Annons:
Etikettbehandling
Läst 1928 ggr
Lona
11/13/16, 7:51 PM

Medicin liknande Voxra/Bupropion?

Någon som vet om det finns något läkemedel som är snarlikt Voxra (Bupropion) men där man eventuellt kan öka doseringen mer? Kanske någon ny medicin? Jag har knaprat mig igenom större delen av FASS psykofarmakadel, Voxra var skitbra - i ett par månader. För första gången i mitt liv kände jag mig NORMAL, det var inte att jag var manisk eller överdrivet glad utan just normal. Sen avtog effekten och tyvärr får man absolut inte höja dosen över 300 mg eftersom det är risk för allvarliga biverkningar (jag hade gärna tagit den risken för att få må bra). Det som annars funkat bäst är Anafranil tillsammans med Sertralin (vilket jag är medveten om inte är en lämplig kombo, i alla fall inte i de doserna jag äter), men det är långt ifrån samma effekt som Voxra :-( . Någon som vet?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

  • Redigerat 12/18/20, 5:16 PM av Lia
Annons:
[tk1971]
11/13/16, 8:21 PM
#1

Kolla in Brintellix, en ganska ny antidepressiv medicin. Den har ett lite annorlunda angreppssätt.

bengtgtr
11/30/16, 7:36 PM
#2

Hej , tar själv 150 venlafaxin och 300 voxra , tyvärr är ju det stora problemet att medicinerna inte funkar lika dant på alla så det blir ju mycket testande , men dom funkar ok på mej

Upp till toppen
Annons: