Annons:
Etikettkänsligt
Läst 640 ggr
Calcifer
12/21/16, 2:12 PM

(X) Kris, som vanligt.

Borde kunna känna lite lättnad och glädje idag, har fixat saker, köpt julklappar, gett katterna mat, handlat mat, bla bla. Men alla tankar och känslor bara krossar mig och snurrar runt i huvudet. Ingenting fungerar, jag fungerar inte, och jag kan/vill/orkar inte vända mig någonstans. Mamma har för mycket med annat, psykiatrin innebär så många måsten att jag orkar inte och klarar inte av det och det finns inga andra alternativ. Sitter och antingen känner mig som om jag inte ens befinner mig i min egen kropp eller så gråter jag helt hysteriskt och vill bara försvinna, igår, helst. Att man aldrig får någon jäkla paus från det här.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

  • Redigerat 12/18/20, 5:55 PM av Lia
Annons:
Alix
12/21/16, 2:32 PM
#1

Kram på dig och god jul. Trots allt. ❤️

Macveteran. Kan datorer i övrigt plus Android.

Aleya
12/21/16, 2:51 PM
#2

Känner med dig ts. Jag minns själv då jag fick sådana attacker. Gällande din mamma så behöver du prata med henne så tror jag absolut att hon lyssnar. Men vet att man inte vill vara påträngande. Du kan inte ringa typ jourhavande präst? Om du inte vill belasta din mamma eller orkar med psykiatrin.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
12/21/16, 2:53 PM
#3

#2 Jag vet inte ens vad jag ska säga längre, liksom, oavsett vem jag pratar med. Skrev ett osammanhängande meddelande till mamma på fb, men nu ångrar jag det för då kanske hon ringer och då måste jag prata och jag orkar inte. Det hjälper inte. Jag vet liksom en massa olika nummer man kan ringa, eller där man kan anonymt chatta, men vet inte vad jag ens ska säga. Finns inte ord liksom.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sommarek
12/21/16, 2:59 PM
#4

Måste du fungera, då? Kan du inte bara linda in dig i en filt, äta eller dricka något gott och bara vara tills det gått över?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Calcifer
12/21/16, 3:01 PM
#5

Problemet är att det går inte över. Det är konstant. Jag har alltid ångest, alltid. Den försvinner inte, även om jag verkar få saker gjorda, eller verkar helt som vanligt. Jag sitter redan med en filt, jag dricker cola zero som jag älskar och har flera filmer jag kan se. Men det är ingenting som hjälper, det lindrar inte, det gör ingenting. Det är därför jag inte vet vad jag ska säga eller göra längre, för jag får aldrig någon paus i alla fall.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sommarek
12/21/16, 3:10 PM
#6

#5 Har du ingen medicin som funkar? Om det är så illa, tänker jag? Eller har du fått några redskap för att lära dig leva med det? Även om det låter som en förolämpning, så är ångest ju i sig inget farligt, även om kroppen får det att kännas så (har det själv, så jag vet), och det går att lära sig leva med den.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Calcifer
12/21/16, 3:16 PM
#7

#6 Ångest är farlig när den leder till vad den lett till för min del fler gånger än jag kan räkna. Nej, just nu har jag ingen medicin trots att jag borde ha det, pga att jag på eget bevåg gjorde mig av med dem när jag var rädd för att jag skulle låta ångesten och depressionen (och allt annat som finns, diverse diagnoser) vinna. I vissa fall kan min medicin fungera, när det flyter på som det "ska". Men jag har jättesvårt med det där att hantera medicin, tyvärr. Redskap har jag blivit lovad i hur många år som helst, har senaste två åren blivit flyttad från person till person för folk har slutat hit och dit sen har jag flyttats från kö till kö och nu har jag ingen aning alls om vart jag står på den biten.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
12/21/16, 5:27 PM
#8

Önskar att det fanns något man kunde säga eller göra när någon mår som du. Vet dock att det inte finns något som hjälper.

Hur menar du att du har svårt att hantera medicin? Om du orkar prata och berätta om det alltså? För jag tänker att du behöver ju verkligen något som kan lindra i alla fall litegrann, och medicinisk hjälp är ju det man får ta till akut om man inte har något annat.

Calcifer
12/21/16, 5:30 PM
#9

Hej, tack för svar, sitter och väntar på att bli uppringd av mobila teamet och har mamma i konstant kontakt på fb efter gråtsamtal till henne så uppdaterar sen lite snabbt med hur det gick åtminstone ikväll!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
12/21/16, 5:35 PM
#10

#9 Såg nu att mitt inlägg kan tolkas felaktigt. Menar att "Vet dock att det inte finns något SOM JAG KAN SÄGA som hjälper". Menar alltså inte att det inte finns något som kan hjälpa dig. Det tror jag det gör, men att jag såhär som främmande människa på distans inte kan säga "rätt" sak för att ta bort ditt mående.

Vad bra att du har stöd från din mamma och väntar på samtal!

Calcifer
12/21/16, 5:38 PM
#11

#10 Missförstod absolut inte, ingen fara! Sitter helt hispig och bara skakar i väntan på att bli uppringd. De skulle försöka knipa en läkare direkt innan de hann gå hem för dagen, i så fall kan jag få garanterad hjälp åtminstone för inatt. Men tiden gåååår och jag vill bli uppringd.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
12/21/16, 5:57 PM
#12

#11 Vad bra! Ville förtydliga så att jag inte satt här och gjorde det hela ännu värre!

Det är jobbigt att vänta på samtal alltid, men när det dessutom är ett så viktigt samtal så känns det ännu värre. Försök bara att andas lugnt och ordentligt och tänk på att det inte går fortare för att du sitter och är orolig, rädd, hispig, stressad och alla andra känslor man kan ha i en sån situation.

Calcifer
12/21/16, 10:33 PM
#13

Sitter hemma hos mamma efter ett långt bad fick medicin för ikväll och i morgon blir jag kontaktad av mobila teamet efter att de talat med en läkare sen får vi se lite vart det leder. För ikväll mår jag stabilare hemma hos mamma liksom och trygghet och sådär. Är utmattad som tusan men hoppas på sömn. Det får vara nog för ikväll och i morgon dealar jag med det då. Tack för alla svar :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Sommarek
12/22/16, 8:57 AM
#14

Skönt att höra att det i alla fall har lugnat sig lite.  🌺

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Calcifer
12/22/16, 3:19 PM
#15

Det har löst sig över jul och nyår tills allt öppnar "som vanligt", så jag kan åtminstone slappna av på den punkten. Kommer såklart bli hur mycket som helst med jul och folk och barn och stök men nu är det ett orosmoment mindre. Så. Ja. Pustar ut med kattmys och te.

God jul!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: