Annons:
Etikettdiagnos
Läst 916 ggr
angelitoo
7/12/17, 3:44 PM

För deprimerad för jobb

Är en tjej på 19 år och har grov Depression. Vad gör man när depressionen står ivägen för jobb men man verkligen behöver pengar?

  • Redigerat 12/18/20, 5:38 PM av Lia
Annons:
tlover
7/12/17, 3:52 PM
#1

Har du försökt att sjukskriva dig?

l'm back

angelitoo
7/12/17, 4:11 PM
#2

Tlover, vad gör man när man är sjukskriven?

Fridaaaa
7/12/17, 4:22 PM
#3

#2 När man är sjukskriven är man hemma. Det är inget jobb eller så.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

angelitoo
7/12/17, 4:58 PM
#4

Känns som jag kommer må ännu sämre och ha prestationsångest. Känna mig mer misslyckas för jag inte gör något

tlover
7/12/17, 5:06 PM
#5

#4 Du gör något, du försöker att bli frisk

l'm back

tlover
7/12/17, 6:19 PM
#6

#4 Är du dessutom så ung och grovt Deprimerad så kan det hända att det blir aktivitetsersättning (om det räknas som en långvarig sjukdom) så är det extra fokuserat på att du ska göra någon aktivitet (kan tex vara att träna, studera på deltid, gå en kurs i stickning, jobba på daglig verksamhet osv) för att bli bättre.

Men att fortsätta att jobba när du är sjuk så att du blir ännu sjukare blir ingen bättre av. Vissa Utmattningssyndrom (en form av att gå in i väggen) är kroniska när du väl får dom. Satsa på dig själv nu istället för att göra dig så sjuk att du aldrig kan jobba

l'm back

Annons:
Lona
7/12/17, 8:32 PM
#7

TS, får du någon hjälp med din Depression (medicin, terapi el dyl)? Be i så fall den personen om hjälp när det gäller sjukskrivningen. Om du inte har någon vårdkontakt när det gäller detta så kan du kontakta din vårdcentral, alt ring 1177 eller gå in på 1177.se , där kan du få hjälp med hur du ska gå tillväga. Man KAN även kontakta Försäkringskassan för råd men det brukar inte vara någon större idé, de är inte direkt serviceminded…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: