Annons:
Etikettnedstämdhet
Läst 656 ggr
Kanin.älskaren
2019-05-23 23:06

Det här med vänner

Förlåt om "händelsen" eller vad jag nu ska kalla den låter konstig. Men jag ville bara "skriva ut" eller vad det nu kallas Jag kommer kalla en tjej för V och den andra för M fast hon är inte så inblandad. Det hände innan jul lovet, Det var rast skolan och alla skulle ut ur klassrummet. När jag var på väg ut så började V typ "dampa" på mig. Hon sa massa fula saker till och att hon inte ville vara min vän mer. Jag var väldigt förvirrad, Jag sa då "ehh okej?". Sedan så gick jag och frågade en i min klass om hon ville vara med mig i rasten och hon sa "ja". Så vi gick ut, när vi var på väg till fotbolls planen så hörde jag V bakom mig. Hon pratade med några tjejer. Sedan kom V fram till mig och sa "Hej kines, jag är inte din vän längre". Jag sa "vad har jag ens gjort?" Och då så kom hon närmare mig. Hon bitch blickade mig medans hon sa "Vill du slåss?" Jag sa "okej kom då.". V slog mig någonstans men jag kommer inte ihåg fast jag kommer bara ihåg att hon slog mig. Därefter sa hon "jävla fetto gå och dö" och jag "försvarade" mig själv med att säga "det kan du själv göra pinne" och det är fel av mig att kalla någon för pinne men jag tänkte inte på vad som kom ut ur min mun :/. Men saken är att V hade kallat mig för "Fetto" flera gånger innan "bråket". Iaf Tjejen som gick ut med mig sa "kan vi inte bara gå till fotbolls planen istället?" Så jag gick iväg med henne. Därefter så hände det inte så mycket mer i skolan. Men när jag kom hem så skrev V's syster till mig. hon skrev "snackar du skit om V?" Och jag svarade med "inte lika mycket som henne" sedan så snackade jag och V's syster. Och jag kommer aldrig glömma att V's syster sa "Så vad? Det är inte fel av V att kalla dig för fetto fast kalla aldrig henne för pinne igen". Sedan så hade V berättat till M vad jag hade sagt till V fast hon sa aldrig vad hon hade sagt till mig. Då så började M hata mig men Sedan så hände det inte så mycket mer, Typ. När skolan skulle börja igen så kände jag på mig hur mycket panik jag fick. Liksom Vem skulle jag vara med? Vem ville vara vän med mig efter bråket? De första veckorna i skolan var hemska, jag var ensam men sedan så blev dem lite bättre fast jag mår fortfarande dåligt. Jag tog verkligen in det V's syster skrev till mig. Jag spyr upp allt jag äter och jag har redan gått ner i 4,3 kg i ca 2 månader.

Annons:
Sindri
2019-05-23 23:24
#1

Om du svälter dig för att nån idiot sa nåt idiotiskt till dig så kommer inget att bli bättre. Du kommer bara att må sämre, bli sjuk, tappa hår, sluta utvecklas, inte fungera i skolan.
Tänker du låta en idiot förstöra ditt liv? Är du inte värd bättre än så?
Och vaddå bråk? En person var dum mot dig och du gav tillbaka - det var väl inte så bra men ingen dödssynd att du kallade henne pinne. Och hennes syster har inget med det att göra.

Varför skulle ingen vilja vara med dig för att en person betett sig dumt mot dig?
Försök inte vara något du inte är, försök inte anpassa dig till vad du tror är bra. Var dig själv, var ärlig och rak, så klart nån vill vara med dig.

Om denna person hoppas på dig igen så var bara kall, svara inte på dumma tilltal, slåss inte, säg att du tycker det är barnsligt.
Håll huvudet högt! Men sluta håll på och jiddra med mat, du kan drabbas av en seriös ätstörning och DÅ får du problem.

Upp till toppen
Annons: