Annons:
Etikettrelationer
Läst 706 ggr
Anonym
Anonym
4/26/17, 5:35 PM

Föräldrarna sjukskrivna = risk att förlora barnet?

Jag har hört talas om flera som förlorat vårdnaden av sina barn då dom fått diagnos eller då dom haft diagnos sen tidigare och den andra föräldern fått diagnos eller blivit sjukskriven.

Men det är så svårt att veta om det är en stor risk eller inte.

Problemet är att jag har diagnos (autism) och min sambo (och barnets pappa) är Deprimerad och borde få hjälp för detta. Han är däremot rädd för att vi kan förlora vårdnaden av vårt barn om han söker hjälp så hur stor är risken? Vågar han söka hjälp eller ska vi fortsätta som förut (med risk för att det går riktigt illa)

  • Redigerat 12/18/20, 6:39 PM av Lia
Annons:
Calcifer
4/27/17, 1:09 PM
#1

Det ska till mycket för att man förlorar vårdnaden av sitt barn. Så länge ni kan påvisa att ni tar hand om barnet och ger hen allt som de behöver och inte har ett otroligt rörigt hemliv så bör det inte finnas någon risk. Risken är ju större då att det går åt pipsvängen om din sambo inte söker hjälp i tid.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

serenas
6/21/17, 7:57 AM
#2

Risken är liten att ni misster vårdnaden. Min bästa vän är Deprimerad och hennes sambo är fd narkoman. Dom har två fina pojkar . Hon går hos psykolog.. Så risken är liten. Om han börjar hos psykolog så visar han att han tar tag i sina problem

Upp till toppen
Annons: