Jag har också borderline och känner delvis igen det du skriver. Får du någon behandling eller hjälp för din borderline?
Vad är det som triggar dina självmordstankar? Du behöver inte skriva här men fundera över det själv. Hittar du något mönster i när dina självmordstankar kommer? Kanske har du sovit sämre under natten innan, eller ätit lite sämre på dagen? Kommer dina tankar som ett slags "försvar" när du känner att du haft en bra dag eller känner att du mår bättre än förut?
Jag går i behandling för min borderline och framförallt när jag började kunna hantera min borderline bättre hade jag en enorm svacka som kommer i perioder fortfarande. Det var som att mitt undermedvetna kämpade emot, att jag undermedvetet envist skulle "kompensera" mitt bättre mående med djupare svackor. För mig var det jättekämpigt en period med just rädslan att om jag ens mådde det minst bättre så skulle jag inte "få lov" att må dåligt alls. Det är fortfarande så att jag (efter 3 år i behandling) har de där svackorna då självskada återkommer, självmordstankarna ökar och svackorna är djupare men för mig är det lättare att hantera nu när jag har helt andra färdigheter att hantera mitt mående än innan jag fick diagnosen och behandling.