Annons:
Etikettbehandling
Läst 2166 ggr
Shattered
2018-07-29 21:17

Deprimerad igen trots medicin

Har den senaste tiden börjat känna mig Deprimerad igen trots att jag tar medicin (venlafaxin) sen ett par år tillbaka. Känner mig ledsen, nedstämd och ångestfylld utan att riktigt veta varför. Känns som att jag lika gärna kan sluta med medicinen om den inte hjälper. Har haft två sorter innan (fluoxetin och sertralin) och det har blivit samma med dem efter ett tag, de slutar hjälpa. Känns som att jag aldrig kommer bli fri från Depression. :(

  • Redigerat 2020-12-18 15:47 av Lia
Annons:
Lona
2018-07-29 23:06
#1

Sluta absolut inte med medicinen utan att ha diskuterat det med din läkare!
Tyvärr tappar ibland en del mediciner i effekt efter att man ätit dem ett tag. Vad tar du för dos? Ibland kan det hjälpa att höja, i synnerhet om medicinen hjälpt tidigare.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Niklas
2018-07-30 09:03
#2

Min tanke är också att din dos kanske inte är rätt längre.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Nudå
2018-08-01 14:21
#3

Nej sluta absolut inte tvärt med medicinen! Det har jag prövat och det blev bara värre! Ta kontakt med din läkare och diskutera ev doshöjning osv. Kram till dej!

SannaPannan
2018-08-07 19:37
#4

Har samma problem, tar just nu fluoxetin men har tagit sertralin och en hel mängd andra, men ingen har hjälpt. Till skilldnad från dig så vet jag dock varför jag mår så dåligt och har sådan extrem ångest. Om de e till någon tröst så är du iallafall inte ensam :/ ❤️

/Sanna

frer
2019-03-28 21:08
#5

Käka  bara gott, serotonin brist beror på för lite extremt gott käk (godis, glass etc) och ensamhet, tabbar och sånt funkar inte på många eftersom det är gamla skräp kemikalier från 70-talet, de nya riktiga har inte uppfunnits ännu.

Upp till toppen
Annons: