Övrigt

Vikt

2019-08-16 00:43 #0 av: Anonym.w

Jag är en tjej på 12 år som väger runt 62.9 kg. (vägde mig för en timme sedan så jag vet inte om jag väger mer eller mindre just nu.)

Iallafall.. för några månader sedan så börja jag att spy upp all mat som jag äter , vilket jag fortfarande gör.

Jag har gått ner i ca 8 kg eller 9 kg och om jag ska vara ärlig så tycker jag att jag har knappt gått ner i vikt. 8/9 kg är lite för mig, men saken är att det kan hända att jag äter jätte mycket och sen spyr upp allt. Så it make sense varför jag går ner i vikt så långsamt men skolan börjar snart och det ger mig panik för att jag hatar min kropp..

Så för en månad sedan så gjorde jag workouts men jag höll på med det bara i ca 2 veckor, jag spydde varje gång jag hade ätit något så min kropp blev helt utmattad + jag gjorde också workouts ju.. Min kropp blev så trött av det så att jag slutade med workouts och jag ångrar det för att jag kunde ha gått ner i kanske 1 kg mer.

Varje gång jag äter utan att spy så måste jag att räkna kalorier och det är jobbigt. När jag äter utan att spy så äter jag bara havregrynsgröt med kanel och kanske ett äpple, när jag gör gröten så tar jag 0,5 dl vatten och 0,4 dl lätt havredryck som har ca 37 kcal i sig per 100 gram så jag antar att det är mindre kalorier än vad det är i mjölk? Iallafall och sen så lägger jag 0,4 dl havregryn i skålen. Så det blir ca 172 kalorier eller kanske mer fast under 200 kcal isåfall

Eftersom att skolan börjar snart så måste jag svälta mig själv, annars blir jag inte smal.. och jag har också börjat att skada mig själv igen. Allt suger just nu... även om jag söker efter hjälp så kommer att jag vara lika tjock.. jag vill inte leva längre.

Anmäl
2019-08-17 12:31 #1 av: vallhund

Sök hjälp, du är på god väg att förstöra din kropp o du har bara en. Anorexi/bulemi är en dödlig sjukdom.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Anmäl
2019-09-21 12:59 #2 av: Katrin LE

Prata med skolsköterskan. Det är mycket viktigt att du skapar bra förhållande till mat. Är sund mat, din gröt, grönsaker, kött, drick vatten. Försök att bara väga dig en gång i månaden eller max en gång i veckan. Ofta kan man gå upp flera kilo bara beroende på att man ätit salt mat (då behåller kroppen vatten) eller för att man har kvar maten i tarmarna mm, så att gå upp 1-2 kg och sedan ned 1-2 kg är helt normalt. Väger man sig ofta så är det lätt att få panik! Man tror inte man går ned i vikt...
Det som är jätteviktigt i din ålder är att äta regelbundet och näringsriktigt. Snart börjar en snabb tillväxt, du kommer att bli mycket längre! Då behövs ”babyfettet” så du blir lång. Själv var jag knubbig som barn, när jag var 13 år växte jag 13 cm på ett år. Jag glömmer det aldrig, för det året blev jag ”normalstor”!
Så, sök hjälp! Och ta det lugnare!!
Stora kramar!!!
🤗🤗🤗🤗🤗

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.