Depression iFokus

Depression

Läst 443 ggr
I_love_iller_2
2024-11-22 19:12
1

Hallucinationer???(x???)

Alltså detta kanske inte är så depressions relaterat men kände att detta inte passar in någon annan stans. Dom senaste månaderna då har jag typ börjat se massa saker?? Liksom jag kan sitta och läsa och sen titta ut genom fönstret och se någon jäkla svart skugg figur. En sak som hände igår var att jag gick i snön oxh skulle göra en snögubbe och tittade upp. Då ser jag någon sak med en kniv i handen och blod i snön. Sedan sprang jag så fort jag kunde hemåt och den har borta. Sedan har jag börjat höra saker också. Det är nästan det värsta. Liksom jag kan scrolla TikTok när jag hör typ ”jag ska döda dig” liksom vafan😭 jag brukar säga typ ”nej det ska du inte” och försöka ignorera det men det funkar inte alltid. Är det någon som har varit med om liknande som vet hur man typ stoppar det? För det är sjuuukt jobbigt

Milo🎀🎀

Hon/hen

Crucio
2024-11-22 19:19
4

Detta låter som hallucinationer. Kontakta vården.

Sajtvärd på Skrivlust

Anonym
Anonym
2024-11-22 20:37
4

Kontakta psykiatrin eller bup. De kommer att hjälpa dig. Jag har sådana problem och får gå på medicin. Fick medicin när jag blev 25 fast jag haft problemen hela livet. Kan skriva ett längre meddelande imorgon om du vill ha lite tips och hjälp.

Denna kommentar har tagits bort.
Mitchika
2024-11-22 21:00
8

#3: Men vad är det jag läser, Heddiz?! TS lider av hallucinationer som skrämmer vettet ur hen och som säger hemska saker och hotar att döda hen och du avråder att hen ska söka hjälp från vården utan tycker att hen ska klara sig på egen hand?!

Vården hjälper och vården KAN göra saker! Vården kan hjälpa TS komma fram till vad som orsakar dessa röster och synvillor och ge hjälp och stöd! Att säga att det är demoner, "ljusguider" och annat flum och hittepå är så skadligt och farligt att jag inte ens vet vad jag ska säga!

Att du är emot allt vad medicin, vård, vetenskap och läkemedel heter har framkommit tydligt i tidigare kommentarer från dig, men sitt inte och sprid sån fruktansvärt skadlig missinformation som att vården inte kan hjälpa bara för att du väljer att inte tro på det!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Herveaux
2024-11-22 21:04
5

#3: Jag pekar på Mitchikas inlägg för jag finner f-n inte ord själv! 🤯

// Harley

Maria
2024-11-22 21:07
6

#4 Håller fullkomligt med.
Hallucinationer är fruktansvärt obehagligt.

Finns inga demoner såklart.

/Maria

Pilspets
2024-11-22 21:09
9

Heddiz, du har en varning.

TS, kom ihåg att jag finns på PM.🩵

Mitchika
2024-11-23 01:01
4

#9: Du sprider farlig, skadlig missinformation och ljuger om att vården inte kan hjälpa TS. Det har ingenting med åsikter att göra utan jag motsäger dina felaktiga påståenden och dina lögner. Du får ha precis vilka vanföreställningar och åsikter du vill om dina egna hallucinationer, men ljug inte för ett barn om att vården inte kan hjälpa dom.

Herveaux
2024-11-23 06:27
4

#9: Sajtens admin har gett dig en varning, respektera det och läs rummet. Jag och flera andra har anmält dina inlägg av en anledning. 😠
Det finns sajter för folk av din övertygelse, och Depression är inte en av dem.

// Harley

I_love_iller_2
2024-11-23 08:27
5

Tack för alla svar❤️

Milo🎀🎀

Hon/hen

Mitchika
2024-11-23 10:02
6

#12: Jag är ledsen att det här hände i din tråd, Milo. Du är inte ensam. Hallucinationer kan vem som helst råka ut för och det finns en massa möjliga orsaker till varför dom uppstår. Vilket är varför det är viktigt att prata med vården om det eller åtminstone en vuxen du litar på. Det är ett symtom på att något inte står rätt till i kroppen och vården kan hjälpa dig komma fram till vad det är och hur det bör behandlas.

Kom ihåg att det inte är något fel på dig. Något är fel i din kropp, men det betyder inte att något är fel på dig.

Maria
2024-11-23 17:23
9

#14 Det är INTE OK att på en sida som Depression raljera över mediciner.
"Tugga mediciner"… Det är inte för skojs skull och en ovärderlig hjälp för många.

/Maria

Calcifer
2024-11-23 17:39
8

Nu sätter jag som värd ner foten. Fortsätter det blir du avstängd en vecka, Heddis.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
2024-11-23 18:25
5

#14: "Att läsa rummet" = att förstå eller kunna pejla av stämningen eller känslorna hos en grupp människor som man tilltalar eller engagerar sig med.
I ditt fall; förstå att din ståndpunkt/åsikt/verklighetsuppfattning inte är lämpad eller uppskattad i den här diskussionen.

Varför jag (mfl.) anmälde dina inlägg; se #4, #7 och #10.

Du pratar om "ljusguider" och "demoner". Det är mao din övertygelse om att sådana existerar och är symptom/orsak till TS problem.
Sånt lämpar sig inte på en sajt som Depression. Däremot finns det andra iFokus-sajter som diskuterar såna ämnen.

Jag hoppas du fått sagt vad du vill för jag är klar här.

Önskar TS allt gott! 💜

// Harley

Heddiz
2024-11-23 18:42
0

#17: Ok jag förstår är att du kanske tror att vi människor är ensamma i universum!? 😅
Fast det är vi ju inte. Det säger ju tom Nasa att vi inte är.

Men du har helt rätt I att det var fel sida för mig att dra upp sånt på..

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Calcifer
2024-11-26 08:09
7

#18:
Det har ingenting med saken att göra! Man kan tro på demoner, spöken eller vad som helst, men första steget ska ALLTID vara att söka hjälp från vården. Det betyder inte att man inte kan ha en tro för en högre makt, men för att vi är utbildade nog nuförtiden att vi VET att en del saker är definitivt psykiska och inte nåt annat. Det fanns ju en tid då man trodde att personer som mig, som är autistisk, var dum i huvudet och skulle låsas in i ett litet rum. Vi vet ju nuförtiden att så är det definitivt inte!

Jag bryr mig inte om vad du tror på, men om TS upplever hallucinationer är det ALLTID vården hen ska vända sig till först! Att man söker hjälp på en väg betyder inte att man nekar alla andra vägar. Kanske säger vården till TS att vi kan inte hjälpa dig, vad vet jag, men det är ALLTID där man ska börja.

Det är farligt att sitta som dig och säga åt ett barn (ja, TS är ett barn) att hen ska ignorera nåt så illa som hallucinationer då det kan vara "demoner". Jag bryr mig faktiskt inte VAD det är, bara att TS får hjälp. Och vården är vart det ska börja.

Calcifer
2024-11-26 08:20
6

Kära TS, jag vet att jag som värd varit lite svag senaste tiden att kolla in på sajten. Men jag vill att du ska veta att jag ser dig. Jag har själv upplevt hallucinationer och de kan vara helt fruktansvärt läskiga. Vad de beror på kan jag inte svara på, för det vet jag faktiskt inte, men jag tycker utan tvekan du ska ta upp detta med psykiatrin. Jag har för mig att du har kontakt med dem, och detta är definitivt något de kan hjälpa dig med. Sen vad det beror på kan vara en massa olika saker, men det är där du måste börja. Jag själv får hallucinationer ibland som är så skrämmande att jag gråter av skräck, men jag hoppas på att du kan få hjälp så att ditt liv känns lite bättre. Exakt hur kan jag inte svara på, men vänd dig till vården, snälla du, för de kan hjälpa dig mycket bättre än vad någon av oss kan! <3