Annons:
Etikettnedstämdhet
Läst 1428 ggr
alidaolsson
2018-07-29 17:21

Hur gör man för att komma ur en svacka..?

Hej.. Jag undrar hur man gör när dessa hemska svackor kommer, hur klarar man dagen? Hur kommer man ur det?

Jag har perioder då jag är väldigt uppåt, gör Allt! Och det är verkligen full fart, jag är så glad, pigg på livet, allt är roligt, till och med att diska och städa. Men.. så kommer svackan, den mörka sidan.. Jag orkar ingenting, behöver hjälp med allt.. Och om jag gör någonting så blir jag så trött att jag sover bort halva nästa dag, om inte hela dagen.. eller så orkar jag bara inte göra mer i flera dagar innan jag orkar göra något igen.

Nu är en sån där mörk period. Och det är något andra märker när den kommer, jag blir osocial och startar mycket bråk och är som sagt väldigt trött och inte orkar något.

Jag önskar att det alltid var sådär uppåt, vet inte ens varför det vänder så fort. Hur kommer jag ur det här?? 😕

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Annons:
Lona
2018-07-29 23:11
#1

Har du någon vårdkontakt? Äter någon medicin? Någon fastställd diagnos?

Baserat på det du skriver här på iFokus verkar det som att det svänger ganska mycket för dig, och att du snarare är lite hypomanisk (eller manisk) när allt funkar så bra?

Jag tror att du behöver hjälp, om du inte redan får den. Läkemedel, terapi, jag vet inte, men något i alla fall.

Ta hand om dig!🌺


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

alidaolsson
2018-08-14 13:18
#2

#1 Sent svar, missade att du hade svarat.

Jag har vårdkontakt, äter medicin och har diagnoser. Diagnoserna som är ställda är typ atypisk autism, borderline och Depression. Ja, det svänger jättemycket.. 😕 Jag och några i min omgivning tycker också att jag blir som manisk när jag har mina uppåt perioder.

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

taxarärbäst
2018-09-27 13:41
#3

jag är konstant i en svacka… jobbar på ett loppis, går ut med hunden, umgås med familjen, pojkvännen allt det gör jag på autopilot! vet ej hur man ska komma ur det heller

alidaolsson
2018-09-27 15:06
#4

#3 I mina svackor klarar jag inte ens det.. 😕

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Upp till toppen
Annons: