Annons:
Etikettdiagnos
Läst 1696 ggr
nikkaluokta
1/28/18, 6:38 PM

Skillnader

Jag förstår inte riktigt men min läkare på psyk med största sannolikhet att jag oxå är bipolär… Jag pendlar inte mellan, enkelt förklarat, glad å ledsen. Jag är som låg eller totalt nere… Kommer inte upp på glad. Kan man va så? Konstant nere eller på botten…

  • Redigerat 12/18/20, 5:39 PM av Lia
Annons:
[AnimeV4]
1/28/18, 6:45 PM
#1

Det här kanske hjälper!

https://www.1177.se/Varmland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Manodepressiv-sjukdom---bipolar-sjukdom/

Jag själv kommer inte heller upp till glad om inte mina djur knasar sig eller dylikt, så jag förstår vad du menar. Jag är enligt psykolog inte bipolär.

vallhund
1/28/18, 7:06 PM
#2

Man kan vara unipolär.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Odd
1/28/18, 7:17 PM
#3

#2 eller populär *badum-tss* Jag har inget svar TS, själv utreds jag för antingen emotionell störning eller bipolär, men jag pendlar, även om jag oftast är låg

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Tjeja
1/28/18, 8:04 PM
#4

Bipolär behöver inte innebära ett pendlande mellan glad och ledsen utan handlar mer om energin.

Pendlar din energi något? Tex mellan att vara aktiv och passiv.  Ena perioden orkar man inget utan bara ligger för att sedan ha en period då man är igång och gör saker och om man är manisk håller man på överintensivt.

Är du hela tiden ledsen kanske du pendlar mellan perioder av uppgiven och energilös, sover mest  för att andra perioder vara arg och frustrerad och försöker göra något åt saker och ting?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Zadeira
2/1/18, 10:22 AM
#5

Unipolär? Det funderade min läkare på ett tag med mig, men  efter vidare utredning visade det sig inte vara så.

"Bipolär betyder ”tvåpolig”, vilket innebär att man vid sjukdomen upplever både faser av den maniska och den depressiva delen. Unipolär betyder istället att man enbart drabbas av depressioner. Depression och mani handlar i grunden om en förskjutning i stämningsläget." http://www.doktorn.com/artikel/bipol%C3%A4r-sjukdom-%E2%80%93-ibland-sv%C3%A5r-att-uppt%C3%A4cka

tk1971
2/5/18, 7:07 PM
#6

Unipolär = "vanlig" Depression. Inget pendlande mellan onormalt höga och låga känslolägen.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: