Annons:
Etikettnedstämdhet
Läst 1111 ggr
berry892
2017-10-02 09:30

Gråter oerhört ofta

Hej!

Jag är en mycket känslig person, trots att jag växt upp med idén om att man inte ska visa känslor som nedstämndhet, och psykisk ohälsa är något man ska skämmas över. Jag bor ensam efter att ha haft en mycket dålig relation med en pojkvän i flera år. Bor äntligen i min alldeles egna lägenhet sedan ett par månader tillbaka. Det känns underbart att ha mitt egna place. Men jag är oerhört ensam och nedstämd. 

Jag har familjemedlemmar väldigt nära mig så jag kan t.o.m. gå till dom. Men jag skulle behöva vänner. Jag sitter nu vid datorn hela dagarna, och då menar jag verkligen hela dagen. Det är inte heller bra för kroppen. Men det är min tillflykt att umgås med folk genom spel. Men eftersom jag inte har någon direkt fysisk kontakt så mår jag inte alls bra. Jag har tidigare haft en katt som jag älskade oerhört mycket. Jag saknar henne så. Just nu har jag en dålig ekonomi som även det gjort mig nedstämd. Jag har haft panikångestattacker det senaste angående pengar, akassan, studier och jobb. Det hade varit så underbart ifall jag på något vis kunde skaffa mig lite kompisar och kanske en katt eller två denna gången så de har sällskap av varann när jag är på jobbet.

Jag går även i kyrkan då jag är ganska nybliven kristen. Där ska jag fråga ifall det finns något jag kan gå på. Det fanns någon kurs på 10 veckor man kunde gå och träffa människor men det började i februari i år så är kanske dumt att skriva upp sig på den nu. Men jag ska höra med dom så får vi se. 

Så fort jag får pengar skulle jag även vilja börja träna så jag kanske kan träffa folk på det viset också. Är det någon som har övriga förslag på hur jag ska träffa folk?

Annons:
OlgaMaria
2017-10-02 09:37
#1

I kyrkan finns det ofta smågrupper som träffas hemma hos folk en gång i veckan eller så. Fråga om det. :) Kyrkan brukar för övrigt vara ett bra ställe att lära känna nya människor så jättebra att du hittat dit!

Jag tror du har mycket att bearbeta sen tidigare så inte konstigt att du gråter mycket nu. Försök ta en lite längre promenad varje dag. Jag tycker det är ett mycket bra sätt att låta hjärnan jobba på och smälta saker på sitt sätt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Calcifer
2017-10-02 11:06
#2

Genom kyrkan finns det som #1 säger nästan alltid någon slags grupp som ses då och då så fråga dem absolut om det. Håll även koll på anslagstavlor och liknande, kolla om det finns gratiskurser där du bor eller så också. Och kolla FB grupper, brukar nästan alltid gå att hitta några som delar ens intressen som bor i närheten speciellt om man bor i en större stad.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

berry892
2017-10-02 14:40
#3

Åh tack så väldigt mycket för svar båda två. Ni kommer med väldigt bra förslag som jag inte alls tänkt på att pröva. Jag har idag fått ett ännu bättre jobberbjudande med ganska mycket mer betalt och mycket enklare arbetsuppgifter t.o.m.  Trots att det är en bit att åka så vill jag så oerhört gärna jobba där. Känner någon som jobbar där dessutom. 

Jag ska absolut höra med kyrkan. Jag behöver verkligen få prata ut om kristendomen, så det hade varit toppen om man får träffas och prata om det. 

Tack så mycket för era tips :D

Calcifer
2017-10-02 18:28
#4

Hoppas det går bra för dig!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: