Johannesört?
Jag började med Johannesört för ca två veckor sen nu. i oktober fick jag utskrivet sertralin mot social fobi, oro och ångest. pga alla biverkningar ville jag inte börja med sertralin.
Jag dricker ett te baserat på Johannesört, och det funkar bra. känner mig lugnare, inte lika orolig, pratar inte om mina känslor och bekymmer öppet längre. börjar dock känna mig lite apatisk nu nästan och jag vill verkligen inte bli det, jag vill ha mina känslor kvar.
Vet inte dom någon här har provat Johannesört och känt samma? kanske fel sajt, men borde jag sluta med teét när jag börjar känna mig apatisk?
Ber om ursäkt om jag skriver i fel sajt!
Äter du alltså inte Sertralin alls? Annars är det ingen bra kombination, johannesört kan påverka väldigt många läkemedel.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Absolut inte fel sajt. :)
Jag har själv provat Johannesört men jag fick ingen som helst effekt så jag gav upp efter någon vecka. Jag har ätit sertralin också och det fungerade bra ett tag men sen var det som om effekten helt avtog så jag slutade ta dem eftersom jag redan låg på maxdos då och alltså inte kunde öka för att få effekt igen.
Har du pratat med din läkare om att du inte vill ta sertralin? I princip alla läkemedel mot ångest, Depression, oro och liknande har möjliga biverkningar. En del mer vanliga än andra såklart. Men många av biverkningarna är enbart tillfälliga och när man stabiliserats på den dos man ska äta så brukar det lugna ner sig. Men det finns andra alternativ utöver just sertralin.
Dock vet jag att man inte ska blanda Johannesört med andra läkemedel, så det hoppas jag inte du gör, för din egen skull. :)
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#0: Kan du minska dosen om teet verkar ge för mycket effekt?
Har du provat Sertralin tidigare så att du vet vilka biverkningar du får eller är oron generell?
#3: