Annons:
Etikettdiagnos
Läst 744 ggr
Boyka
2017-09-21 10:50

Noll förtroende för psykiatrin

Känner en frustration dessa dagar.. Jag har varit via vårdcentralen några år nu och ätit piller och haft flers samtal. Blev tillslut sjukskriven för utbrändhet och Depression. Fick en panikångestattack med mycket täta tankar på ta bort mig. Läkaren sa att jag skulle dit omg. Mitt blodtryck puls och ekg var galet. Blev akut remiss till psyktriatrin den dagen. Där gjorde dom bedömningen att det inte min var suicidrisk var så hög. Några dagar efter får jag reda på att en psykolog jävel har återigen hänvisat mig till vårdcentralen som jag inte ens träffade vid bedömningen. Han måste ha läst journalen av AT-läkaren.. Är Nekad 2ggr nu akuta remisser samt något år sedan efter samtal på plats också nekad av en idiot till psykolog. Mina bekanta gråter omkring mig för jag erkänt mina tankar. Hur jävla dålig måste man vara egentligen. Det värsta är att i journalen nu står det att jag hittat på saker för jag inte vill vända mig till vårdcentralen? Alltså vad Fan händer? Till och med läkaren på vårdcentralen reagera, jag uttryckte mitt missnöje att allt är avvaktande men inte att jag vill komma på psyk. Jag springer gärna på vårdcentralen bara jag får Rätt hjälp. Nu är en utredning igång men ojoj vad dåligt bemötande av psykiatrin. Förtal å vrida på orden…

  • Redigerat 2020-12-18 17:47 av Lia
Annons:
Kedi99
2017-09-21 11:08
#1

Synd att höra…
Tyvärr så är det många som blir dåligt bemötta inom vården vilket är väldigt konstigt. Man kommer ju dit för att få hjälp också blir man ifrågasatt eller ignorerad. Du borde nog anmäla psykologen till IVO, för det där är inte okej. Synd att det finns så många idioter inom vården, man förväntar ju sig att de ska hjälpa en :(

Hoppas att du får den hjälp du behöver och att det löser sig.

https://www.1177.se/Skane/Regler-och-rattigheter/Om-man-inte-ar-nojd-med-varden/

Calcifer
2017-09-21 14:10
#2

Jag har inte heller något som helst förtroende för vården.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: