Nya regler, vänligen läs!
Här kommer tre nya regler som egentligen alltid funnits men nu listas.
Det är inte tillåtet att skriva självmordshot eller avskedsinlägg. Sådana inlägg raderas omedelbart. Jag vet att man kan må så dåligt att man ibland skriver sådant man inte menar, men det kan vara extremt triggande för andra att läsa det, eftersom vi inte kan göra något för att hjälpa. Om en person skriver att de tänker avsluta sitt liv kan vi inte veta om de menar det eller ej. Och då vi inte har någons verkliga identitet så finns det inte heller något vi kan göra. Det kan vara extremt farligt för andra att läsa sådant och försöka hantera alla känslor och den ångest och de faktiska skuldkänslor man kan få i en sådan situation.
Det är absolut förbjudet att dela med sig bilder på självskador! Dessa inlägg kommer också raderas, upprepas det så får man skrivförbud. Använder man anonymfunktionen så tas inlägget bort men även funktionen för att det inte ska hända igen. Detta kan också vara extremt triggande och leda till fara för andra personer.
Det är inte tillåtet att i detalj beskriva hur man självskadar. Jag förstår och är medveten om att det är något som en del här har gjort eller fortfarande gör. Absolut ska man få prata om det, men inte i detalj. Inte genom att beskriva exakt vad man gjort och hur. De inläggen raderas.
Det är tillåtet att visa bilder på läkta självskadeärr
Det är okej att vissa bilder på läkta självskadeärr om man t.e.x undrar om ärren ska blekna med tiden,hur man kan dölja dom eller liknande. Men det ska finnas en anledning till att visa bilden.
Jag vill att detta ska vara en sajt där man kan få skriva av sig, be om råd och stöd, hitta andra likasinnade, m.m. Men det får aldrig ske på beskostnad av någon annan. Att se bilder eller läsa detaljerade beskrivningar kan trigga andra att göra samma, och det är inte okej. Att läsa någons farvälbrev kan likaså det göra stor skada på andra människors bekostnad. Det är ingenting som någon här förtjänar att känna, pga vad en annan människa väljer att dela med sig.
Det ska vara tryggt för alla att skriva här. Lägg till ett X i rubriken om tråden kan upplevas som triggande.
Mvh Calcifer
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
- Redigerat 2026-06-22 22:47 av Niklas
- Redigerat 2023-05-22 09:28 av Pilspets
Vettiga regler 🙂
/Maria
Nytt tillägg:
Det är tillåtet att visa bilder på läkta självskadeärr
Det är okej att vissa bilder på läkta självskadeärr om man t.e.x undrar om ärren ska blekna med tiden,hur man kan dölja dom eller liknande. Men det ska finnas en anledning till att visa bilden.**
Och är man osäker på om ens ärr är tillräckligt läkta för att få dela en bild så kontaktar man mig privat och frågar. Men som riktlinje ska det vara tydligt att det handlar om just ärr, ingenting som liknar ett sår får läggas in bild på.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"