Depression iFokus

Depression

Etikettnedstämdhet
Läst 106 ggr
Calcifer
1

[X] 100 dagar nykter

100 dagar nykter idag. Önskar jag kunde känna mig glad eller kunde fira eller nåt. Men nä. Ligger bara helt död i sängen och gråter med huvudvärk som plågar ihjäl mig och ångest som fan. Självskadade för första gången på åratal igår. Kunde inte hindra det helt enkelt. Hunger driver en verkligen till vansinne. It is what it is.

Jag har gett upp hoppet om att livet någonsin kommer ha mening igen. Fan inte ens när man lyckats slå något så stort som alkoholen och man lyckats ta sig fri från dess kedjor så kan man känna någon lättnad. Jag tänker inte börja dricka igen, men ser ingen poäng med att jag slutade. Inte som att livet blivit bättre direkt…

Hatar att må så här. Hatar det så mycket. Hatar desperationen och sorgen och hungern. Suck.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

• Redigerat 2023-09-10 10:21 av Calcifer
Calcifer
0

För övrigt inte rökt på två dagar. Vilket vissa kanske tror är positivt men nope. Det var det som igår till slut gjorde att jag inte stod ut längre. Jag bröt ihop totalt och självskadade och det var typ fem år sen sist eller nåt. Känns hemskt trevligt verkligen. Men var tvungen helt enkelt. Abstinensen är för svår. Kommer inte kunna låta bli att fortsätta. Det hjälpte för stunden så.

Hurra för livet.

Zadeira
1

Grattis till hundra dagar. Men du, du har ett paket på posten du borde hämta ut om du är hungrig.

• Redigerat 2023-09-10 11:21 av Zadeira
Calcifer
0

#2: jag svimmade i trapphuset att gå 1.5 km i uppförsbacke först och sen 1.5 km hem hade inte varit klokt. Skulle fått skjuts men blev inte så.

Zadeira
0

#3 Fy fan, lider med dig. Jag höll på att svimma idag, här är 32 grader och min kropp klarar INTE av det.

Calcifer
0

#4: Nä jag trodde det var svalare så hade stickad tröja när jag gick ut. Det var ett smart val. 🙄