Annons:
Etikettnedstämdhet
Läst 1257 ggr
sugarmoon
12/11/17, 5:41 PM

Har ingen anledning att vara deprimerad

Jag känner mig skyldig för att jag är Deprimerad. Jag har absolut ingenting att vara Deprimerad för. Jag har tak över huvudet, jag är frisk, har en bra familj så varför mår jag såhär? Jag känner absolut ingenting, är tom. Orkar inte göra någonting. Min lägenhet ser förjävlig ut men jag orkar inte resa mig upp från min säng och göra något åt det, för vad fan är meningen?

Annons:
Herveaux
12/11/17, 5:46 PM
#1

Depression kan drabba även dom som är trygga, friska och har en stabil vardag. 

Du ska absolut inte känna skam eller skuld.
Kom ihåg att du har samma rätt som alla oss andra som drabbats av Depression att få hjälp.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Aleya
12/11/17, 5:50 PM
#2

Depression är mer än att vara "missnöjd"(dumt ord men det är inte illa menat). Man kan bli Deprimerad av andra orsaker som att det är en slags obalans i hjärnan. Så man kan inte rå på att man är eller blir Deprimerad. Kom ihåg det

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zadeira
12/11/17, 6:06 PM
#3

Du behöver inte känna dig skyldig. Tänk på det som ett benbrott, fast i själen. Bryter du benet så gör du vad du kan och jobbar på att läka, och precis så ska du även göra vid Depression.

Depression kan drabba folk från alla möjliga bakgrunder. Man behöver inte ha en särskild orsak för att drabbas av det, det kan hända alla.

Calcifer
12/11/17, 11:17 PM
#4

Precis som flera redan sagt så är en Depression inget som måste ha en tydlig anledning. Ibland finns det anledningar men vi ser eller förstår dem inte, ibland finns det ingen "klar" anledning utan helt enkelt något psykiskt som pågår i hjärnan som vi inte kan kontrollera. Skuld ska man aldrig känna för att man är Deprimerad. Man kan känna att man har "allt", men ändå mår man dåligt, men det är inget "fel" med det. 

Jag är Deprimerad, och ibland kan jag ha vad som borde vara typ världens bästa dagar. Jag får lunch av mamma på stan, har mina mediciner, nyss fått pengar, hittat ett jättebra spel att spela, såg en bra film med en vän, fick goda nyheter om något som kommer hända inom en snar framtid, och ätit gott, gosat med katter, städat, diskat, och ändå kan jag sen ligga i sängen och gråta i flera timmar för jag känner att allt i mitt liv är skit och inget betyder nåt. Det kanske låter "ologiskt", men det är ju inget jag väljer. Det är känslor som kommer ibland, oavsett hur bra jag än "borde" må, i alla fall just den dagen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[AnimeV4]
1/7/18, 4:11 AM
#5

Denna förklarar bra varför tak över huvudet, bra jobb osv inte räcker för att hålla en Depression borta. Dock på engelska. Observera att han som gjort videon kritiserar påståenden den andra snubben har sagt.

https://www.youtube.com/watch?v=wORl5r8F9pw

Jag känner mig dock också skyldig som är en parasit som får pengar för att existera. För jag mår ju bra, egentligen. Det är vad folk och en del av mig försöker intala mig iallafall.

Min pappa och flera andra tror som han som blir kritiserad att jag ska gå ut och jobba IDAG och att jag kommer att må jättebra av det! Senast på nyår sa en av dem "Du får börja utbilda dig. Du är 21. Det är dags att börja mogna."

Jag känner mig så skyldig.

Upp till toppen
Annons: