Annons:
Etikettnedstämdhet
Läst 1065 ggr
SameButDifferent
2018-06-11 06:51

När man inte klarar något

Vad gör man om man inte klarar något? Jag har ingen ork till något. Saker blir inte av. Sa upp mig på jobbet förra veckan för jag mår så dåligt av att vara där, och klarar nu inte av att gå dom sista dagarna. Får panikångest såfort jag står på parkeringen. (Jag förklarade anledningen för chefen men hen ville ha in mig ändå såklart.) Jag har Depression, ångest, pmsd, och massa annat. Familj och vänner tycker jag ska göra en utredning för bipolär eftersom jag byter humör och personlighet hela tiden, från maniskt glad till dödligt Deprimerad. Självklart blir den utredningen inte av eftersom jag inte orkar ta mig till läkare, eller ens boka besöket. Precis som jag inte orkat boka åt något som egentligen behöver opereras. När jag är maniskt glad kan jag städa hela huset, dra på spontanbio, och göra massa annat mer socialt onormalt som att sjunga högt på tysta men smockfulla tåget, dansa på gatorna eller beställa hem massvis med nya kläder. Men oftast är jag sjukt nere och orkar absolut ingenting. Helt personlighetstorr, vänner vill knappt umgås med mig längre. Vad gör jag när jag inte klarar av att hålla ihop mitt liv alls? Nu är jag tillbaka på ruta ett, arbetslös och sängliggande. Orkar inte ens egentligen kolla på mobilen.

  • Redigerat 2020-12-18 16:51 av Lia
Annons:
Choklad
2018-06-11 07:27
#1

Så jobbigt. Jag vet inte vad du ska göra, utom att ta kontakt med en kurtor som kn leda dig till att få mer hjälp. 

Kram och lycka till

U R us

Tarotstollan
2018-06-11 08:01
#2

Kan inte din familj och vänner hjälpa dig med att boka en tid och följa med dig som stöd?
Är de oroliga och säger det till dig, borde de ju vilja hjälpa dig, tycker jag.
Lycka till!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vallhund
2018-06-16 02:11
#3

Finns det mobilt team som du kan ringa till? Dom kommer hem till dig o kan hjälpa till att slussa dig rätt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Nudå
2018-07-13 12:31
#4

Men du! Du har iallafall tagit första steget, du har tagit kontakt här! Försök att ta ett litet steg i taget. Första steget kan vara att få på sig kläder på morgonen,att få i sig lite mat, (och det behöver inte vara mycket till att börja med), borsta tänderna, osv. Ta små steg, pyttesmå steg och en liten sak i taget. Till slut kanske du orkar ta kontakt med samtalsterapeut, kurator eller psykolog. Du kommer vidare! Det känns så här nu men det kommer inte att vara för evigt! Och som sagt, du har tagit första steget! Kram

Upp till toppen
Annons: