Annons:
Etikettbehandling
Läst 1840 ggr
MissClue
2020-01-26 10:26

Känner mig ensam under min behandling

Jag har börjat medicinera mig för Depression, fick diagnos ställd i december. Har antagligen varit Deprimerad under flera år men vant mig. Hur som så händer det rätt mycket med mig nu när jag tar medicin, på gott och ont. Jag är väldigt tacksam för läkaren som äntligen såg mig och han gav mig hopp om att jag kommer bli frisk. Dock upplever jag en ensamhet med att jag får medicin utskrivet och sen är det bara uppföljning efter en månad i taget. Jag saknar att ha någon att fråga om det är normalt att känna förändringarna jag känner eller om det är fel medicin, har förstått att andra har fått prova olika innan man hittar rätt. Nu går jag på maxdos av medicinen, har gjort det i ca 2 veckor. Har nog aldrig känt mig så Deprimerad som jag gör nu och det skrämmer mig och jag tappar hoppet eftersom detta är maxdosen och det bara känns sämre. Vet inte om höjning av medicin kan rubba en precis som vid insättningen av medicinen (den perioden var hemsk). Enda positiva är att aptiten är bättre och jag har börjat gå upp i vikt. Men allt jag vill göra är att ligga i sängen och sova. Inte för att jag mår jättedåligt utan för jag är bara otroligt omotiverad till att göra något och trött. Sen kan jag bara känna mig allmänt förbannad, ingen anledning bara går runt som ett åskmoln och det är inte likt mig för jag har snarare problem med att jag aldrig blir arg. Kommer det vända tror ni? Mitt tålamod och hopp börjar ta slut (inte att jag ska kasta in handduken utan menar att jag vill kasta tabletterna åt skogen).

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
LuLeLo
2020-02-05 19:55
#1

Jag tycker nog du ska prata med din läkare och rådfråga om det inte finns andra mediciner du kan prova. Iom att du reagerar på ditt beteende så låter det som att du inte alltid gått runt som ett åskmoln eller varit så pass låg som du är nu? Ta upp det med din läkare, och ventilera den oro du uttrycker här med hen. Hen borde kunna ge dig svar.

Tass Josephine

MissClue
2020-02-06 11:49
#2

#1 Tack för svar. Åskmolnstiden gick över, håller tummarna att det inte kommer tillbaka för det är inte jag. Har tid nu nästa vecka så får se vad han tycker är nästa steg.

I love not man the less, but Nature more…

Zadeira
2020-02-08 14:50
#3

Höjning av dos kan vara precis som vid insättning och kännas jobbigt både fysiskt och psykiskt. Tycker du ska ge det tid. Dessutom tycker jag du ska ringa och be om en telefontid med din läkare om du är osäker och har frågor kring hur medicinen påverkar dig. Du ska inte behöva gå och vänta på uppföljningsmöte om udh ar funderingar kring din medicinering.

Upp till toppen
Annons: