Annons:
Etikettbehandling
Läst 1325 ggr
Pärlsylt
3/18/17, 1:55 AM

Sömnparalys, sömntabletter.

Hej. Någon som råkat ut för detta?, sömnparalys alltså. När det har hänt mig har jag vart extremt trött och inte so it på nåt dygn eller så. Alla, 5-6, som det har inträffat har sömnlösheten varit kopplad till kokain. Nu, sen 1 vecka tillbaka, har jag bestämt mig för att ta tag i mina problem. Alltså ett missbruk som har växt sig starkt pga en lång tids Depression. Så har inte tagit kokain på nio dagar. Men har haft svårt att sova, så där fick jag sömntabletter som hjälp. Tog en tablett (första gången) för natten mellan torsdag - fredag, som fungerade skitbra. Den jag nu tog fick mig dock att känna mig uttittad (med släkt lampa) och när jag blundar känns det som början att någon dra i mig. Fanns även ett tryck över bröstet som om någon satt på mig ungefär. Så för att sammanfatta, kan drogen sömnmedel utlösa sömnparalys? Borde väl tillägga att jag är konstant stressad. Mindre de senaste men ändå. Tack på förhand.

  • Redigerat 12/18/20, 9:07 PM av Lia
Annons:
Zadeira
3/18/17, 8:44 AM
#1

Måste säga att detta är lite komiskt, jag pratade med min psykiater senast igår om just det du beskriver.

Jag får sömnparalyser i perioder när det är väldigt stressigt, mycket ångest och oro osv. 

Angående om sömntabletter kan utlösa det eller förvärra det så beror det tydligen på vilken sömnmedicin du tar. Det är väldigt olika tydligen om det är insomningstablett eller sömntablett, och vilken sort det är. Mitt tips är att läsa på FASS om vad det finns för biverkningar på just din sömnmedicin, och att prata med din läkare om det,

Jag fick veta att just de sömntabletterna jag tar kan öka risken för bland annat hallucinationer, ljudförvrängning och förvärra sömnparalyser och att det i mitt fall är så att i grunden utlöser min stress och ångest mina sömnparalyser, men att sömntabletterna kan vara förstärkande på sömnparalysen. Inte att de utlöser det, men att de förstärker en sömnparalys som annars hade varit mildare.

[SkogsHipstern]
4/1/17, 12:41 AM
#2

Var sömntabletterna Imovane eller Stilnoct? Jag har haft sömnparalyser flera gånger och det har varit i samband med avtändning på alkohol, stress och tung ångest.

2Sirius
4/5/17, 2:08 AM
#3

Så mycket tankar och erfarenheter jag har av detta, dock har jag inte mer tydligt sett något blundande elr tittande, jag har heller aldrig varit rädd för det, elr känt väldig "ondska" omkring mig som vissa gör. Det finns både olika kombinationer av upplevelser kring detta, men även identiska upplevelser ifrån olika delar av världen. Vad det rör sig om…. Brottas jag fortfarande med. För med en grundtanke att det finns en facktisk saning oavset…. Vilket innebär Till exempel att, oavset vad vi kan bevisa, tro, uppleva elr få intryck av. Så finns det en andevärld, så finns den vare sig vi vill elr inte…. Men finns det inte, så spelar det ingen roll vad vi upplever elr bevisar, dåbörjar den inte existera för det, än att det upplevs så… Blir ju väldigt förvirrande, då vetenskapen tycker sig kunna bevisa, båda alternativen…. Men oavsett vad som är sant, så uppmanar jag dig att FÖRSÖK ATT INTE BLI RÄDD! Rädsla stressar kroppen och är inte bra, och är det bara Inbillning, Hallucinationer och vanföreställningar, ja… Då är det ju inget farligt. Skulle det då trotts allt röra sig om en existerande Andevärld, ja där finns ju flera tolkningar kring hur det förhåller sig då… Vissa menar att det är dina rädslor "som får liv" i någon entitetsform. Elr att vi och andevärlden inte kommuniserar, ser på saker på samma sätt, och därav inte menar att skrämmas. Den tredje varianten är de som är mer respecktlösa, osnälla, kärleksfattiga, parasitiska elr rent utav bara elaka. DE vill skrämmas, och får ut något av att skrämmas. Skulle det då vara så att det tredje alternativet existerar, och verkar, så skulle man kunna säga att genom att bli rädd för dem så gör man plats åt dem… Men för att komma in ipå livet, måste man på ett eller annat vis släppa in dem, genom "så kallade lekar" (Anden i glaset, Ouija-bräda, elr det senaste, Charlie Charlie Chalenger), vissa menar att detta är helt ofarligt, såg någon här på iFokus som hävdade det, samtidigt som det finns andra stora profetionella medium, som själva drar sig för att göra det, då det finns stora risker. Via vissa Medeciner och framför allt starkare droger Elr, att de lurar en genom att verka snälla, för att få komma nära. Observera, nu sa jag INTE att alla andeväsen var onda elr mörkare… Lägger några länkar under… Jag fick besvären av Elvanse, ett ADHD Läkemedel. Och jag upplever saker nu när jag står och skriver, värme runt fötterna, Något som klättrar och hänger i kläderna. Någon hänger på ryggen, drar mig lite i tröjärmen. Och någon nyper till på benet. Någon satt på min axel, kände det både med axeln och med örat, plus ett lättare tinitus ljud som kommer och går, som då lär vara större mängd energi/höga frekvenser. Och nej, jag är inte galen elr knäpp. Jag har levt med dessa symptom i 4 månader efter att jag slutade med medecinen. Och ökad känslighet som den oxå kunde ge, kan göra att, nycklarna ifrån tändningslåset på bilen, kan uppfattas som en hand. Och delar av detta kan säkert oxå vara hallucinationer. Men iaktagande som jag har varit, så finns det utifrånkommande stimuli oxå, vad man än väljer att kalla den energiformen. Som nu kom det som en kall vind, som att rummet plötsligt sjönk i temperatur, med… Kanske 10°C.

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

2Sirius
4/5/17, 2:09 AM
#4

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

2Sirius
4/5/17, 2:11 AM
#5

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

2Sirius
4/5/17, 2:13 AM
#6

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
2Sirius
4/5/17, 2:24 AM
#7

http://overnaturligt.ifokus.se/articles/527fe82cce12c4313c0021c1-anden-i-glaset?stickies-1 Om nu någon, tycker att något av detta var opassande, så ber jag om ursäckt, och så korisherar vi det. Men jag menar om det skulle vara det värsta tänkbara av dessa, så är kunskap bättre än okunskap om det… Då det finns större möjlighet att mota det. Så jag vill mana till lugn, om någon stressar upp sig över något av det <3 Det finns lösningar, lindring och hjälp att få, vad det än må vara :) En länk till tänkte jag på…

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

2Sirius
4/5/17, 2:27 AM
#8

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: