Annons:
Etikettnedstämdhet
Läst 983 ggr
angelitoo
2019-06-05 13:03

Orka börja nytt jobb

Jag har fått ett jobb, men har haft problem förut med att jag aldrig orkar komma iväg etc. Så hur gör ni för att orka jobba när ni är deprimerade?

Annons:
Maria
2019-06-05 13:43
#1

Det viktigaste är nog att du tar ett snack med din arbetsgivare. Då vet hen vad det handlar om och du behöver kanske inte känna dig så pressad.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
2019-06-05 14:27
#2

Får du hjälp med depressionen?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

91Marran
2019-06-05 14:59
#3

Jag säger till mig varje morgon "Jag mår bra och skulle jag må dåligt så får jag gå hem från jobbet". Det har hjälpt mig de flesta dagar.

Mvh
Mig

Zadeira
2019-06-06 10:18
#4

För mig är det jobbigaste att komma iväg. När jag väl är på jobbet brukar det kännas ok och jag har liksom mina saker att göra som jag känner att jag är bra på. För att komma iväg på morgonen har jag märkt att om jag inte ger mig tid att bara sitta och tänka är det lättare. Sätter klockan så att jag precis hinner med mina morgonsysslor innan det är dags att bege mig. Om jag vaknar tidigare och tex sätter mig i soffan framför TVn är det så mycket svårare att komma iväg för då hinner jag "känna efter".

Nu arbetstränar jag bara och min chef vet om min problematik, men ett tips kan vara att prata med chefen och berätta hur det ligger till. Kanske finns det något chefen kan hjälpa till med på jobbet som gör att det känns lättare för dig.

Lona
2019-06-07 17:05
#5

Några saker som hjälpte mig när jag jobbade var att de på jobbet visste om hur det var. Det var tex ok att komma lite försent - och det gjorde att jag inte gick i baklås totalt. Jag hann nästan alltid i tid, just för att det inte var ett krav. Sen tog jag verkligen en sak i taget på morgonen. En sak som hjälpte var naturligtvis mina hundar, när väckarklockan hade ringt propsade de på frukost och rastning. När jag väl var uppe ur sängen var det lättare men jag fick dela upp allt i pyttesteg och inte se för långt fram. Med andra ord, "nu ska jag tvätta ansiktet", "nu ska jag borsta tänderna", "nu ska jag…"


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

taxarärbäst
2019-07-07 13:52
#6

jag har jobbat hur skit jag än mår (för jag behöver pengar till mina mediciner, mat, min hunds mat och medicin) jag har börjat studera nu så mitt liv är underbart på många vis

Annons:
Upp till toppen
Annons: