Annons:
Etikettbehandling
Läst 714 ggr
Anonym
Anonym
6/23/19, 10:37 AM

Snälla hjälp mig jag vill inte dö

i typett år har jag och mina nära jagat psykiatrin för att försöka få hjälp åt mig. min Depression och mitt självskadebeteende och mina självmordtankar och självmordsförsök eskalerade sakta men säkertoch nu är jag ett vrak. en skugga av mitt forna jag

psykiatrin i min kommun gick från att vara hjälpsamma och stöttande till att inte vilja ta i mig med tång ens. dom hänvisar mig till hab och sist jag pratade med hab så har dom "en halv" psykolog som täcker hela länet och jobbar typ ett par gånger i månaden. till råga på allt stänger habiliteringen i min kommun ner och slås ihop med en annan i en kommun längre bort som jag inte kan ta mig till

försökte förklara detta för psyk men fick kalla handen och blev bara hänvisad till hab igen. fick en god vän att kontakta psykiatrin i grannkommunen å mina vägnar för jag klarar inte av att ringa mer och dom vägrar ta emot mig utan en remiss från psyk här och psyk säger bara åt mig att gå till hab som är mitt uppe i en flytt som inte är klart förrän i typ höst nån gång

ursäkta språket men vad fan gör jag nu? jag vill ha hjälp. jag vill inte dö. jag ser en framtid nu men jag orkar inte mer och jag kan inte kontrollera vad mitt huvud säger och får mig att göra när allt blir för mycket. jag vill inte fortsätta att spy mitt dåliga mående över mina nära för snart kommer dom inte orka när inget nånsin blir bättre och hantera mina "anfall" så jag kommer förlora alla

vad gör jag nu innan mitt liv blir helt förstört eller hinner ta slut?

  • Redigerat 12/18/20, 6:14 PM av Lia
Annons:
91Marran
6/23/19, 2:49 PM
#1

Åk till närmaste psykakut. Det hjälpte mig. Det kan vara läskigt i början men de hjälper till så gått det går. Det var min vändning i livet.

Mvh
Mig

Anonym
Anonym
6/24/19, 5:49 PM
#2

kan inte. har djur jag inte kan lämna och ingen kan ta hand om dom ifall jag åker in. har kollat med alla jag känner och litar inte på främlingar

91Marran
6/24/19, 5:52 PM
#3

Om du bor i närheten så kan jag hjälpa dig. Både att söka hjälp och ta hand om djuren. Vi lär känna varandra innan såklart!

Mvh
Mig

Anonym
Anonym
6/24/19, 6:03 PM
#4

tyvärr gör vi inte det. tack så innerligt för erbjudandet. får försöka hitta någon form av lösning. det måste kunna gå på nåt sätt

Niklas
6/26/19, 10:39 AM
#5

#0: Jag har hört talas om appen Mindler. Där kan du få psykologhjälp via videosamtal. Själv har jag inte provat, men det kan vara värt ett försök. Gillar du det inte är det ju bara att avsluta samtalet. Jag tänker att det kan vara ett alternativ om du är fast hemma. 100 kronor verkar ett samtal kosta.

» ‎Mindler i App Store


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Anonym
Anonym
6/26/19, 2:25 PM
#6

tack ska samla mod. tycker det är jätteläskigt att prata i telefon

Annons:
Niklas
6/26/19, 6:48 PM
#7

Du kan ha med dig någon om du tycker det är lättare.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: