Känner mig helt förtvivlad
Hej! Jag är en tjej på 19 år som har haft psykiska problem i snart tio år. Ikväll började jag må sämre än vanligt och det känns riktigt, riktigt jobbigt just nu och jag vet inte hur jag ska ta mig igenom kvällen och natten. Jag har haft flera mediciner genom åren, nu senast Anafranil, och ingen av dem har funkat. Har nyligen även gått igenom ECT vilket heller inte gav någon effekt. Nu känns det ju verkligen som den här depressionen inte går att behandla. Jag har även epilepsi och njursvikt (+ att jag är njurtransplanterad) vilket gör behandlingen lite mer komplicerad. Jag bor även på ett LSS boende och det är personalen som hanterar mina mediciner (pga flera självmordsförsök senaste tiden) och det är jämt något strul med det (får dem för sent eller så är någon medicin inte delad eller så får jag inte en av medicinerna… etc) vilket resulterar i en massa stress och ångest. Jag funderar på att ringa akutpsykiatrin men den är usel där jag bor. Sist jag var där så blev det tillslut så att de anmälde sig själva pga att de inte skötte sig. Och de gånger jag varit inlagd så har de inte lyckats sköta mina mediciner vilket ju utgör en risk för mitt liv. Så jag vet inte vad jag ska göra. Känner mig helt förtvivlad just nu.
- Redigerat 2020-12-18 16:47 av Lia