Annons:
Etikettnedstämdhet
Läst 834 ggr
[hnah]
2019-08-26 13:58

Vet inte vad jag ska göra

Jag har mått psykiskt dåligt i nästan 7 år, men på sista tiden känns det som det har blivit värre. Jag känner att jag inte orkar må såhär längre, men jag vet inte vad jag ska göra. 

Jag har läst om Depression, Utmattningssyndrom, och ångest och tycker att mycket stämmer in på hur jag känner. Jag är ofta nedstämd och gråter för småsaker, jag kan inte somna på kvällarna, sover oroligt och vaknar tidigt, är trött nästan hela tiden, jag blir lätt irriterad och arg, jag har inga vänner och på jobbet verkar jag vara osynlig för de flesta, jag vet inte hur jag ska ta kontakt med någon.

Jag har varit hos en kurator några gånger, men jag tycker inte att det hjälper mig. Snarare känns det som att jag blir mer nedstämd efter mötena.

Min chef har påpekat att jag ofta är hemma, men jag vill inte tala om varför. Jag känner att jag antagligen skulle behöva vara sjukskriven ett tag för att försöka jobba på mitt mående, men samtidigt vill jag inte vara sjukskriven då det skulle innebära förlorad inkomst och den lilla kontakt jag har med andra människor..

Vad ska jag göra? Hur kommer jag ur detta så att jag kan vara glad och må bra?

Annons:
Niklas
2019-08-27 11:26
#1

Jag tycker du ska kontakta vårdcentralen. Om du tycker det är jobbigt att tala om det kan du skriva ut och lämna texten du har skrivit här. Det är en bra början. Min gissning är att du kan behöva medicin för att komma ur mörkret, men var också noga med kost, motion och sömn. Det spelar större roll än vad många tror. Har du familj eller släktingar du kan umgås med?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Katrin LE
2019-09-21 13:05
#2

Bra råd av Niklas! Motionera regelbundet Ät D-vitamin Ängna tid åt DINA intressen Skratta varje dag, det påverkar hjärnan Gå till Vårdcentralen Det gjorde jag efter att ha gått ned i ett svart hål. Nu äter jag serotoninåterupptagshämmare och pratar med en psykolog. Och mår väldigt mycket bättre! Lycka till att finna det som gör dig glad! Kram 🤗🤗🤗🤗🤗

Upp till toppen
Annons: