Annons:
Etikettnedstämdhet
Läst 641 ggr
angelitoo
12/5/16, 12:29 PM

Ingen ork

Jag är 18 år och har diagnosen Depression. Jag fick den för första gången när jag var 13, sen dess har det varit mycket upp och ner. Men nu är jag så djupt nere att jag inte har varit i skolan på tre veckor, jag orkar inte göra uppgifterna vi får etc. Saker som att duscha och borsta tänder känns som jordens utmaning. Jag går i kbt behandling och ska egentligen dit idag, men jag orkar inte. Jag orkar inte lämna huset, jag orkar inte göra uppgifterna jag får där heller, jag orkar inte med det. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag har ingen lust till att leva eller till att ha någon framtid. Allt är bara mörkt och dött.

Annons:
[Jordglob]
12/5/16, 6:09 PM
#1

Så här ska du inte behöva ha det,. Har du någon kontakt med psykiatrin? Medicin? För när man är så där djupt nere och orkeslös så behöver man hjälp att komma ur den där orkeslösheten och komma tillräckligt ur den värsta depressionen så att de basala kan fungera. Har du stöd av familj eller andra runt omkring?

Calcifer
12/7/16, 5:32 PM
#2

Har du någon övrig kontakt med psykiatrin utöver din kbt behandling? Äter du några mediciner? Hur är det med skolan, kan du prata med en kurator där kanske som kan hjälpa dig att hitta rätt sorts kontakter så du kan få hjälp med ditt mående? Annars tycker jag du själv ska försöka få träffa en läkare via psykiatrin som kan hjälpa dig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: