Annons:
Etikettnedstämdhet
Läst 1237 ggr
vi_jja
2017-12-09 00:29

Stänger mig inne

Hej, har nu typ hela året skippat gå till skolan (går i 9an) och gör inget om dagarna. Tar medicin för min existensångest som nu blivit lite bättre. Men ser fortfarande inget kul i livet. Går inte till skolan för vill inte bli något. Har inga intressen. Inte så mycket vänner heller för det är så svårt för mig att träffa folk. Men nu har min ångest blivit ännu värre pga kräksjukan. Har en extremrädsla över att spy och får nästan en panik attack bara jag har lite ont i magen. Så nu har jag planerat att stanna inne och inte träffa någon tills april då kräksjukan försvinner. Känner mig helt hopplös just nu och ser ingen mening i livet. Vet inte vart jag ska ta vägen. Skulle jätte gärna hitta svar till allt detta och vet att det vore bäst att hitta en terapeut att prata med men jag vill verkligen inte riskera gå ut bland människor och få kräksjukan. Så därför försöker jag nu hitta hjälp här. Uppskattar det jätte mycket om någon har orkat läsa detta och kanske kan hjälpa mig? Mycket kärlek från mig till er alla <3

  • Redigerat 2020-12-18 18:32 av Lia
Annons:
Sugar Mist
2017-12-09 01:40
#1

Ta det från någon som inte har spytt(annat än 3 gånger pga. för mycket alkohol på tom mage) på kanske 10-12 år trots skolvistelse, periodvis dålig hygien etc. 
Är du rädd för kräksjukan, håll lite avstånd från folket och ha handdesinfektion i jackan/tröjan/fickan, ha pappersdukar du kan ta fram om du behöver ta i någon dörr etc/sprita av pennor och liknande.
Det är många som klarar sig genom den årliga kräksjukan så var inte orolig, jag har alltid samarin hemma som jag gör ett glas med och dricker när jag börjar känna mig illamående(oftast är det ångest och inte sjukdom :p) 
Samarin ska neutralisera irriterad mage och har funkat som att "Nu dricker jag det här nu slutar jag må illa snart" och då brukar jag kunna slappna av och då släpper illamåendet.

-

molam
2017-12-09 01:56
#2

här är en till som har Ångest för att spy, och jag måste ha klarat mig från det i 15 år  eller nått (23  nu), jag har aldrig kommit "för nära" mina klasskamrater (Både pga socialfobi och Bakterie rädsla) Så även när jag gick i skolan fick jag inte Kräksjuka eller liknande, #1 Sprit funkar inte emot Diverse maginfluensor, utan det som funkar är tvål och vatten, Också får man se till att man har pappershanddukar eller nått om man ska öppna dörrar å liknande (precis som ovan skrivit) Preparera dig med pepparkorn om det är magsjuka i närheten (8 för vuxna, 6 för  barn upp till 15-16 år), pepparkornen ska sväljas hela med vatten, och inte på tom mage (iaf inte om du har en känslig mage) pepparkornen dödar eventuella sjukdomar i magen, sen kan du dricka blåbärssoppa till frukost/Mellanmål/kvällsfika Med dessa små "huskurer" borde du vara rätt safe från kräksjukan och andra maginfluensor! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Linn Is The New
2017-12-10 15:41
#3

Jag tycker du bör skaffa ett intresse där du ej bör blanda in människor för mycket in i din vardag. Ridning är ett perfekt exempel på en magisk medicin som är som ett slags lugnade för kroppen. Att komma ut i ett stall, ta in en häst, bara du och hästen… Borsta, sedan träna tillsammans som ni vore det bästa paret i hela världen. Jag hade en häst en gång som gjorde att min ångest försvann nästan helt. Helt underbart hur dessa djur förstår dig.  De dömer dig inte. Jag vet inte vilket kön du har, men både killar och tjejer rider. Det är verkligen något du borde testa. Fantastiskt. Det kostar, men det är värt det och du kanske to.m får en liten lösning på ångesten också. Prata med dina föräldrar/när personer och fråga om ni inte kan kolla upp det. Kolla upp te.x ridskolor i närheten, om någon har en lite äldre läromästare (en häst som är väldigt trygg i sig själv och som står i ett privat stall!) Som du kan rida ut och kanske träna lite med.  Tveka inte att pröva! Kram

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Upp till toppen
Annons: