Annons:
Etikettpositivitet
Läst 809 ggr
Lona
8/22/19, 9:17 PM

Jag är arg!

Jag är arg! Det verkar kanske som att jag postat i fel forum men det här är faktiskt en positiv sak.

Jag har alltid haft väldigt svårt för att bli arg, jag blir alltid ledsen i stället och tänker massa negativa tankar. Om någon behandlat mig ojuste så har jag alltid tänkt att "Jag är så urusel, det är klart att folk behandlar mig som skit, jag är inte värd bättre".

Nå, nu har någon behandlat mig som skit - och jag är arg! J*vla rövhatt som beter sig på det viset- jag tänker f*n inte låta mig trampas på mer! (Ursäkta språket!😇) Väck med alla tankar på att jag ska anpassa mig efter andra, att jag ska ställa upp jämt och slå knut på mig för att bli accepterad och omtyckt.
Det här är en riktigt bra och konstruktiv ilska som fick mig att sätta ner foten och stå upp för mig själv.
Det får visserligen ganska vittgående konsekvenser, delvis för att folk är totalt ovana vid att jag säger ifrån, men jisses vad skönt det känns! Jag KAN! Jag är värd något! Nu fattar jag att ilska kan vara en bra känsla och att om man använder den på rätt sätt så är det bara positivt.
Tänk vad ett par års gruppterapi kan göra! 👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Pyttelite
8/22/19, 9:30 PM
#1

Strålande!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Upp till toppen
Annons: