Annons:
Etikettnedstämdhet
Läst 874 ggr
Blueberrypiie
4/26/17, 9:03 PM

Fastnat efter seperation

Hej! Lite kort: var i hop med min ex man från att jag var 15år till 29år. Vi har en son på 1,5 år ihop. Jag har aldrig bott ensam och Aldrig varit vuxen utan honom. Jag har värdesatt honom som min närmsta person och sett han som min familj. Han har aldrig sett mig som "hans riktiga familj" så som hans bröder o föräldrar. Han har aldrig varit "känslomessigt beroende av mig" enligt honom. Vi hade lite gräl i höstas och nu i januari gjorde han slut, jag blev så otroligt chockad. Jg planerade hus o flera barn mendAn enligt han själv hade funderat på att göra slut länge. Han har sagt otroligt elaka saker som Att jag har förstört hans ungdom, han längtar efter Andra kvinnor, att jag har gjort så att han glidit i från hans familj (hans mamma o släkt gillAr inte mig) han berättar att han har inte kunnat vara sig själv och mått otroligt dåligt länge pga oss. Det har gått fyra månader, vi har setts iband och haft sex , för jag har saknat han så. Han har gått vidare och ser väldigt pigg o glad. Jag vet inte hur jag ska gå vidare?? Jag funderar iblAnd på självmord för jag har sånt dåligt samvete över att jag tog han för givet. Jag bara ältar o ältar.. och hoppas på att han ska ta tillbaka mig. Hur slutar man hoppas?

Annons:
OlgaMaria
4/26/17, 9:13 PM
#1

Du behöver skifta fokuset från honom, till dig själv. Nu är han inte där för dig, men du är där för dig. Han gör dig inte lycklig, men du kan göra dig lycklig. Allt det han inte gör för dig, kan du göra för dig. Du måste tänka att du är hjälten i ditt liv. Om någon ska komma och rädda dig, så är det DU! 

Och snälla du, ha inte sex med honom. Det är så nedvärderande mot dig själv. Att han lämnat dig men fortfarande kan få det fina från dig. Nej, gör inte så mot dig själv. Jag förstår din längtan att han ska ta tillbaka dig, men isåfall behöver ni bearbeta det som varit först så att ni verkligen kan lita på varann igen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Calcifer
4/27/17, 1:08 PM
#2

Jag tycker inte du har tagit honom för givet, om jag får tolka texten här. Låter snarare som om det är något han säger för att skylla uppbrottet på dig, vilket inte är riktigt okej. Visst att ni måste fortsätta samtala då ni har ett barn ihop, men värdesätt dig själv nu, detta är din tid att fundera ut vem du är och vad du vill, lite "sent" kanske men då du inte gjort detta tidigare pga ert förhållande så är det dags nu. Och bättre sent än aldrig! Livet är inte slut, det har precis börjat!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: