Annons:
Etikettrelationer
Läst 1589 ggr
NågonLi
2018-07-13 23:46

Orkar ni dejta?

Som rubriken lyder så undrar jag om ni dejtar och isf hur ni klarar av det? Som sjuk så känner jag att jag ibland hellre avstår från att dejta eller träffa någon för att jag klarar inte allt runtomkring.. Ovisshet, oro, besvikelser, nederlag, killar som ”spelar spel” osv. Detta tar knäcken på mig :( Vet inte om det är bara jag som inte typ klarar av det :/

  • Redigerat 2020-12-18 18:21 av Lia
Annons:
rollokola4life
2018-07-14 00:21
#1

Jag dejtar inte nu, men när jag gjorde det var det inga problem! Det handlar nog om vilken sorts kille man dejtar tror jag:)

NågonLi
2018-07-14 00:38
#2

Skönt för dig! Tyvärr är det lika för mig oavsett vem jag dejtar

Calcifer
2018-07-14 00:54
#3

Nej jag orkar inte. Vet att jag aldrig skulle kunna ge dem vad som är rättvist ändå. Varken i tid, energi, tanke eller annat.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

NågonLi
2018-07-14 22:23
#4

Tack för ditt svar #3

Calcifer
2018-07-14 22:52
#5

Jag önskar jag kunde dejta, men sanningen är att jag verkligen inte är redo. Det skulle liksom inte vara okej mot dem, känner jag. Om de skulle få genuina känslor för mig som jag inte kan besvara och sen försvinner jag från omvärlden i perioder och pratar inte med någon… Det skulle bara såra. Om någon får känslor för mig trots att jag inte gjort något för att uppmuntra det, då känner jag naturligtvis ingen skuld. Men om jag medvetet dejtar och träffar folk och visar att jag är intresserad och sen faller tillbaka pga mitt mående då får jag dåligt samvete.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lia
2018-07-14 23:32
#6

Jag har haft pojkvän i 8 år, och varit Deprimerad i 10 år. Så jag mådde inte direkt bra egentligen när jag träffade honom. Men jag var 16 då och mer flexibel och impulsiv. Nu tänker jag igenom mina beslut mer och vill kunna prioritera mig själv bättre. Jag är glad att jag valde honom, för han är mitt livs kärlek. Men hade jag börjat dejta idag så hade jag inte gjort det. Det tar alldeles för mycket energi som jag hade kunnat lägga på att försöka må bättre och bli friskare. Och för tungt vid eventuellt uppbrott. Det är en helt annan sak när man slipper allt det där nya och redan är i ett förhållande med allt vad trygghet och stabilitet heter.

Annons:
NågonLi
2018-07-15 01:19
#7

Jag börjar seriöst tro att det är nåt fel på mig rent känslomässigt.. Fixar inte när det gäller dejting denna oro- ska vi ses igen, varför svarar han inte nu, han tycker säkert inte om mig osv Det går så långt ibland att jag väljer att inte dejta eller fortsätta dejta för att denna oro tar knäcken på mig. Sist så fick jag ta en extra sömntablett för att jag var så knäckt av oro- det är inte normalt! Men vet inte hur/vad jag ska göra

Calcifer
2018-07-15 01:45
#8

Det är inte onormalt heller. Om man har tidigare dåliga erfarenheter är det rätt vanligt att det hänger med en i framtiden. Dock är det något man måste reda ut själv, anser jag, innan man ger sig in i förhållanden. Jag har svårt att lita på folk också, och antar nästan alltid att folk kommer svika mig. Det är också en anledning till att jag inte vill ha ett förhållande nu, därför att det inte är rättvist mot en person som aldrig gjort något fel, att jag klandrar dem för vad andra gjort.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
2018-07-15 17:49
#9

Jag har pojkvän sen 6,5 år tillbaka, och var nog egentligen som  värst i min Depression i början av vårt förhållande. Vi träffades genom en kompis och jag hade inga planer alls på att dejta eller skaffa förhållande, men det föll sig så att det ändå blev så (jag kunde inte låta bli när jag träffat honom) och idag är jag tacksam över det.

Jag gick in lite med inställningen när jag träffade honom att "går det åt helvete nu så spelar det ingen roll, jag mår ändå så dåligt och detta är sista gången jag försöker mig på ett förhållande". Sen hade jag turen att det inte blev som jag förutspådde, utan vi har hållit ihop nu sen dess. Han har varit med genom hela min resa med att få diagnoser, behandling och påbörja en resa mot ett bättre mående. 

Jag tror att man, oavsett hälso-status, först måste ta hand om sig själv och ta reda på vad man själv egentligen vill i livet. Sen kan man börja blanda in andra människor.

Aleya
2018-07-29 22:58
#10

När jag mådde som sämst valde jag att inte dejta någon alls. Jag kände att jag inte orkade alls. Och efter jag blev frisk så höll jag mig från förhållanden i några år. För att känna mig trygg med mig själv

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Nudå
2018-08-01 14:24
#11

Nej det är svårt att försöka sig på nya relationer när man inte mår bra. Man måste nog först tycka om sig själv innan man kan tycka om nån annan! Men ibland försöker man…

taxarärbäst
2018-08-14 16:10
#12

jag gjorde slut med min pojkvän efter 1år i april och nu har jag hittat en ny som jag har mer gemensamt med. För mig är det jättesvårt att vara singel

[11:11]
2018-09-02 19:09
#13

Nä, det tog många år för mig innan jag kunde börja dejta igen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: