Annons:
Etikettkänsligt
Läst 1195 ggr
Calcifer
2016-12-12 15:23

(X) Allt är så nattsvart.

Just nu är allt verkligen bara kolsvart, och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Ska träffa min läkare på torsdag men vet inte om jag klarar av att vänta tills dess. Allt inom mig gör bara så ont. Alla mina vänner har övergett mig, så jag är totalt ensam och har ingenstans att vända mig. Det känns som om ingen förstår, överhuvudtaget, hur illa det är. Och jag orkar inte åka ner till Sundsvall igen för att bli inlagd, inte en gång till, för jag har dessutom inte råd med sjuktaxi. Jag vill bara försvinna från jordens yta. Jag är inte suicid så att jag verkligen kommer göra nåt, men det är mer… jag skulle inte bli ledsen om jag råkade somna och sen helt enkelt inte vaknade igen. Aktivt vill jag inte göra nåt mot mig själv, men vet inte hur jag ska kunna kontrollera alla känslor. Känns som om folk missuppfattar, tror att jag gör saker med "flit", för att vara elak, när allt handlar om hur trasig jag är inombords.

Vet inte vad jag ska ta mig till längre.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

  • Redigerat 2020-12-18 17:55 av Lia
Annons:
Aleya
2016-12-12 16:30
#1

Trist att läsa detta. Och det känns som att jag inte kan säga nått för att få dig att må bättre. 😯 Du får skicka pm om du bara vill skriva av dig. Men jag känner igen känslan med att somna och inte vakna upp hade inte gjort nått. Har själv haft dessa tankar hela detta året. Jag är som bara leds rätt och slätt. Men du kan inte höra, om du nu måste åka in, om du kan ta det på faktura? Sköt om dig. Kram

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
2016-12-12 16:40
#2

Trodde jag skulle få träffa min läkare som känt mig i över ett år på torsdag, men den tiden bokade de av för att jag akut träffade en läkare förra veckan. Utan att säga ett jävla ord till mig idag. Jag är färdig med att be om hjälp. Jag går omkring tills jag inte orkar längre så enkelt var det. Dröjer väl några år av total tomhet men då får det vara så.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
2016-12-12 18:36
#3

Nu ska jag möjligtvis få en akut telefontid med min läkare i morgon så jag kan få mina mediciner förnyade. Annars måste jag vänta "två-tre månader" innan de bokar ny tid med honom. Jag som inte ens hade bett om en akuttid med en annan läkare, någon jag fick veta om att jag skulle träffa kvällen innan.

Förstår inte vad de håller på med här, jag blir så ledsen och känner mig så trasig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aleya
2016-12-12 18:45
#4

#3 gud så dom tjorvar. Jag hoppas det löser sig iaf.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
2016-12-12 18:59
#5

#4 De har strulat i två år. Bytt medicin utan att säga nåt, flyttat mig från väntelista till väntelista utan att säga nåt och allt känns tyngre och tyngre.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aleya
2016-12-12 19:01
#6

#5 jag vet hur det är med psykiatrin. Jag fick aldrig ens träffa en läkare. Jag anmälde psykiatrin och fick rätt emot dom och fick pengar för hur illa dom behandlade mig. Så orkat du så anmäl dom till LÖF.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Calcifer
2016-12-12 19:03
#7

#6 Ja det är nästa steg. Jag har kontaktat dem en gång förut, fick då nummer till den som är högste chef inom psykiatrin i stan. Så fort jag orkar ska jag ringa dem i första hand. I andra hand så ska jag få hjälp med hur man anmäler. Det är inte första gången de typ hört av sig dagen innan och sagt "nä du får träffa en annan läkare i morgon" istället för min läkare. Och då finns det en läkare där som behandlat mig som en femåring. Verkligen varit så hemsk. Typ för att jag inte lades in (tvångsinläggning är inte direkt enkelt) efter ett självmordsförsök så räknades det inte. :(


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aleya
2016-12-12 19:10
#8

#7 fast LÖF är patientförsäkringen. Dom kan ge dig ersättning om fel begåtts enligt dom. Tyvärr är nämligen inte patientnämden mycket att hänga i granen. Dom ser aldrig nått fel. Så testa LÖF istället.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
2016-12-12 19:13
#9

#8 Jag ska googla i morgon när hjärnan inte är så utmattad av allt som hänt idag. Skriver ner det i mitt block. Tack! Är det krångligt, måste man lämna massor med papper osv?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aleya
2016-12-12 19:19
#10

#9 papper blir det mycket av. Men dom kommer även kolla dina journaler. Sen lär det ta tid innan dom kommer med ett beslut.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
2016-12-12 19:20
#11

#10 Du får gärna skriva ett PM med lite mer information, om du orkar, så ska jag googla i morgon. Att det tar tid får det göra. Bättre än att inget händer liksom. Men kan ju vara bra att kolla upp FÖRST, innan det är dags för anmälan så man vet hur man ska börja.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Giiisella]
2016-12-13 21:24
#12

På din beskrivning låter det ändå som att du kanske ändå borde åka till psykakuten för att få hjälp? Det är inte bra att vara ensam med sådana tankar och känslor.. Det är nog svårt för vänner att fullt förstå, för allt syns ju trots allt inte utåt, och även om en del kan synas så är det ju oxå svårt att förstå om man själv aldrig varit där. Skulle du vilja får du gärna PM:a om du vill skriva av dig eller vad som helst. 🌹

Calcifer
2016-12-14 14:37
#13

#12 Men att läggas in igen finns inte på kartan. ! Tack, dock!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Giiisella]
2016-12-14 17:49
#14

#13 Ok. Kanske det mobila teamet då? Imorgon är det ju i alla fall torsdag så hoppas läkarbesöket går bra för dig!

Calcifer
2016-12-14 21:12
#15

Läkarmötet inställt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Giiisella]
2016-12-14 21:19
#16

Varför det? 😧 Vad kasst om det är dom som har ställt in det.. Hur mår du idag?

Calcifer
2016-12-14 21:23
#17

vet inte, vaknade nyss så är lite vimsig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Azalhea
2017-01-06 18:47
#18

Vill du prata lite? Jag har en svacka nu

melonglass
2017-01-07 14:28
#19

Hur har det gått för dig?
Vet inte riktigt vad man kan säga i en sån här situation. Jag hoppas verkligen det blir bättre för dig snart för det förtjänar du.

Calcifer
2017-01-07 14:31
#20

Är värre än någonsin. Orkar inte ens handla så har ingen mat hemma och inte ätit på nästan två dagar. Får ingen sömn. Har extrem ångest hela tiden. Och idag fick jag en käftsmäll om att tydligen räknas mina pengar från FK som inkomst så jag ska betala tillbaka till CSN i år, och måste betala straffavgift samt årsavgiften för 2015 också. 

Kommer aldrig ha råd, vet inte vad jag ska ta mig till.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Aleya
2017-01-07 14:32
#21

#20 det borde kunna gå att att lösa det med CSN. Dom brukar kunna skjuta på saker och ting.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
2017-01-07 14:38
#22

#21 Det har jag gjort i flera år då jag inte haft någon inkomst alls utan antingen studerat eller gått på soc och då betalar man ingenting. Det går inte att skjuta på. Jag måste dessutom vänta 2 dagar innan jag kan få tag i min handläggare hos FK för att se om det finns något jag kan göra. Finns det inte det är jag körd, punkt slut.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

melonglass
2017-01-07 14:40
#23

Frivilliga styrkekramar till dig, om du vill!

Har du någon runt dig som kan handla åt dig? En vän, familjemedlem? Har du någon runt dig du kan vända dig till när det känns jobbigt?
Jag vet inte så mycket om det här med FK eller betala skatt (bor fortfarande hemma, oerfaren) men har fått uttrycket av att det inte är så jätteenkelt att vara sjuk i detta samhälle, så himla orättvist. 

Att läggas in vore väl en bra sak om det är så att de kan hjälpa en men såg att du inte vill det, är det av någon speciell anledning eller hjälper de en bara inte? (Om du vill svara på det!)

Aleya
2017-01-07 14:42
#24

#22 hemskt. Hoppas du får tag på handläggaren. Och att det löser sig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

melonglass
2017-01-07 14:46
#25

Säger som ovan, hoppas du får tag på handläggaren och att det löser sig!

Calcifer
2017-01-07 14:47
#26

#23 Har inte råd att läggas in, det var något jag funderade på men omöjligt just nu. Har varit inlagd en gång, ett dygn, och för att det var helg (som det är idag) kostade det sammanlagt 900:- + 400:- för taxiresa. 

#24 Ja, jag är helt utom mig, vet inte hur jag ska klara det om det inte går att lösa. För 2015 ska jag betala 6000:- ungefär, vet inte än hur mycket jag ska betala för i år. Låter lite, men det är 500:- i månaden som jag inte har. Och då är det inte inkluderat för i år liksom.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: