Småpratstråden 4
Fortsätt att pladdrar, förra tråden blev så lång :)
Dags att lägga mig och kolla på ännu en svensk serie.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag ska på en gratis (klassisk) konsert!
#2: Musik underlättar måendet!
#2: Så mysigt! Klassisk musik är så sjukt avslappnande.
Kollar på en massa youtube shorts när jag inte vet vad annars jag ska göra. En hel del är olika djurvideos som jag blir rekommenderad. En hel del kattungar. Så nu tror jag att jag måste adoptera minst 10-20 kattungar så fort jag kan för guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud vad de är söta!!!!!!
(Nej jag är inte dum i huvudet så såklart inte, men ibland bara vill jag. Inte haft kattunge på över 8 år sen Nox var en liten pissmisse. Men alltså ibland.)
#5: Ja djurungar är för söta.
Själv har jag en lång lista med saker som borde göras. Lite för lång…
#6: Samma. Men jag samlade ihop skräp. Det får fan räcka för idag. Är svintrött och har ont i kroppen och halsen. Så orkar inte mer.
Myskväll. Gick en lång promenad med min kontaktperson tidigare så nu har jag galet ont i kroppen. Men fixar gott käk nu. Blir flintastek, potatiskroketter och gräddsås. Och sen blir det popcorn och en mysfilm. Yaaay.
Juste katterna har världens mys också. I morse fick de två prinskorvar jag visste att jag inte skulle kunna äta upp innan de gick ut. Sen nu när jag steker flintasteken så fick de lite småbitar som typ satt runt benet och sådär och de har dött lite av fröjd för är inte ofta de får sånt. Fin dag. Hoppas jag får sova ordentligt inatt också.
Gjorde mig en milkshake på lite bär jag hade över.

#10: Skulle säga nom, men brukar alltid finnas småbitar kvar och det får min hud att korva sig. 😅
#11: Enbart fröer. Tål själv inga bitar. 🤣
#12: Ja men fröer är för mycket för mig 😬
#13: Som tur är finns silar!
#14: Jag är för lat. Finns en anledning till att jag inte gör smoothies själv. 😂
Storstädar så inni helvete. Gått ut med en sopsäck kartong och en sopsäck sopor. Rensat en del av hallen ordentligt och packar ihop mer skräp. Ska gå ut strax igen. Lite ledsen för har inte råd med tvättmedel och måste tvätta i morgon.
Herregud nu har jag äntligen blivit klar för idag. I morgon ska jag slänga mer kartong och sopor så jag kan dammsuga och torka golvet i hallen. Sen resten av stora rummet och köket. Plus tvättid på kvällen. Pust.
#17: Bra att du aktiverar dig!
Arg som fan idag. Igår upptäckte jag att min sjukskrivning gick ut den 9e. Det betyder att om en vecka får jag bara pengar för 19 hela dagar. Vilket blir drygt 1700kr mindre än vad jag SKA få. Dessutom är det psyk som ska boka in en ny tid med mig innan den går ut för att förlänga sjukskrivningen. Ringde psyk och knappade in att jag ville bli uppringd. De skulle ringa 10.30. De har fortfarande inte ringt. Och nu är deras telefontider för dagen tagit slut. Alltså jag blir vansinnig. 1700 är ju hur mycket pengar som helst för mig.
Det har alltid varit deras ansvar att boka in ny tid innan sjukskrivningen går ut. Alltid. I 10 år. Så idag har jag extrem panik. Sen finns ju risken även att om fk Inte får in nytt intyg så kan de stänga mitt ärende. Då måste jag ansöka från början om pengar och då är det minst 3 månaders handläggningstid. Helt jävla idiotiskt.
Också finns det pappskallar därute som tror att folk fejkar att vara sjuk för att slippa jobba så de kan få bidrag i stället. 🙄🙄🙄🙄🤬
Blev precis uppringd av psyk. Finns inga läkartider öht på rätt länge. Hon som ringde ska kolla med min specifika läkare som jag träffade dagen innan sjukskrivningen gick ut för att diskutera mediciner om hon kan förlänga den. Annars är det totalt kört. Ingen annan får göra det nämligen utan att träffa mig IRL, och nu när de tagit bort stafettläkarna så träffar jag ALDRIG samma läkare mer än 1 gång och det är bara tillfälliga AT läkare där nu som jobbar någon månad sen försvinner vidare. Så kan min läkare inte förlänga vet jag inte vad jag ska ta mig till…
Ja 1700:- är mycket pengar!
Jag får ut 11647:-. Så för mig hade det märkts. Tur att jag har permanent sjukersättning.
Mvh
Mig
Ja om det inte ordnas i tid kommer jag inte få ut mer än drygt 10 000. Och det fungerar inte för fem öre. Speciellt inte nu när hyran gått upp bland annat.
#22: Du kan inte ansöka om bostadsbidrag i och med att du bor ensam? Eller det kanske du har?
Mvh
Mig
#23: Glömmer alltid bort vad det heter, men har typ boendestöd eller bostadsbidrag eller vad nu det exakta namnet är då det finns flera olika. Så jag får redan så pass mycket pengar jag kan få.
Äntligen goda nyheter. Min läkare som har hand om mina mediciner osv hade ju möte med mig den 8e. Så hon skickade in förnyelse av sjukskrivning idag. Hela vägen fram till den 30e september! Fy fan vad skönt att slippa stressa över det i sommar!
#25: Så skönt att höra!
#26: Men eller hur! Alltså jag var så sjukt nära ett sammanbrott igår. Plus att jag fick noll sömn för hade sån skyhög ångest. Något som irriterar mig så jäkla mycket är också att jag har gått igenom den här skiten nu i TIO år. Jag har varit sjukskriven, några månader i taget, i fucking TIO år. När ska de fatta att jag aldrig kommer kunna arbeta och göra det permanent?! Ingenting har blivit bättre under åren, det har snarare blivit värre. Men ändå vägrar fk och psyk att ens tänka tanken… Ska jag behöva leva med den här stressen i tio år till eller?! >_>
#27. Jag tror att jag var sjukskriven i närmare 14-15 år innan jag fick förtidspension. Men detta var på 80-90-talet, mycket har säkert ändrats sen dess.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Idag är en trasig dag. Mors dag och saknar mamma mer än allt. Sitter redan och gråter som fan. 😭
Jag har glömt att det var Mors Dag i dag. Jag har tänt ett ljus i min balkong lyckta istället för blommor i fönstret.🕯️
Orkar inte tänka på mamma, då bryter jag ihop totalt och jag mår så dåligt redan.
Jag saknar mamma också, tänker ibland att jag skall ringa henne om något men så kommer jag på att det inte går längre.😢
#30: Ja efter nästan exakt 4 år så tänker jag fortfarande både när nåt bra eller dåligt händer att jag ska ringa mamma och berätta. Nu när jag är sjuk har jag gråtit efter mamma mycket också.
Så har man tappat nycklarna. Jaha. Då får jag försöka följa mina steg tillbaka….
#32: Det är nog nästan min största rädsla…
#33: Hade tur som sprang på vaktis när jag skulle ta samma buss tillbaka så han gick och öppnade min dörr så jag åtminstone kommer in. Var bara på ett ställe och både kollat och frågat i alla kassor. Men ingenting. De har namn och nummer och beskrivning av nyckeln åtminstone. Min styvpappa har ju min extranyckel så jag överlever men så jävla irriterande. Ska lägga ut inlägg på fb också.
Guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud fått tillbaka mina nycklar! Hade tydligen tappat dem på väg till bussen, för han som jobbar för hyresbolaget och springer omkring och kollar lägenheter osv knackade på med dem i handen. Trodde jag skulle dö av glädje!
#35: Snacka om att ha tur! Skönt att du har dem igen!
#36: Men eller hur! Kostar ju några tusenlappar att byta lås.
Underbart att du fått tillbaka dem!🔑
Spelar Roots of Pacha tills jag dööööööööööööööööööör! Så jävla kul! Passade på att köpa det när det bara kostade 170kr. Det får det vara värt!
Sitter och planerar dagen. Hur jag än gör kommer det innefatta en massa väntande.
Sen fattar jag inte hur de planerade när de skapade numret man ska ringa för att boka paxa om man inte har en mobil som klarar appen (det har jag inte för tillfället). Man måste klicka sig fram mellan så många menyer att det tar typ fem minuter. För att sen prata med någon i 30 sekunder och säga avfärd från och ankomst till.
Jag är nu pank (utöver de pengar jag sparat åt ett framtida husdjur inkl. vet), men lyckligare. Piercings är på något vis en form av "gender affirming care" för mig. Mina 3 nyaste är septum och double vertical labret. Nu ska de bara få läka medan jag sparar undan pengar igen…
#41. Kul att du är nöjd med dina piercingar.
Jag skulle aldrig kunna göra någon mer piercing än de två jag har för örhängen.
Däremot funderade jag på en tatuering för många år sedan, kunde dock aldrig bestämma mig för vad jag ville ha för motiv så det blev ingen.
Nu skulle jag inte våga göra någon, då de varnar diabetiker för att tatuera sig för risken för infektioner är stor.
#42: Hos mig är problemet snarare att jag är lite osäker på stilen jag vill ha. Och att jag inte vet hur tatuering åldras på just min hud.
Känner mig så seg idag. Irriterande. Men men, ska till Sverige över helgen och fixa några saker. Eller ja, det är knappt två dagar som jag kommer vara i Sverige.
Igår blev jag bannad från reddit. Skulle gälla i tre dagar, efter att jag "threatened violence" tydligen. Hemskt spännande att höra.
En person skrev ett inlägg där de frågade "why does women pick a fight if they're not going to defend themselves" och beskrev mer eller mindre hur någon typ hade sagt några dumheter, och skrivande person hade slagit ner dem medan de inte ens lyfte ett finger för att försvara sig, och menade att det var en "fight".
Min kommentar påpekade att om du bankar skiten ur någon för att de svurit åt dig och de inte ens försöker slå tillbaka utan gråter och försöker gå undan så har du INTE varit i en "fight"…
Fyllde i en appeal och fem timmar senare var jag inte bannad längre.
Men jösses.
För något år sen sa jag till någon att INTE avsluta sitt liv över reddit karma och då blev jag också bannad för att ha threatened violence. Då förblev jag bannad i tre dagar. Logik!
Jag känner inte till Reddit så kan egentligen inte uttala mig men tycker det låter konstigt att du blir avstängd bara för att du försvarar en påhoppad person.
Om jag råkar ha saffran hemma: Vore det lite väl galet att baka lussekatter? Fast utan mandelmassa för det har jag ingen.
Jag har jäst och tanken är att finna ork att baka någon slags bulle jag kan mumsa på medan jag pluggar.
#47: Mandelmassa är djävulens påfund, så skippa den!
Men nä, varför skulle det vara galet? Tycker man nåt är gott så är det ju det oavsett när på året man käkar det.
#48: Jag äter enbart mandelmassa i lussekatter. Aldrig annars. Och där vet jag inte om de kanske ändå är lika bra eller till och med bättre utan?
Mjölken är slut så handla måste jag för att kunna göra te.
Har aldrig hört om mandelmassa i lussebullar innan men det låter gott.
Skippa saffranen bara!😉 Jag är allergisk mot saffran.
#47: sålänge du skicka några till mig😁
#51: Får vi hoppas att posten beter sig. ;)