Hantera sitt jobb med depression/ångest
Hej,
jag studerar på halvtid, distans och har csn-stöd för det. Det är inte så mycket pengar så därför har jag sett till att jag har åtminstone ett kvällspass i veckan på en gammal arbetsplats för att få det att gå ihop. Det är fortfarande knapert, men jag går åtminstone inte back.
Men grejen är att jag vet inte hur jag ska hantera det längre. Inatt grät jag hela natten för att min kollega sjukanmält sig och jag blir huvudansvarig för kvällen. Trots att det bara är en kväll i veckan så påverkas hela min vecka.. jag känner stora värdelöshets- och hopplöshetskänslor när jag inte ens fixar en kväll i veckan, hur ska jag någonsin kunna hantera ett jobb igen etc etc
Idag när jag vaknade kände jag bara att jag måste stänga av mig för att kunna hantera det här, jag har verkligen inte råd att inte jobba.
Någon med erfarenheter av detta? Hur gör ni?
- Redigerat 2020-12-18 21:29 av Lia
Har du varit hos läkare och fått din ångest och Depression diagnostiserad? Jag håller just nu på att återhämta mig från en utmattning,och det är jätteviktigt att dra i handbromsen och lyssna på kroppens signaler i tid. Jag tycker du ska söka hjälp för din ångest om du ej gjort det innan. Var rädd om dig,ingen annan kommer vara det,om inte du är det.
Behandling/hjälp är ett absolut måste. Man får lyssna på sig själv - ibland är det, som #1 säger, bra att dra i bromsen - men det finns somliga gånger där man helt enkelt får bita i det sura äpplet. Min psykolog påminde mig alltid om att det rent fysiskt inte är farligt med Depression och ångest - det känns inget vidare, men det är inget man dör av, och man kan inte alltid undvika allt i världen för att det är jobbigt. Hon fick mig också att börja rota i vad jag kände och vad som pågick i mitt huvud. Varför känner jag såhär? - okej, ensam på jobbet. - Vad kan gå fel? -okej, detta. Hur löser jag det, då? Vad händer om jag inte löser det? -just det, antagligen ingenting… och så vidare.