Ett år nykter
Igår firade jag ett år nykter.
Känns helt vansinnigt att det gått så fort. Gjorde inget speciellt för att fira då, men idag handlade jag god mat och köpte en burk energidryck. När jag orkar laga mat blir det lite fest. Har firat med att mysa med kissarna lite extra som har tröstat mig då jag fortfarande sörjer förlusten av zadeira. Men vet att hon skulle vara stolt över mig då hon uttryckte ofta att jag var duktig som lagt av med alkoholen.
En del av mig ville dränka sorgen i alkohol men jag visste att både hon och mamma skulle skrika svordomar åt mig och vifta med näven från var de nu är om jag gjorde det.
Nu kör vi väl på ett år till då. 🌸
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Grattis 🙂
/Maria
Bra jobbat, det ska du vara stolt över!
//Jessie
Grattis. Starkt gjort. 🤗
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Tack hörrni. Jag kan inte fatta det själv nästan.
#4: Med tanke på hur du har haft det det senaste året så är det dubbelt så starkt att du har klarat av att hålla dig nykter, så du förtjänar verkligen allt beröm.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#5: Tror det hjälpt att jag varit så fattig. Förr prioriterade jag ibland alkohol över mat, men då klev mamma alltid in och hjälpte mig. Tog mig till affären för att handla osv. Nu går ju inte det. Skulle jag välja att köpa alkohol skulle jag kunna äta ännu mindre än jag redan gör.
Sen typ… med tanke på att jag ofta fått förlita mig på andra antingen i form av lån eller gåva för att kunna äta skulle jag känt mig som en enorm skit om jag lagt de pengarna på sprit istället för den mat de förväntat sig att jag skulle köpa. Vill jag sprätta mina egna pengar på alkohol så är det ju ett val jag som vuxen får göra hur dumt det än är. Men andras pengar? Som de hjälpt mig med för att jag ska kunna äta? Nä. Så skulle jag faktiskt inte göra.
Stort grattis vilket fantastiskt jobb du gjort.
Du kan verkligen vara stolt över dig själv.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
#6: Inget ont som inte har något gott med sig alltså. 😉
Grattis! Känn dig stolt över att du kämpar på och att du uppnått ett stort mål.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#0:
Ett stort Grattis till dig!!
Verkligen imponerande ! 🥰❤️👍🌹
HH 🙂
Tack alla! Är hemskt glad att jag äntligen nåt så här långt. T.o.m. genom riktigt mörka perioder.
Jättebra jobbat!🎉🎈
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Så skönt att inte längre ha mornar då jag vaknar och är bakis som ett arsle och ser att jag skrivit en massa rappakalja online…
Nu är det bara mitt vanliga mumlande i skägget men det lyckas jag med nykter 😉
Du är grym!🌻
Så jäkla starkt jobbat av dig mitt i all skit.
Din mamma och Zadeira sitter nog någonstans och hejjar på. ❤️🙂
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Snyggt! En dag i taget.
Med tanke på hur ditt senaste år har varit, och med Zadeiras bortgång så vill jag säga att du har gjort ett jävligt bra jobb som inte har fallit tillbaka. Du har karaktär och är otroligt stark.
Bra jobbat, kämpa på. ta en dag i taget.