Depression iFokus

Depression

Etikettkänsligt
Läst 1020 ggr
Anonymtjej:)
0

(x) Vill inte längre

Hej! En 17 årig tjej här, jag kämpar mig genom varje dag. Skolan är värst, är både Deprimerad och har generell ångest men också väldigt stark social ångest. Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre, allt känns så onödigt och tungt. Varje dag tänker jag bara hur mycket bättre det skulle vara att inte finnas. Jag har mått så här i cirka 4 år och jag går till en psykolog. Det känns så hopplöst, hur ska jag komma ur den här situationen utan att det slutar med att jag tar mitt liv?

• Redigerat 2020-12-18 17:42 av Lia
Lussan20
1

Det kan vända, det vet vi som är äldre och känt som du i ungdomen. Du kämpar på varje dag, det är så bra gjort. Livet är här.

Det bär så mycket, bra saker, mindre bra saker och dåliga saker. Vi lever på livets villkor.Jag skrev då allt var tungt om en bra sak jag såg varje dag, efter ett år så läste jag och såg att det var mycket fint som skedde trots allt det svåra och tunga i sinnet. Det kunde stå, -jag såg att syrenerna slagit ut, det är vår- det betydde att jag tyckte om våren.

Försök att inte leva livet bara i hjärnan. Lev på andra sätt gör saker, gå fina promenader och samla på intryck. Ingen vet hur livet ser ut om ett år, inte ens jag som är 70 år och kände som du då jag var 17 år.

Jag hejar på dig…Kram från WL🤗🌺

Maria
1

Vad säger din psykolog om medicinering? Jag tänker att det borde kunna vara en väg ur detta.

/Maria

frer
1

Jag är ingen expert på sånt här men det låter som att du behöver husdjur, ledsenheten kan vara symtom på ensamhet som orsakar låga serotonin nivåer tror jag.  Du ser alla andra i skolan som har det kul men du är inte liksom med dem pga. dina tunga känslor. Älska dig själv. Ät mycket gott, chips och sånt, och ta sen promenader för att bränna bort kalorierna. Oroa dig inte för vikten, njut bara. Det går över förr eller senare.

Kaninnenn
0

Jag vet hur de känns verkligen. Men försök att göra saker du tycker är kul. Hitta en hobby kanske? Jag började hänga i stallet och faktiskt hjälper de att vara där för mig. Mina känslor kan Jag inte focusera över, i stallet för där Måste jag focusera i nuet och på hästarna. Hoppas allt börja kännas bättre!

Själshjärta
0

#0 Hur går det för dig nu? 🌺

Welcome to the Black Parade