Annons:
Etikettnedstämdhet
Läst 607 ggr
Turast
7/21/19, 2:02 AM

Vet inte hur jag ska komma vidare

Hej, har inte skrivit på denna sida så mycket förr, men då jag inte har någon att prata med (jo sambon men vill inte tynga honom med all skit, men han stöttar mig när jag delar saker med honom). Jag är snart 23 år och har mått dåligt så länge jag kan minnas. Men sökte inte hjälp förrän förra året och då konstaterade läkaren att jag är Deprimerad. Gick På antidepp som inte hjälpte, fick byta och fick en dubbelt så hög dos. Men jag mår fortfarande helvete och tänker ofta på att sluta leva. Jag har självskadat sen jag var 13 år, har haft svår relation till mat sen typ samma ålder. Blir lätt triggad när någon nära snackar om kalorier, bantning osv. Börjar lätt räkna kalorier igen och svälta mig. Massvis med saker händer i min släkt där många i den äldre generationen börjar bli sjukare och sjukare, bland annat min morfar som är dement och som jag inte kommer hinna träffa innan han är borta helt i huvudet, han kommer nog inte ens komma ihåg mig. Grejen är att jag inte vet hur jag ska få mig att må bättre, jag vill ju må bra men mina tankar om migsjälv är så låga att det känns omöjligt. Folk säger åt mig att jag ska ut och träffa folk men jag har inga vänner på ön, och jag jobbat 6 nätter i veckan så kan inte åka till fastlandet för att hänga med folk, inte för att någon där skulle ha tid heller ändå. Känns som jag är gnällig och klagar och bara borde vara glad, men jag kan inte. Jag har ont nästan varje dag, i antingen ryggen eller livmodern (endometrios) eller både och Äsch jag vet inte ens vad det här blev för inlägg, antar att jag bara behövde skriva av mig och uppehålla mig lite från allt skit.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Zadeira
7/25/19, 11:14 AM
#1

Du skriver att du gått på antidepp som inte funkar. Har du fått ytterligare hjälp? Samtalsterapi, kbt eller liknande? Att endast gå på piller hjälper sällan, man kan behöva ytterligare stöd och behandling.

taxarärbäst
7/25/19, 11:30 AM
#2

finns här om du behöver prata

Turast
7/26/19, 2:09 AM
#3

#1 fick byta till högre dos och har gått på det sen maj. Men jag venne om det fungerar än tror jag.. Nä ingen annan hjälp, har inte råd med det i nuläget heller och alla psykologer jag varit hos förr har velat dra upp min barndom och det vet jag inte om jag orkar Satt för någon dag sen med massor av piller och ville ta alla och bara dö, men jag gjorde det inte, fick dåligt samvete för hundarna och sambon om han skulle hitta mig

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

91Marran
7/29/19, 8:17 PM
#4

Jag träffar en samtalskontakt och hon pratar bara nutid och framåt. Du kan be att få den hjälpen. Det har hjälpt mig mycket.

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: