Annons:
Etikettkänsligt
Läst 1064 ggr
Anonym
Anonym
1/29/18, 4:23 PM

(x) Avslag

idag fick jag beskedet att jag fått avslag på min ansökan om försörjningsstöd/socialbidrag för andra gången på ett års tid, tack vare en utebliven kallelse, och jag vet inte vad jag ska göra, jag har sån ångest att jag mår illa och bara sitter och skakar, det är som att bli knuffad ner för en trappa, när man knappt hunnit resa sej för det krokben de redan satt. jag mår så förbannat att det då och då kommer på tanken att ta min hund och gå till ngn hög bro eller järnvägskorning, för att slippa detta förbannade helvete

kylen och frysen börjar se väldigt tomma ut, och så hade jag planerat att köpa hundmat denna vecka då den lådan börjar se lika tom ut

hur kan de tro att man kan leva på luft och vatten, och att tomten betalar alla räkningar åt en ?

  • Redigerat 12/18/20, 4:53 PM av Lia
Annons:
Calcifer
1/29/18, 5:15 PM
#1

Det är inte lätt alla gånger, det jag skulle göra om jag var du är att boka ett möte med dem, för att se till att du får alla papper du måste ha, får skriftligt av dem alla intyg som behövs, etc.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Anonym
Anonym
1/29/18, 5:23 PM
#2

jag ska ringa min "handläggare" imorgon och se om hon kan för en gång skull, ha förståelse och visa att hon är mänsklig, jag har gjort allt jag ska, och jag sitter i denna situation för andra gången tack vare postens slarv, de ska skicka en kopia på kallelser till min mail pga detta tidigare strul, men det har de inte gjort, så jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller fortsätta gråta

Calcifer
1/29/18, 5:30 PM
#3

Ring posten också i så fall, och förklara läget och fråga om de kan t:ex skicka ett intyg på att kallelsen som var livsviktig för dig inte nåt sin destination eller liknande.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Anonym
Anonym
1/29/18, 7:24 PM
#4

jag har suttit med posten i telefon tidigare då jag haft viktiga kallelser som uteblivit, och de har aldrig medgett att det varit deras fel

Anonym
Anonym
2/1/18, 12:20 PM
#5

jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, min handläggare vägrar ta mina samtal i vanlig ordning, men jag fick prata med hon som fattat beslutet, och jag har fått avslag då jag skulle på ett studiebesök på ett ställe där jag eventuellt ska börja med en daglig aktivitet/jobb, och de skulle då ha skickat ut en kallelse, något personen på andra sidan luren säger att de inte ens själva vet om de har gjort, så jag sitter nu i skiten för att DE inte har skött sitt jobb

Upp till toppen
Annons: