Annons:
Etikettpositivitet
Läst 1288 ggr
Lona
2019-08-18 11:05

Insamling via Facebook?

Facebook erbjuder ju "insamlingshjälp" i samband med att man fyller år (man kan önska att vänner sätter in pengar till en ideell förening istället för presenter) och jag skulle vilja samla till något som har med psykisk ohälsa att göra. Helst en svensk organisation, men vilken? Aldrig Ensam? Jag hittar inte dem som alternativ tyvärr Mind? Suicide Zero? Finns det fler? Det kan även vara mer specifikt inriktat på tex Depression, ångest eller suicidprevention.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

  • Redigerat 2020-12-18 21:39 av Lia
Annons:
Kyllan56
2019-11-12 13:11
#1

Jag har suttit i självmordslinjen på Mind. Jag kan säga att går pengarna dit, så gynnar de verkligen suicidprevention, ångest och depressioner. 

Det är flera uppringare som vittnat om att ett empatiskt samtal eller mailkontakt, fått dem att inte ta livet av sig. Jag och många med mig har haft kontakt med människor som redan befinner sig på ett spår och tänker hoppa.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Lona
2019-11-17 23:04
#2

Tack för ditt svar!
Det blev Hjärnfonden som fick insamlingen, jag hoppas att pengarna går till något vettigt.🙂


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MERNA
2019-11-21 16:35
#3

Hej, jag har en fråga : när  människor  som har depression  ska behandlas med respekt ( i skolan eller arbetsplats) genom att inte kommentera mkt, klädstil,  deras sätt när de prata ,  bete sig konstigt, ledsen  .  ska man gömma sig hemma ?

Upp till toppen
Annons: