Annons:
Etikettrelationer
Läst 937 ggr
serenas
2018-10-27 17:23

Stöd av anhörig

Jag är inne i min höst Depression, den kommer varje år. Men jag får inget stöd av min mamma. Hon gör det bara värre. Hon pratar bara om hur dåligt hennes vänninas dotter mår och att hon måste hjälpa henne. När jag frågar henne om jag inte behöver min mammas stöd i mitt mående. Så kallar hon mig för fula saker per sms , som verkligen är kränkande mot mig som person. Jag är vuxen och ska klara av mitt mående själv, men hennes vänninas dotter är 3 år yngre än jag. Så är hon inte också vuxen? Jag har alltid trott att jag har inbillat mig att min mamma behandlar mig illa. Men nu så ser jag det , att jag inte förminskar mina känslor. Min mamma finns alltid för andras barn. Men mig behandlar som skit. Jag har börjat känna att om hon inte kan finnas för mig, någon gång så behöver hon inte finnas i mitt liv. Hon gör så jag bara mår sämre. Om hon ringer mig, så vill jag knappt svara när hon ringer. För jag vet att det enda hon ringer om är att berätta om sin vänninas dotters mående, och det slutar med att jag mår ändå sämre. Hon kan avsluta med att x hon är i alla fall söt. Det får inte en att må bättre. … Får ni stöd av era anhöriga?

  • Redigerat 2020-12-18 16:06 av Lia
Annons:
taxarärbäst
2018-10-27 17:28
#1

jag får inget stöd av mina anhöriga och behöver det inte heller (alla är vi olika) min mamma säger bara ryck upp dig och skärp dig! min syster och pappa ger blanka fan i min Depression.

Calcifer
2018-10-27 17:56
#2

Jag får enormt stöd av min mamma.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lona
2018-10-27 19:15
#3

Min mamma är fantastisk, utan henne hade jag inte levt idag.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

serenas
2018-10-27 21:40
#4

Skönt att höra califer att du får stöd av din mamma. Lonaa det glädjer mig att din mamma är fantastisk mot dig. Taxar är bäst människor är olika, och tur är det., men min mamma är extremt elak mot mig. Har alltid varit det. Det är nog största orsaken till min psykiska ohälsa. Tack för era svar

serenas
2018-10-28 09:50
#5

Jag har pratat med min mamma , det gick inte huvudtaget. Hon pratade bara om sin vänninas dotter som har det värre än jag. Det har hon säkert , men det går inte att jämnföra människors mående med varandra. Jag har nu valt att blockera hennes nummer för att få det lugnt. Jag kommer aldrig att få något stöd ifrån henne, för hon finns bara för andra människorsbarn. Sen börjar hon babbla om att jag förbjuder henne att umgås med andra människor. Jag vet inte vad hon har fått det ifrån. Det stämmer inte huvudtaget. Hon skuld belägger mig väldigt mycket.

serenas
2018-10-28 09:53
#6

Det possitiva idag är att jag har vågat visa känslor, det är possitivt för min egenskull.

Annons:
OlgaMaria
2018-10-28 14:57
#7

#6 Kram till dig. Det låter klokt att ta lite avstånd från din mamma.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Niklas
2018-10-28 17:30
#8

#5: Av det du skriver låter det som om det är klokt just nu.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Soffan123
2019-07-21 22:18
#9

Jag hade jätte svårt att berätta för min mamma att jag mådde dåligt men när jag hade gjort det mår jag så mycket bättre och är nu en glad person.❤️

Min tvillingsyster är det finaste jag har

Upp till toppen
Annons: