Annons:
Etikettrelationer
Läst 970 ggr
Anonymamej
11/8/18, 7:41 PM

Hatar mamma mig?

La detta inlägg här o på ett till ställe. Vet inte riktigt vart det ska va där av jag gjorde så. Vet inte om jag skulle vända mig hit eller bris. Eller vad.. känns som jag får snabbare svar här än nån annan stans. Jag klarar inte av va ensam, jag har ADD, Socialfobi, Torgskräck, troligtvis borderline (dom utreder det), o antagligen deprisson (dom är inte säkra, men till 99%). Jag kan inte vara ensam iallfall. Har nyligen flyttat till min mamma pga mycket bråk o tjafs hemma hos pappa. Mamma lider av utbrändhet, deprisson, adhd. Så hon mår inte så värst bra. Vi tjafsar oxå men det är liksom glömt om nån timme. Så det är inget problem. Även om ångesten skaver ofta från allt skrik. Mamma åker ofta bort, för träffa vänner osv. Jag har inte så stor lust att åka träffa andra. Inte ens mina syskon. I helgen ska min mamma bort, över helgen.. jag blir ensam med hennes pojkvän. Jag vill verkligen inte va själv här med han! Men jag vill inte heller till pappa.. jag vill åka med henne. Men det går inte sa hon, för hon vill vara själv.. jag har ingen jag kan vara hos. Ingen som jag känner mig trygg med. Idag sa jag väldigt dumma saker till henne. Bland annat att det hade varit böttre om jag flyttat till barnhem. Eller gatan.. hon blev såklart jätte ledsen. Men hon tror ju att det är för min skull men det är det inte. Anledningen jag vill flytta till barnhem isåfall är ju för hennes skull.. Det känns som mitt mående förvärrar hennes.. just nu har jag gråtit o tjatat hela dagen på få följa med men det är ett bestämt nej.. och jag själv tycker det är så löjligt 14år o kan inte ens va själv med andra. Det känns som det är mitt fel allting. Att mamma måste vara med mig hela tiden annars funkar det inte.. så var det hos pappa oxå. Fast då var det min styvsyster eller va det heter.. jag sov hos henne hela tiden o i skolan va jag med min bästa vän. Va inte min bästavän i skolan gick jag inte till skolan. Va inte min syster hemma sov jag inte. Osv. Nu hemma hos mamma är mamma min trygghet. Är mamma inte hemma kommer jag inte sova, inte äta, inte ens gå på toa! Jag är så beroende av henne att det är sjukt. O jag skämma så mycket, när andra undrar varför jag ör med henen så mycket. Jag känner mig så barnslig.. Vad ska jag göra? O snälla säg oxå hur jag kan övertala att jag få följa med henne eller att hon ska stanna!! Helst hur jag kan sluta va så barnslig att va beroende på henne…

  • Redigerat 12/18/20, 6:21 PM av Lia
Annons:
Aleya
11/8/18, 7:53 PM
#1

Ni borde gå till familjerådgivning så att ni har någon som kan medla mellan er när ni fastnat som ni gjort. Jag kan inte ge råd om hur du ska kunna styra att någon ska stanna hemma. För det är inte rätt

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonymamej
11/8/18, 7:58 PM
#2

#1 nej jag vet oxå att det inte är rätt. Jag vill såklart att hon ska åka kunna åka iväg. Men ändå mår jag så sjuk dåligt så fort hon ska det. Bara tanken på att hon ska iväg gör mig gråtfärdig.

Aleya
11/8/18, 8:26 PM
#3

#2 som sagt måste du och din mamma få hjälp med er kommunikation och relation. Så prata med henne om det. Hur du sen ska få hjälp med hur du mår det måste BUP eller dylikt sköta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Niklas
11/9/18, 7:31 AM
#4

Jag tror att du ska försöka ändra ditt sikte till att leta sätt att ändra dig själv så att du lättare klarar det du tycker är jobbigt. När din mamma åker bort kanske ni kan komma överens om att ni ska höras via telefon, sms eller Skype på vissa tider.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
11/9/18, 7:32 AM
#5

För övrigt tror jag inte att din mamma hatar dig. Det finns inget i din berättelse som antyder det. Dessutom är det ovanligt att föräldrar hatar sina barn. Det brukar vara tvärt om.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

vallhund
11/12/18, 3:43 PM
#6

Håller med om soc o familjeterapi.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: