Annons:
Etikettbehandling
Läst 804 ggr
_Alicia_
2017-11-07 23:21

Söka hjälp?

Jag vet inte om detta är rätt ställe att skriva på för jag vet inte vad som är fel på mig… Förlåt om det kommer bli en väldigt rörig text, men jag vet inte längre vad jag ska ta mig till liksom det blir bara värre och värre varje dag som går Jag är ingen person som pratar om känslor så detta är inte något som jag har berättat för någon men dom runt om kring mig märker att jag har förändrats. Jag vet inte hur jag ska skriva en sammanhängande text så jag gör några punkter - Jag sover jättedåligt, svårt att somna och vaknar tiotals gånger under natten - Jag känner mig inte nedstämd eller något liksom, men jag känner inte lycka eller någon positiv känsla, jag känner liksom ingenting. Jag kqn inte minnas hur det känns att vara glad eller lycklig - Men jag tänker bara negativa saker, för det mesta om andra personer och allting liksom egentligen - På insidan känns det bara som ett mörker, jag gillar inte min personlighet längre så jag gör allt jag kan för att se bättre ut och ändra mitt utseende så att någon ska ha nån anledning att tycka om mig. Och när jag tex köper någonting kan jag känna något, liksom som alla människor med självskadebeteende som gör det för att känna någonting, vad som helst. Så känner jag när jag köper kläder eller smink och sånt… - Jag har inget socialt liv eller några vänner typ, jag har 2 vänner men allt jag har att säga är negativt och då tänker jag att det inte ens är någon mening att jag säger nånting Det är säkert fler saker jag har glömt, kan inte riktigt tänka klart nu jag är så himla trött men liksom jag vill bara veta Vad är det som är fel med mig?

~ Hälsningar Alicia, Hoppsan och Kiwi! ~

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com


  • Redigerat 2020-12-18 18:31 av Lia
Annons:
Calcifer
2017-11-08 13:29
#1

För det första ogillar jag alltid uttrycket att det skulle vara något "fel" på dig, eller någon annan. Vi är alla olika, vissa har mer problematik än andra, men det är inget "fel" på en för det. För min del låter det som om det skulle kunna handla om en Depression, men jag vill inte sätta någon diagnos på det för jag tycker du ska vända dig till psykiatrin eller en skolkurator för att försöka prata om det och reda ut vad som händer inom dig.

Deprimerad kan man vara utan att man går omkring och är ledsen jämt, många med en Depression känner just ingenting alls.

Är du osäker på hur du ska formulera dig så tycker jag du ska ta med precis de punkter du skrivit här. Gärna i skriftligt format om du känner att du inte klarar av att förklara högt vad du känner eller inte känner. Då kan den du kontaktar själv läsa dina tankar utan att du behöver försöka komma på ett sätt att förklara det "rätt".


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

_Alicia_
2017-11-08 20:07
#2

Jag gick till skolkuratorn en gång men det kändes bara som hon försökte vifta bort mina känslor så när jag gick därifrån kändes det bara värre. Jag kom på idag att kan detta bero på mina p-piller? Jag har tagit dom i lite över ett år och har inte tänkt på det innan men jag är på sockerpillrena nu och efter det ska jag sluta så kanske blir det bättre då

~ Hälsningar Alicia, Hoppsan och Kiwi! ~

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com


Calcifer
2017-11-08 22:24
#3

Där kan jag tyvärr inte svara då jag själv aldrig gått igenom dylikt pga p-piller.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Michis 08
2017-11-30 13:38
#4

Läste dina rader. 

Allt du talar är om saker,  ting , människor. 
Något som är mätbart och ger inget mer en kortvarig njutning.
All form av njutning har en baksida, så som droger/alkohol. 

Jag tror att ut tacksamhet så kan glädje komma. 

Du !  2 vänner … Grattis!!  :) 
Bättre att ha 2 än 200. ;) 

Såg att du skrev om kuratorn. :( 
Ta det inte personligt, även om det är svårt att göra annat. 

Har du läst Mia Törnblom ? 
Minns att då jag var yngre tyckte att jag fick en massa stöd av dem böckerna. 

Jag är själv under en svacka och vet att under menstruationen så dippar jag. 
Såg något om P piller - Det är en djungel  och alla reagerar olika. 
Jag är tok känslig, men p spruta funka bra för mig. 

Hoppas du mår bättre idag <3

Upp till toppen
Annons: