Depression iFokus

Depression

Etiketter: nedstämdhetövrigtpositivitetskriva-av-migdepression
Läst 1766 ggr
Calcifer
1

[x] Hur mår ni idag? (Del fem)

Då blev den andra tråden för lång igen så här kommer en ny!

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
3

Hade en fruktansvärd dag tidigare, men det ser ut som om den kan bli bättre. Genom fb träffade jag på en tjej som nyss flyttat till stan med sina hundar och hon undrade om jag ville ut och gå med dem någon gång. Det har vi gjort nu idag och jäklar vad stel jag är redan, haha!

Otroligt mysigt dock. Planen är att vi fortsätter ses, sen när hon vet att hon kan lita på mig och ena hunden känns trygg med mig (den första var trygg fem sekunder efter jag hälsat), så tänkte hon åka på semester och då ska jag vara hundvakt. Vad roligt!

Så ja, kroppen är dödstrött för jag hade helt fel skor på mig men aja. En granntjej kom förbi med en matlåda också, så ska äta det sen. Men måste fan vila en stund nu.

[Undertaker]
3

Min terapeut är sugen på att reda ut mina möjligheter att få en assistenthund.

Känner mig slut efter dagens terapi så det blir nog hem och försöka att sova.

Calcifer
1

Somnade inte så sent igår, runt 2. Men vaknade bara för typ en halvtimme sedan. Har feber och känner mig väldigt sliten. Ska köpa falukorv sen ska jag bädda ner mig resten av dagen. Har lite te jag ska dricka för halsen gör ont och jag fryser som satan trots tjocktröja etc.

Ska ta ett hett bad sen också med badskum.

Calcifer
0

Är så jäkla sjuk just nu. Och det får mig att sakna mamma så det gör ont i hjärtat. Drömde inatt om henne delvis. Minns att hon och syrran hade gjort en deal innan hon gick bort att om jag accepterade att hon var borta och slutade sakna henne skulle jag få en enorm summa pengar. Kommer ihåg hur sjukt jag tyckte det var. Grymt liksom, för i drömmen visste båda hur dålig ekonomi jag hade så jag kände mig tvingad att sluta sörja henne och var arg och vaknade av att jag grät som ett barn.

Hjälper inte att jag är sjuk nu direkt.

Calcifer
0

Fortfarande sjuk. Verkar inte bli bättre.

Calcifer
0

Tagit ett varmt mysigt bad med badskum. Fortfarande feber osv men det var skönt. Blev avslappnad iaf. Känner mig ledsen och nere nu tyvärr.

Calcifer
0

Ciggen helt slut nu så psyket kommer gå helt sönder. Varit duktig på att röka mindre men helt slut? Snart kommer självskadandet börja. 👌

[Undertaker]
0

Jag mår… Jag vet inte. Senaste besöket hos min terapeut gav mig en hel del olika saker att fundera på. Så tankarna har snurrat sedan dess. Allmänt har jag massa saker att fundera på…

(Samt att få sagt att hon egentligen bör ingripa och få mig in på en klinik är lite av en tankeställare. Som tur är vet hon att det, även om jag "uppfyller" kraven för att tvångsinläggas, bara kommer må sämre av det.)

Calcifer
0

#8: Nä mitt psyke skulle gå sönder utan ens en chans för reparation om jag blev tvångsinlagd också. För vissa är det inte vad som är bäst.

[Undertaker]
0

#9: Tror hon nog sa det mest för att jag skulle förstå hur illa jag mår just nu. Hon vet ju att det skulle döda mig.

Calcifer
0

#10: Nä det är ju skönt att veta ändå att det är mer som en påminnelse som du säger och inte ett direkt "hot" eller hur man ska säga.

[Undertaker]
0

#11: Hon sa själv att hon inte gör sådant med få undantag då det även bryter patientens förtroende.

Calcifer
0

#12: Jo det är ju otroligt sant. Om det kan utan tvekan rädda liv så måste de ju. Men det har ju sitt pris.

[Undertaker]
0

#13: Ja, det är nog inte alltid en enkel balansgång.

Calcifer
0

Nu har 1177 sagt att jag borde försöka få tag i akuttid pga problem som började som en arm som var svagare men nu blivit nåt helt sjukt. Men har ingen möjlighet att ta mig någonstans ändå så jag får hoppas att det går över.

[Undertaker]
0

#15: Har du ingen granne som kanske kan köra? Eller liknande…

Calcifer
0

#16: Tyvärr inte. Jag ringde styvpappan men han är bortrest och ritar kartor. Lillebror har pappans bil på jobbet flera timmar bort.

Calcifer
0

Och så blir det värre. Nu känns det som om jag har nåt jävla gummiband inuti armen som flyttar på sig när jag rör armen. Och det har rört sig upp till axeln, och börjat kännas i andra axeln. Satan.

[Undertaker]
0

Det är så frustrerande. Var på ett event igår. Drack lite. Blev ganska så sent. Straffet nu är att jag idag tydligen inte ska kunna fokusera mig på mitt arbete då alla intryck är för intensiva. Till och med min hud känns för mycket. Snälla döda mig. Jag vill bara få gömma mig i ett hörn och bryta ihop.

Calcifer
0

#19: Jag är ingen mördare men lite stryk kan du få av mig om du tror det hjälper? <3

[Undertaker]
0

#20: Det skadar nog inte.

Calcifer
0

Nu är jag förjävla arg. Varför måste folk vara så jävla creepy för?!
Hade en fin tunika som jag inte kan ha längre så la ut den i gratisgruppen för vår stad. En kille skrev några kommentarer igår om att den verkade skön och var fin men jag svarade inte. Sen skrev han idag att han ville ha den. Visst sa jag, skicka pm. Så gjorde jag som jag alltid gör. Jag sa här bor jag, säg till när du vill hämta så hänger jag den utanför dörren. Vilket jag alltid gör om jag ger bort nåt gratis eller det redan är betalat. Nej då, sa han, du kan ge den direkt. Nej, jag hänger den utanför dörren.

"Oj, är du en blyg tjej?"

WTF! KRÄKS!

Jag sa bara igen att säg när du vill komma så hänger jag ut den. Ja då sa han "jag säger till när jag är utanför dörren". Fuck off. Jag sa att jag hänger ut den nu så kan du hämta när du känner för det. Då frågade han igen om jag var en blyg tjej. Jag sa det har inget med nåt att göra, den hänger där, är den inte hämtad i morgon antar jag att du inte ville ha den. Då sa han bara att han skulle hämta den.

Så jag fick direkt en massa ångest, var tvungen att dubbelkolla att dörren var låst flera gånger, och är arg. Jag såg att jag hade låst upp en gratis gåva på lidl häromdagen, och det var bröd. Som jag behöver. Så jag tänkte gå till lidl. Nu vågar jag inte gå utanför dörren eller föra ljud eller någonting. Sitter på helspänn och har ångest ifall han ändå tänker knacka på dörren.

USCH.

Calcifer
0

Fruktansvärt.

Fick precis samtal om att min fd foderhund blivit avlivad. Pga ålder och sjukdom. Gick så fort på slutet att jag inte hann ta farväl vilket jag förstår men känns i hjärtat ändå. Gud det hugger av smärta. I nästan fyra år bodde hon hos mig ändå. Världens finaste vovve.

Gråter ögonen ur mig.

[Woodwalker]
3

Kom hem från en träff för ungdomar som missionskyrkan ordnar för cirka en timme sedan. En vän undrade om jag ville följa med dit, jag tänkte att visst, varför inte? Sedan när vi kom dit så visade sig att två av mina bästa vänner också var där, så jag har umgåtts med dom tre hela kvällen. Jättemysigt🥰 Vi har också haft lite program, en frågesport och sedan andakt, men mestadels fritid. Jag och mina kompisar var bland dom yngre som var där, vi var runt trettio stycken, jag kände/visste vem i princip alla var, och det var jättemysig stämning hela kvällen. Om chansen att fara på nåt liknande kommer igen så tänker jag absolut utnyttja den, gänget som var där idag, och som vanligtvis alltid är där, är jättetrevligt, och man känner sig direkt som en del av gemenskapen, trots dom cirka 10 åren som skiljde mellan den yngsta och den äldsta deltagaren. Jag har haft en jätterolig dag❤️

• Redigerat 2024-08-24 23:03 av [Woodwalker]
[Undertaker]
0

Lite ironiskt att de saker som får mig att må bra innebär att göra saker som kombinerat får mig att må skit. Att ta mig ut och göra saker hjälper något enormt med min Depression men samtidigt så är det något som får min autism att spöka massor.

Gjort en del i helgen och en dag var inte nog för att återhämta sig. Även haft en del meltdowns samt zoonat ut. Känner att jag inte riktigt klarar pendlingen idag men får nog ta en lugn kväll i hopp om att det hjälper lite.

Tarotstollan
0

Skulle egentligen gå och lägga mig men det känns meningslöst att sova ca 2-3 timmar och sen vara vaken i 3-4 timmar innan jag är så trött så jag kan somna igen.
Har ont i hela kroppen och är trött och borde kunna sova mer men vet inte vad det är som är fel. Allt är bara så ledsamt och jobbigt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Undertaker]
0

Varit så trött hela veckan. Undrar om jag nog gjorde för mycket över helgen… Verkar dessutom ha blivit förkyld.

[Undertaker]
0

#26: Känner igen det där lite. Man är helt slut, hur trött som helst men av någon anledning klarar man inte att sova. Jag brukar bli ganska så frustrerad efter några timmar.

[Woodwalker]
0

Ugh… Kanske bara jag som överreagerar men men… Var just till biblioteket, jag cyklade dit. Biblioteket som jag brukar fara till har ett sådant system att om det inte är personal på plats, så slipper du in med ditt lånekort. Inte så att vem som helst med lånekort slipper in, utan man ska prata med en bibliotekarie, så fixar dom så att man slipper in med sitt lånekort.
När jag cyklar in på parkeringen står det två bilar där. Det brukar inte vara särskilt många i "mitt" bibliotek efter att personalen farit hem, särskilt inte på en fredag kväll. Det finns ställningar för cyklar cirka 300 meter från ingången till bibban, men jag orkade inte riktigt föra cykeln dit, eftersom att jag bara snabbt skulle in och föra några böcker, och hämta en bok som jag har reserverat, så jag parkerade cykeln utanför ingången. Medan jag parkerade cykeln, stiger en man i typ 60-års åldern ut ur den ena bilen som står på parkeringen. Han går mot ingången, och börjar fippla på automaten som man scannar sitt lånekort i, så att man kommer in i biblioteket. Sedan sneglar han mot mig, jag får en dålig känsla i magen, sätter mig på cykeln igen, och cyklar iväg till cykelställningarna. Parkerar cykeln, låser den, och tar lite extra tid på mig, i förhoppning att mannen ska gå in i biblioteket. Efter 5 minuter, så verkar han äntligen ha fipplat klart med maskinen, och går in i biblioteket. Och tro mig, det tar inte 5 minuter att scanna ett lånekort i den där maskinen, det tar runt 15 sekunder. Jag börjar gå mot ingången, scannar mitt lånekort, går in i bibban. Det är som tur var en familj i bibban, så jag lyckas skaka av mig den där känslan i min mage. Jag ställer mig vid låneautomaten, och börjar lämna in mina böcker. Rakt framför låneautomaten finns barnboksavdelningen, och när jag står där vid låneautomaten går den där mannen runt i barnavdelningen, samtidigt som han sneglar på mig. Jag lämnar snabbt in mina böcker, hämtar boken jag har reserverat, lånar den, och skyndar sedan ut ur bibban, med en dålig känsla i magen. Och det verkar inte bara ha varit jag som fick en dålig känsla av den här mannen, för när jag går ut ur bibban, går familjen som var där samtidigt som jag också ut, samtidigt som mamman i familjen skyndar på barnen, och tittar oroligt mot mannen. Som sagt, kanske bara jag som överreagerar, men jag personligen tycker att det var otäck, plus då att jag fick en otäck känsla i magen av det, och insåg först när jag cyklade hemåt att jag hade hållit andan av rädsla. Inte direkt för att jag skulle ha trott att han skulle ha varit, jag vet inte, typ farlig, hotfull, eller så, men den här mannen betedde sig också som att han inte var direkt nykter, men jag kände mig väldigt obekväm i situationen.

• Redigerat 2024-08-30 18:56 av [Woodwalker]
[Undertaker]
0

#29: Bättre att lita på magkänslan och lämna situationer man inte känner sig bekväm med. Tycker du gjorde helt rätt där men förstår att det inte var kul!

Tarotstollan
0

#29. Obehagligt och eftersom barnfamiljen verkade tycka det samma så var det nog bra att du skyndade därifrån.
Han kanske var ofarlig men var han inte nykter vet man ju inte riktigt hur de blir om något förargar dem.

I natt gick jag tidigt i säng, redan 01.30 och sov i 16 timmar!😮
Var bara uppe två gånger, matade kissen och på toa. Kändes riktigt gott att få sova i fred och dessutom slapp jag allergi klådan.
Det negativa är ju att hela dagen gått och jag har inte kunnat göra någonting.

Calcifer
0

Idag är röv. Letat och dött och kräkts blä.

Calcifer
1

Mår mycket bättre idag. Inte kräkts sen igår kväll och jag somnade och sov i sex timmar utan att vakna vilket fan aldrig händer. Sen somnade jag om i några timmar till. Fy fan så skönt. Fortfarande trött såklart men är skönt att inte må illa och att känna hunger och sådär.

91Marran
0

#33: Skönt att du mår bättre!

Mvh
Mig

Calcifer
1

#34: Ja gode gud. Jag hatar att kräkas det är det värsta jag vet.

Calcifer
0

Tröttare än allt trött. Men slipper laga middag då fina tjejen i ett av de andra husen kom förbi med lite rester de inte hade plats för och hon ville inte slänga :)

Calcifer
0

Idag kom hon förbi med kebab och pommes. Jag dör ju vad gott!

Mår rätt okej. Ska träffa min kontakt hos psyk i morgon. Ser fram emot det. Är trött som fan och svettig för gud vad varmt det är. Men är ok i några dagar nu iaf. Hoppas på att jag står ut till den 25e bara.

Tarotstollan
0

Vidrigt varmt nu i några dagar och det skall tydligen fortsätta här i området några dagar till.
Själv sover jag hela dagarna och orkar inte göra mycket mer än titta på tv och vara inne här på kvällar och nätter.
Planerar att göra så mycket men inget blir gjort, är för trött helt enkelt.

Calcifer
0

Nu mår jag så fruktansvärt dåligt. Min lillebror skulle lånat ut pengar till mig till mat och läkarbesök i morgon men han ångrade sig. Vilket är hans rätt såklart men nu sitter jag på pottkanten och är helt körd. Kommer få avboka mötet i morgon men då kommer jag såklart få räkning så ja. Fy fan vad dåligt jag mår jag orkar fan inte mer.

91Marran
0

#39: Vad kostar läkarbesök nu för tiden? Kommer ganska snabbt upp i högkostnadsskyddet så jag har inte tänkt på det.

Mvh
Mig

Calcifer
0

#40: 350 har jag för mig 😬
Men det är buss och hämta ut p spruta som kostar för mig nu.

Calcifer
0

Önskar jag inte hämtat ut medicin i fredags, då hade allt varit grönt för i morgon. Är ju relativt viktigt att ta p sprutan var tredje månad också, men är inte så mycket att göra. Sitter med fet ångest och bara gråter. Måste logga in och omboka tiden men har inte orkat än. När missat läkarbesök räkningen kommer så måste jag bara ignorera den också för har inte råd att betala. Blä. Varför måste allt alltid vara så jävla kaos för.

Tarotstollan
0

Om du avbokar i tid måste du betala då?

Jag har aldrig avbokat ett läkarbesök men andra vård besök och aldrig behövt att betala om jag avbokar innan 24 timmar för besöket.

Calcifer
0

#43: Yes, det måste jag. Man måste avboka senast kl 14 vardagen innan för att inte behöva betala.

Tarotstollan
0

Ok, men måste du betala direkt, kan de inte skicka räkning?
Värre med apoteket om du måste hämta medicin men då får man ju tyvärr vänta tills pengarna kommer om man inte har möjlighet att ha konto hos dem, vilket jag har.
Det har räddat mig många ggr när jag behövt medicin och inte haft råd att lösa ut dem.

Calcifer
0

#45: Nä faktura får jag såklart, men jag kommer inte kunna betala den ändå när den kommer. Så det är nåt mer jag får låta gå vidare till inkasso/fogden.

Calcifer
0

Gråtit hela dagen. Hemskt roligt liv man har. Fet ångest och panik. De bokade in en ny tid för p spruta på onsdag men jag kommer ju få ringa och omboka igen jag kan inte hämta ut sprutan eller ta buss. Skrev det när jag ombokade men de missade det väl.

Har så ont I hjärtat pga all ångest och stress. Vill inte mer. 😭

Tarotstollan
0

Finns det ingen mera hjälp som du kan få mot din ångest och stress?

Jag har sovit några timmar under em. Sen började det regna och bli svalare, så nu äntligen kan jag andas. Har tagit mina doser med inhalatorerna men de hjälper ju inte när det är så varmt och hett.
Nu börjar en del av min stress lägga sig nu när jag kan andas ordentligt igen, härligt att sitta på balkongen och bara lyssna och se på regnet.

Calcifer
0

#48: Tyvärr inte.

*

Nu är det om möjligt ännu värre. Ketchupen är slut vilket betyder att jag inte ens kan äta den sista maten jag faktiskt har. Sen är jag nere på näst sista rullen toapapper. Fy fan alltså. Jag blir vansinnig. Känns inte ens som om jag kommer överleva månaden ut.

Calcifer
0

Nere på sista rullen nu. Alltså jag ger fan upp. Jag orkar inte leva så här längre. Det går inte. Att inte ens kunna gå på toaletten är inte ett liv som är värt nåt. Åt helvete med det här nu.

Tarotstollan
0

Du måste söka hjälp, ge inte upp!🩷

Calcifer
0

#51: Det finns inte direkt någon hjälp längre för mig att söka.

91Marran
3

#52: Har du frågat om du kan få hjälp av en godman?

Mvh
Mig

Calcifer
0

#53: Den här frågan kommer hela tiden. En god man kan inte trolla fram pengar där det inte finns några. Om jag hade det dåligt ställt för att jag la mina pengar på skit skulle det kunna hjälpa. Men jag kommer inte sluta vara skyldig folk pengar för att jag skaffar en god man. Jag har pratat med budget och skuldrådgivare i kommun och vi gick igenom min ekonomi detaljerat och det går inte att få det gå runt som det ser ut nu. Det är omöjligt. T.o.m. hon sa att en god man inte skulle hjälpa.

Jag är totalt körd och det finns inget jag kan göra åt det just nu.

Tarotstollan
2

Vad säger socialen och kommunen om situationen, kan de hjälpa?
Någonstans måste det ju finnas svar på ditt problem!

Calcifer
0

#55: Nej de kan inte hjälpa.

Calcifer
0

Sista korvbiten försvinner till middagen. Smöret till kvällsfikat. Sen vet jag fan inte hur jag ska orka. I morgon börjar hungern. Fy helvete.

Calcifer
0

På måndag kommer jag få in 140kr. Önskar det var idag bara det är nu jag skulle behöva dem. 😭

Calcifer
0

Idag är jag ledsen och trött och sliten. Allt känns så hopplöst. Fick meddelande om en tid hos psyk för att förlänga sjukskrivningen men kommer inte ha råd så måste flytta på den också och hoppas att det inte blir strul med fk. Suck. 😰

Tarotstollan
2

Har du pratat med läkaren om att du inte har råd att betala allt?
Han/hon kanske kan hjälpa dig med något? Har inte de kontakt med socialen?

Calcifer
0

#60: Alltså jag har en helt ny läkare bara träffat honom en gång ganska snabbt så har inte direkt haft tid att säga så mycket.

Men oavsett så kommer soc inte hjälpa mig jag har redan pratat med dem. De räknar swishar jag får in som inkomst Men swishar som går ifrån mitt konto för att betala av lån skiter de i. Alltså enligt deras uträkningar borde jag ju bada i pengar och Alltså ha råd med mat osv.

Calcifer
0

Gråtit hela natten. Huvudet exploderar och jag orkar inte längre. 😭

Tarotstollan
0

😭🤗

[Woodwalker]
3

När jag satte mig på bussen nu i eftermiddags, för att åka hem från skolan, råkade jag sätta mig bakom en väldigt nära vän, som jag inte har pratat särskilt mycket med på sistone. Orsaken är i princip bara att ingen av oss riktigt har haft tid att prata/träffas p.g.a skolan, läxor, hobbyer, osv. Så jag pratade en stund med henne, lite om skolan, planer för helgen, osv. Jättetrevligt! Känner mig fortfarande glad för det! Hoppas verkligen också att vi har tid att ses snart.
En liten grej i vardagen bara, men jag blev bara jätteglad över att vi fick chansen att prata lite!

Tarotstollan
0

Ont i hela kroppen och trött efter tvättstugan idag. Sov två timmar efter passet men hade gärna fortsatt, får nog ta värktabletter innan jag lägger mig för natten.

Anonym
2

Allt är tyst, förutom mina tankar. De tystnar aldrig. Jag har hög musik, kanske kan de försvinna då. Men de försvinner inte. Hur kan Allt annat försvinna?
Jag är ensam igen. Jag visste att jag inte skulle vara mig själv. Jag är för mycket när jag är mig själv, jag måste in i skalet igen. Skalet av någon annan, någon som inte är jag. Då kom alla tillbaka igen. Men det är lungt, för den personen ler alltid.
Mina armar börjar bli såriga igen. Så blir det, men jag är tyst. Jag vill inte störa någon, det är då de försvinner.

Calcifer
0

Börjar bli total kris nu. Psyket är så trasigt jag står fan inte ut. Lagt ut smycken jag ärvde från mamma till försäljning och känner mig så jävla hemsk. Har sån jävla ångest. Det lockar att självskada nåt så jävligt. Jag orkar verkligen inte. Beredd att göra vad som helst för att kunna handla mat är så jävla desperat. Fy fan vilken äcklig känsla.

Jag hatar mitt liv.

Calcifer
1

Bara gråter hysteriskt. Självskadat och är nära ett sammanbrott.

Calcifer
0

Brutit ihop flera gånger. Jag står inte ut längre. Hade någon som skulle köpa några grejer men de verkar ha ångrar sig så blir inget. Jag ger upp nu Jag orkar inte må såhär mer.

Calcifer
0

Nu exploderar huvudet av hunger. Fy fan.

Tarotstollan
1

Det gör så ont att läsa hur du har det men jag vet inte vad jag skall råda dig till att göra. Du måste prata med någon! De som kommer hem och hjälper dig, kan de hjälpa dig på något annat sätt?

Calcifer
0

#71: Tyvärr inte. Alltså det finns verkligen inget att göra. Kan ansöka om ett bidrag från kyrkan framåt jul men det är ju ett tag kvar.

Tarotstollan
0

Har fått tid på vc, både för provtagning och läkarbesök, så de hade inte tappat bort mig!
Känns ändå helt meningslöst, mina mediciner hade de kunnat skriva ut ändå och den lilla tiden jag får hos läkaren spelar ingen större roll för mig, för hon tar ju inte hand om något psykiskt eller direkt fysiskt. Det är ju bara piller som gäller för henne.
Jag hade hellre sett att jag fått en tid hos diabetessköterskan, han kan man ju i alla fall prata med och få lite hjälp av.

Calcifer
0

Fick hjälp av en vän idag och i morgon ska jag sälja ett par hörlurar då får jag in en liten slant till. Har kunnat äta två gånger idag t.o.m. Och blir nog kvällsfika sen också innan sängen. Blir tidig sömn för är så sjukt trött. Man blir extra trött av att vara så stressad och ha sån jäkla ångest.

Tarotstollan
0

Ja, ångesten äter upp en inifrån!😩

Anonym
0

mmm. Vänster arm börjar bli sårig igen. Så blev det.

Calcifer
0

Piss. 🤬
Råkade välta ner burken med torrfoder i diskhon som var full av vatten. Nu måste jag försöka fixa pengar på nåt sätt akut i morgon för att köpa mat så de klarar sig till nästa vecka. Fan också varför måste saker alltid gå åt helvete. 🤬🤬🤬🤬😭

Calcifer
0

Allt blir bara värre. Gett katterna av min mat för idag men det är såklart inte hållbart då är det dags att försöka sälja nåt annat då trots att jag redan har nästan 30 olika annonser ute av allt möjligt. 😭😭😭😭😭😭😭😭😭
Nu försvinner min mat också så jag kommer gå utan men det får jag leva med.

Tarotstollan
0

Varför ens gå och lägga sig när det inte går att somna?
Har tagit allergi tabletten men den hjälpte inte mycket mot nässelutslagen och klådan. Har smörjt mig med Betnovat salvan, nästan helt verkningslöst den också!
Jag är så trött på det här, tänk att få en enda full natts sömn utan att något skall störa.😩
Nu går ju hela dagarna när jag äntligen lyckas somna och sen vaknar sent på e. m. eller tidigt på kvällarna!

Calcifer
0

Dålig dag som vanligt. Svälter så det gör ont i kroppen. Darrar konstant och huvudet bankar så jag blir tokig. Hatar att jag inte kan äta förrän på onsdag. 😭

Sålde några böcker jag älskade så katterna har mat men jag själv får klara mig utan. Yay.

Calcifer
0

Mår bättre nu. En person hörde av sig för att köpa några fler av mina böcker så hade råd med pasta och korv. Nu klarar jag mig till på onsdag även om det knappast är kul.

Ligger nerbäddad i sängen med mat i magen iklädd en av mina mysiga onesies och slökollar på Youtube. Får se om jag får någon sömn inatt.

Calcifer
0

Mår helt okej idag. Är trött och känner mig sliten men mår ändå okej. Har mat och allt annat hemma så det är skönt.

Tarotstollan
0

Trött och irriterad, skulle vilja äta något men får inte då jag skall vara fastande i morgon när jag skall ta prover.
Hoppas inte sockret åker i bottnen för då måste jag äta och allt går åt skogen…

Calcifer
0

Gråter hysteriskt.
Men gode gud vad fan ska jag ta mig till. På tisdag nästa vecka får jag in 500 men idag…. sista avbetalningen gjord på en grej, borde varit 300 men hur mycket drog de? 900 kr. Så nu kan jag inte ens ta mig till läkaren eller köpa mat eller toapapper och jag bryter ihop. Fan inte okej. Jag orkar inte mer. Hur ska jag överleva till tisdag?

Tarotstollan
4

Om de tog mer än vad du skall betala får du ju ringa dem och fråga vad de sysslar med? Då måste de ju betala tillbaka det med en gång!

Calcifer
0

#85: De hade skrivit i papperen att sista avbetalningen skulle ligga på 500. Så det var mitt fel. 😭

Anonym
0

Tänkte kontakta Bris, köplats nio. Fan heller, lämna kön.
Får väl försöka sova istället 🤷🏼‍♀️

Lona
0

Så ledsen, arg och uppgiven. Nä, jag får inte hjälp av psyk den här gången heller. I "nuvarande läge" bedömer de att allt de kan göra är att skriva ut min medicin (tack!!!) men om jag mår sämre så får jag kontakta psykakuten.
Kan jag ta mitt tält och slå upp det utanför akuten?
Ska jag kontakta psykakuten VARJE GÅNG jag allvarligt tänker på att skada mig, ta livet av mig eller andra väldigt destruktiva tankar alternativt bara mår åt h-vete, något som till stor del hade kunnat förebyggas av en stadigvarande kontakt som hjälpte mig innan det blir såhär illa?
Nu har jag gått på den här mottagningen i snart tre år, de skriver ut min medicin men inte mer. Eftersom jag har livslånga "symtom" bedömer de att terapi eller stadigvarande kontakt inte hjälper.
Det är klart, det är mer ekonomiskt för samhället om jag tar livet av mig. De kanske skulle ha en kö för terapi och en kö till en Psykstupa, dvs en version av Ättestupa? 🤔
(Nej, jag ska inte ta livet av mig idag heller.)

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Undertaker]
0

#88: Det är ju inte realistiskt att man alltid ens är kapabel att ringa när det behövs…

Men kanske måste du ringa dagligen under någon månad. För det låter ju hur kul som helst.

[Undertaker]
0

Har först terapi i slutet av oktober igen. Mår skit igen och om jag ska vara helt ärlig vet jag inte om jag klarar mig så länge. Men hon är fullbokad så jag har inget annat val.

Ja, vänta eller dö är alternativen.

Calcifer
0

#88: Så är det här också. Jag har äntligen fått en samtalskontakt. Innan var de så också typ du mår för dåligt för att vi ska kunna hjälpa dig så vi sjukskriver dig och ger dig medicin men nåt annat kan vi inte göra. De säger också åk till psykakuten. Men den närmaste är 2 timmar bort. Då får man ta sjuktaxi och det finns inga garantier för att man får en plats ens om man ringt innan och blivit lovad. Så jävla vrickat alltså.

Tarotstollan
2

Fy 17 att de inte kan satsa mer pengar på psykvården, så folk får den hjälp de behöver.
Det hjälper ju inte att hota med att man skall ta livet av sig för det är ju egentligen inte det man vill längst in, man vill få hjälp och att någon lyssnar på en!🥹

Calcifer
0

Är så trött och sliten. Igår föll jag ihop på marken och nästan svimmade av utmattning. Allt blev svart och bara snurrade och folk som såg mig sitta där I regnet på backen frågade om de skulle ringa ambulans och skit. Som tur är kunde min styvpappa komma och skjutsa hem mig.

Men har FORTFARANDE inte fått någon jävla sömn. Sen i förrgår. Tror jag? Kommer inte ihåg när jag somnade sist. Är så ledsen och bara gråter. Och vill inte äta korv och makaroner mer men har inget annat. Jävla skitliv. 😭😭😭😭

Och egentligen kan jag hämta ut medicin sen 12e men har inga pengar. Skit.

Tarotstollan
0

Inget särskilt egentligen men i går råkade jag ta fel buss när jag skulle till vårdcentralen. Det blev stress på hög nivå, andningssvårigheter, värk i benen, svettigt och blodsocker problem…
I dag först känner jag att jag börjar förstå vad som hände, problem med sockret och sömnproblem, när jag väl lyckades somna så sov jag hela e. m. och vaknade inte förrän vid 19- tiden.
Så nu har jag ångest och andningsproblem utan att jag egentligen behöver ha det.

Calcifer
0

Så hungrig att jag skakar och nere på sista rullen toapapper. Livet är värdelöst.

[Undertaker]
0

Då har man börjat självskada igen…

Calcifer
1

Fick toapapper av en fin själ men inte ätit på tre dagar pga… well. Slut på mat. 🫠

Lona
1

Se på f-n!
Det går inte att ringa till psykiatrimottagningen (smart drag!) men skriver man "Jag orkar inte", en harang om vad de lovat men inte gort de senaste åren och "jag orkar inte längre" så får man plötsligt en tid. Förmodligen för att höra samma dravel som alltid men ändå.
Får se vad de säger den här gången, kanske bäst att jag tar med Arga Mamman. ❤️

Lona
1

#96: Faaan! "Kramar och stöttande gulliga ord som inte hjälper ett skit, typ." Hoppas du får vettig hjälp, det är då skit också. ❤️

Calcifer
0

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Denna kommentar har tagits bort.
Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.