Annons:
Etikettnedstämdhet
Läst 1493 ggr
Travis D
1/14/18, 9:49 PM

Varför?

Hej. Jag är 13 år och känner mig alltid nere och ledsen inombords, alla har ju sina glada stunder men så fort jag inte skrattar är jsg ledsen nere och helt enkelt Deprimerad. Ser ingen anledning till varför? Har fått mitt drömdjur (en häst) får rida på ridskola r världens bästa vän m.m Men ändå vill jag bara vara ensam i soffan eller i sängen och typ lida, eller bara vara nere. Vet inte vad som orsakat detta eller varför jag är så? Vet inte vad jag vill ha ut med detta inlägg, men vad kan det bero på? Och hur kan man sluta vara Depp?

Annons:
Calcifer
1/14/18, 9:58 PM
#1

Det behöver inte finnas en "logisk" anledning till en Depression. Det behöver inte ha hänt nåt hemskt eller liknande. Ibland har det att göra med hur hjärnan fungerar helt enkelt, och det är inget vi alltid kan förklara varför. Däremot om du känner som du gör tycker jag du ska prata med någon om det, kanske en lärare du gillar, skolkuratorn, dina föräldrar, etc. För alla behöver det ju inte vara något långvarigt, kanske du bara behöver få prata ut om dina känslor med någon som kan lyssna och ge råd.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Niklas
1/15/18, 1:21 PM
#2

Jag håller med. Se till att få hjälp för det går att bli av med det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Travis D
1/15/18, 11:07 PM
#3

Känner inte riktigt att jag har någon som faktiskt tar mig på allvar.. Ska jag gå till kuratorn i skolan?

Calcifer
1/15/18, 11:22 PM
#4

Det kan du absolut försöka med!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Niklas
1/16/18, 11:01 AM
#5

#3: Ta med texten du skrev ovan och lämna den om det hjälper. Ibland kan det vara svårt att veta vad man ska säga när man väl sitter där.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Travis D
1/16/18, 10:12 PM
#6

#6

följer ditt råd och skriver ett brev till kuratorn, ska ge det till henne imorgon :)

Tack för all hjälp <3

Annons:
Travis D
1/16/18, 10:12 PM
#7

oj hehe menade #5

Niklas
1/17/18, 1:18 PM
#8

Lycka till!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Calcifer
1/17/18, 3:11 PM
#9

Det är en väldigt bra idé att ha med dig lite anteckningar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Travis D
1/17/18, 10:25 PM
#10

Freakade lite ur eftersom jag är så blyg för att prata, så jag gav henne brevet med denna text

Calcifer
1/18/18, 5:52 AM
#11

Bra gjort, det är em bra start!!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: