spelat spel , monopol. Fis med knuff. Spel på TV:n som Super Mario.
Deg är barnkalas , ett utav barnbarnen fyller år. Tårta , kakor. Bullar och kaffe. Saft ,
Mycket folk.
Roligt kalas, barnen är glada när jag kommer.
Sen får jag skjuts hem efter många timmars bus.
Helt slut är jag men en "skön trötthet" 🤪🤠😵💫😎
Somnar så fort jag lagt mig när jag kommit hem. Vilar nästa dag sen. 😀😃
HH 🙂
Jag är så slutkörd efter denna vecka. Borde färga håret igen men får se om jag orkar.
Börjar dagen med film. Ska till lillebror sen vi ska byta ut nätaggregatet i min nyare dator och se om vi kan få den att fungera.
Datorn står ofixad hos lillebrors pappa. Får se hur det går.
Haft en lååååååång dag känns det som. Bara varit vaken sen 10 men känns ändå som jag varit vaken minst 20 år.
Nytänkande🤔 Skulle lägga mat på tallriken men precis när stroganoffen börjar röra tallriken. Ser att jag håller den upp och ner👌 Bara att torka av undersidan. Blir inte bättre av att någon gör samma sak IGEN…😖🏆
Ingen add utredning. Men får prova elvanse ändå med start nästa fredag. Känns rätt bra faktiskt. Det var ny medicin jag ville prova egentligen så bryr mig inte om att det inte blir någon utredning alls. Min läkare tror de bekymmer jag har är länkade till min autism. Fine by me. :)
#92: Så bra att du ändå får testa en ny medicin.
Mvh
Mig
#93: Ja det var exakt det jag ville. Som min läkare uttryckte det. Min startmotor är trasig och därför har jag så extremt svårt att få saker gjorda. Den medicinen kan möjligen sparka igång motorn. Så håller tummarna på det. Snart kommer jag äta sex olika mediciner. 😂
Min prao börjar imorgon, vilket ska bli riktigt kul😍
#96: Vart ska du praoa?
Mvh
Mig
#97: 4H gård :)
#98: Åh vad trevligt! Hoppas att du får kul.
Mvh
Mig
Här är en ny tråd!
https://depression.ifokus.se/discussion/1608264/smapratstraden-3