Nedstämdhet

Deprimerad igen trots medicin

2018-07-29 21:17 #0 av: Shattered

Har den senaste tiden börjat känna mig deprimerad igen trots att jag tar medicin (venlafaxin) sen ett par år tillbaka. Känner mig ledsen, nedstämd och ångestfylld utan att riktigt veta varför. Känns som att jag lika gärna kan sluta med medicinen om den inte hjälper. Har haft två sorter innan (fluoxetin och sertralin) och det har blivit samma med dem efter ett tag, de slutar hjälpa. Känns som att jag aldrig kommer bli fri från depression. :(

Anmäl
2018-07-29 23:06 #1 av: Lonaa

Sluta absolut inte med medicinen utan att ha diskuterat det med din läkare!
Tyvärr tappar ibland en del mediciner i effekt efter att man ätit dem ett tag. Vad tar du för dos? Ibland kan det hjälpa att höja, i synnerhet om medicinen hjälpt tidigare.

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2018-07-30 09:03 #2 av: Niklas

Min tanke är också att din dos kanske inte är rätt längre.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Ta med iFokus på semestern. Ny app för iOS och Android.

Anmäl
2018-08-01 14:21 #3 av: Nudå

Nej sluta absolut inte tvärt med medicinen! Det har jag prövat och det blev bara värre! Ta kontakt med din läkare och diskutera ev doshöjning osv.
Kram till dej!

Anmäl
2018-08-07 19:37 #4 av: Sanna1301

Har samma problem, tar just nu fluoxetin men har tagit sertralin och en hel mängd andra, men ingen har hjälpt. Till skilldnad från dig så vet jag dock varför jag mår så dåligt och har sådan extrem ångest. Om de e till någon tröst så är du iallafall inte ensam :/ Hjärta

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.