Depression iFokus

Depression

Etiketternedstämdhetbehandlingdiagnosrelationerkänsligtdepression
Läst 66 ggr
Ella9
0

Hitta motivation?

Hejsan!
Detta inlägg kommer jag börja väldigt drastiskt.
Denna månad har mitt mående sjunkit till noll. Nyligen flyttade jag även hem igen och det känns som att den perioden av både arbete och studier långsamt men säkert lett mig in till in depressiv episod. Jag är ganska trött själv på att alltid hamna i samma mående varje gång jag utvecklar mig. Varje tillfälle jag kommer hem är det som att all utveckling och självförtroende jag hade helt enkelt försvinner. Mina mål och drömmar är begravda eller icke existerande. Jag har helt enkelt tappat hoppet för att jag kommer någon gång må bra och inte påverkas av mina själv destruktiva mönster som jag alltid tror jag inte längre har. Det är som att allt leder till samma resultat. Jag är oerhört lycklig och ivrig att leva tills jag alltid kommer till samma depressiva episod då jag helt tappar kontakten med omvärlden och slutar att gå ut. Socialt är jag inkapabel att hålla kontakten med en person och känner oftast att jag inte kan hålla ut med allt runt om mig. Jag vet att jag kan göra saker men varje gång jag hamnar i samma episod så känner jag att blir helt tärd och nerslagen. Jag har slutat att hitta en motivationen för att försätta studera och arbeta men jag ansöker i alla fall. Det känns som att det är mycket enklare att försätta med ett monotont liv när man inte har kontakt med omvärlden och spenderar resten av dagarna framför en skärm. Jag hade flera tankar och flera drömmar men jag känner mig besegrad. Inget av vad jag gör eller håller på med kan jag känna glädje av och betydligt många har jag tänkt på att lämna allt bakom mig. Jag frågar om hur personer och allmänt personer hittat sin motivation igen? Jag är oerhört trött på alltid hamna i samma stadie även om saker går bra för mig. Jag har förlorat så mycket tid på det.

Tack för er som läste.

• Redigerat 2023-04-10 16:11 av Ella9
@NN@
1

Har du kontakt med vården?

Niklas
2

#0: Jag får inte klart för mig om du konstant mår som du beskriver eller om du har bättre perioder också. Fast oavsett vilket låter det som om du kan ha nytta av läkarhjälp. Det du beskriver är inte något du ska behöva stå ut med.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning