Annons:
Etikettbehandling
Läst 3780 ggr
Emki
2017-02-09 16:33

Brintellix, någon som provat?

Som rubriken lyder, någon som har provat på dessa tabletter?
Och isåfall, åsikter? Vill veta det mesta, står inte så himla mycket om dom då dom inte funnits i sverige så länge.😐

Annons:
Lia
2017-02-09 16:38
#1

Jag provade dem. Det var inte direkt några biverkningar, jag som annars inte tål mediciner. Men den verkade inte heller. Trots att jag höjde till maxdos gjorde den ingen skillnad alls. Så jag slutade med den. Fick inte ens utsättningssymtom trots att jag slutade tvärt. Det var som om jag inte tagit dem alls. Men över lag ska den inte ge så mycket biverkningar, så det var värt ett försök. Och den kanske fungerar för dig :-)

IaMiaMaria
2017-02-09 16:53
#2

Läs om den på Fass. Välj knappen vårdpersonal och skriv in läkemedlet. Där finns det betydligt mer info än på lappen i förpackningen. Där står det ju om biverkningar och annat, ja det mesta som du ville veta.

Hur man reagerar på ett läkemedel är ju väldigt individuellt, så hur du kommer må på dom kanske är helt annorlunda än hur någon annan mår på dom. Så därför behöver man ofta prova sig fram på en del olika sorter innan man hittar rätt.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Emki
2017-02-09 16:56
#3

#1 Okej, ja jag åt voxra innan denna, men läkaren valde att sätta ut den då jag fått mer sällsyntare biverkningar och ingen förbättrad effekt på 2 månader. Är dock lite skeptisk till den här, men är väl värt ett försök. Det jag kan vara glad över är väl att den inte har så många biverkningar förhoppningsvis :-)

tk1971
2017-02-10 16:23
#4

Jag tar dem sedan ett par år tillbaka. Inga biverkningar, funkar hyfsat. Trist att nästan inga apotek har dem inne, så man får alltid komma tillbaka ett par dagar senare och hämta dem.

Emki
2017-02-12 15:52
#5

Ja, biverkningar kan jag ju lugnt säga att jag fick.. Eller så är det ''avtändningen'' av voxran. Hursom så var det inga roliga grejer.. men går väl över 🥵

#4 Här hade dom det då inne, lite konstigt att dom inte har det inne.. kan ju inte vara bra att vara utan några dagar och sen börja med dom igen..🤔

Lia
2017-02-12 20:39
#6

#5 På grund av den anledningen vart jag utan i flera dagar en gång. Hände ingenting med mig. Men så kände jag ju inget av dem oavsett. Men man kan ju beställa från nätet också 🙂 Och på en del apotek skickar de hem mediciner som inte finns i lager om man vill det.

Annons:
Upp till toppen
Annons: