Annons:
Etikettnedstämdhet
Läst 1186 ggr
fåret
10/26/18, 11:33 PM

Funderingar kring depression

Jag har nyligen fått reda på att jag lider av Depression

Jag är nu mycket förvirrad och fundersam. Jag känner mig allt som oftast precis som symptomen beskriver: nedstämd, utmattad, orklös, hopplös osv. Trots det kan jag fortfarande då och då känna vilja att göra saker jag tycker om eller vara med människor. Kan man fortfarande ha dessa i grunden "lyckliga" känslorna fast att man är Deprimerad?

Annons:
panini
10/27/18, 2:22 AM
#1

Självklart kan man det, Depression påverkar ingen person likadant och det behöver inte betyda att man konstant är nere i en svacka. Ibland kan jag få en sådan extrem livsglädje där det känns som att jag skulle kunna göra vad jag än ville, för att efteråt må värre än värst i flera veckor.  Det kan ju även vara så att du har en lindrig Depression och då är man oftast, som jag har förstått det, mer "fungerande" och inte lika påverkad av sin depression 🙂

Niklas
10/27/18, 9:41 AM
#2

Vid Utmattningsdepression kan man ha en i grunden positiv syn på livet, men vara så trött att man inte orkar allt det man är van vid.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

fåret
10/28/18, 9:57 PM
#3

Hm. Tack för svar. Utredningen pågor fortfarande, så jag får nog helt enkelt ha tålamod och se vad som händer. Tack för lite råd!

Niklas
10/30/18, 9:37 AM
#4

Lycka till!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Calcifer
11/5/18, 4:48 PM
#5

Man kan absolut fortfarande känna positiva känslor eller skratta och må bra. Jag är Deprimerad, och jag har varit det i åratal utan uppehåll, men nog kan jag göra saker som ger mig en tillfällig känsla av glädje.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: